HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmömässan - Quality Audio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/28 :  08:06:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Matte, det var väldans vad priset var med i dina ljudbedömningar, det var intressant.

Att "det inte släpper" håller jag inte med om alls. Det var ett helt frisvävande och tredimensionellt ljud när jag satt i sweetspot och lyssnade. Men, det kan ju påverkas av hur många som är i rummet och var de står i förhållande till högtalarna.

När jag lyssnade presterades ett fast och väldefinierat basfundament.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/28 :  08:09:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Äh, vi tar en bild utan vår värd också...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/28 :  08:12:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Så.... hur såg det ut i rummet då?



Här sitter en morgontrött Amund och njuter medans jag och Zalve springer runt honom med stativ och blixtar...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/28 :  08:15:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Vi går väl lite närmare?





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  08:18:31  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Matte, det var väldans vad priset var med i dina ljudbedömningar, det var intressant


Pac: Jag anser att ska man betala över 100.000 för en högtalare ska ljudet vara något alldeles extremt bra, men det tyckte jag inte att det var från dessa Kharma på mässan, de gånger jag lyssnade på dem i alla fall. Och som sagt, många delar denna uppfattning som de skrivit på forumen efter mässan.

Mina bedömningar om dem hade säkert också varit annorlunda om de kostat tex 10.000 istället, i förhållande till det priset och till konkurrenter i det prisspannet kanske de inte låter instängda. Men man bör ju enligt mig ha extremt höga krav på ljudet när de kostar som de gör...

quote:
Att "det inte släpper" håller jag inte med om alls. Det var ett helt frisvävande och tredimensionellt ljud när jag satt i sweetspot och lyssnade. Men, det kan ju påverkas av hur många som är i rummet och var de står i förhållande till högtalarna.


Tja, när jag lyssnade på dem var det bra drag och dynamik, men som sagt ljudet släppte inte och det lät instängt. Var där inne 3-4 gånger och lyssnade en bra stund varje gång i sweetspot och strax utanför denna. Men som sagt, akustiken och hur många som var i rummet etc kan ju påverka negativt så klart.

Och att åsikterna om dessa högtalares förtjänster gick isär är uppenbart. Vissa hyllade deras ljud och andra tyckte att de lät ganska intetsägande.

Så här skrev tex mayro om dem i en tråd på detta forum:

"Kharma var för mig en produkt där jag anser priset i kvaliteten är så långt ifrån man kan komma "valuta per krona".

OSV OSV.
Men värst.. Basåtergivningen.. Snudd obefintligt "släpp" samt aktoritet..

Dom små vienna jag hade hemma framstår som rena BOMBEN av kanonljud per krona ju."

Hursomhelst lät många högtalare på mässan bättre imho. Men smaken är ju delad och det är väl bra? Mycket snygga och välbyggda är de i alla fall och jag hade gärna lyssnat på dem igen som sagt, i en annan miljö och kanske med annan elektronik också.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/28 08:27:41
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/28 :  08:59:17  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Användes Moon Equinoxen bara som drive?
Har hört dessa hos HiFiArt och kan bara inte förstå hur man kan säga att det låter instängt och att det inte finns bas. Undrar bara vilka referenser ni har då.

Det skiljer sig ganska stort mellan Mayro och Matte76 vad jag förstår, gällande erfarenhet och vilka egna förhållade de har för sina egna anläggningar(rumsstorlek).
Kan bara hålla med PAC att Matte verkar väldigt fixera vid priset och även tidigare refererar till olika tester(isåfall skulle du ju gilla Kharma). Låt ditt eget omdömme komma till tals och titta inte så mycket på prislappen.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  09:18:18  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Det skiljer sig ganska stort mellan Mayro och Matte76 vad jag förstår, gällande erfarenhet och vilka egna förhållade de har för sina egna anläggningar(rumsstorlek).
Kan bara hålla med PAC att Matte verkar väldigt fixera vid priset och även tidigare refererar till olika tester(isåfall skulle du ju gilla Kharma). Låt ditt eget omdömme komma till tals och titta inte så mycket på prislappen


Figge: Angående min erfarenhet vet du absolut ingenting alls om den. Jag är heller inte fixerad vid varken priset eller tester som du (utan grund) hävdar, men jag vidhåller att man visst bör ställa större krav på en högtalare för över 100.000 än på en för tex 10.000. Du håller inte med eller?

Vet heller ingenting alls om Kharma har recenserats och vilken kritik den isåfall fått. Det jag har skrivit om dem är som du säger Figge, baserat helt på mitt eget omdöme om dem. Och som sagt, många fler tycker samma eller liknande, tex mayro.

quote:
Användes Moon Equinoxen bara som drive?
Har hört dessa hos HiFiArt och kan bara inte förstå hur man kan säga att det låter instängt och att det inte finns bas. Undrar bara vilka referenser ni har då


Hmm jag har i alla fall inte skyllt något på Moon i detta fallet, utan bara nämnde att ELEKTRONIKEN kan ha med saken att göra, det kan ju lika gärna gälla förstärkaren (vilket är mer troligt). Moon Equinox är säkert en bra spelare, har ej hört den så mycket dock.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/10/28 :  09:40:42  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Ja du matte76, att säga att en Kharma låter låda är nog lite att ta i, då vet du nog inte hur en högtalare låter när det låter låda....

Jag vet inte om du var där på lördagen eller söndagen, men ljudet blev klart bättre på söndagen ( som det brukar göra.. ).
Jag håller med dig om att vi inte fick ut riktigt allt från kharmorna, hos HifiArt har vi kört dom i ett betydligt bättre rum, och de som lyssnat på dom där har ofta gått därifrån med en glädjetår i ögat.
Men att beakta var att de rör produkter vi använde var inte alls i nivå med vad som användes i många andra rum om man ser till prislappen ( 27´ för förstegt och 24´för slusteget ), och hadde vi lassat på med rejält dyrare grejer så visst hadde det blivit bättre...

Men rum på en mässa osv gör mycket för ljud upplevelsen !!
Och hävdar man nått annat så har man nog inte så bra koll på det där med rumsakustik. De som fick till ljuden på mässan, vad hadde dom ?? Jo en massa akustikförbättrande produkter i sina rum, klart det hjälper.

Nu var du inne flera gånger matte, vilket jag tycker är bra, då många andra som uttalat sig var inne drygt 1 minut och knappt lyssnade alls utan mest pratade med sina bekanta. Lite svårt att bilda sig en vettig uppfattning då tycker jag...

Men jag vill tacka för en trevlig mässa, och nästa gång ska nog vi oxå släpa med oss ett extra släp med akustikmaterial !!

Mvh, Martin
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/28 :  09:41:28  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Ang. Equinoxen så var var det bara en fråga till er som var där.
Då jag själv hört den ett flertal gånger men aldrig varit imponerad av vad den presterar. Därav frågan.

Instämmer att man bör ha olika krav/förväntningar på olika prisklasser. Det har jag också.

Ang. recenssioner har du vid flertalet tillfällen refererat till diverse tester, men det kanske du glömt. Speciellt vid försäljning av dina egna grejer och även som kommentarer kring utrustning som du varken sett eller hört. Du är ju verkligen snabb med kommentarer kring det mesta här på forumet, ellerhur?
Speciellt vad beträffar rekomendationer på utrustning som du själv haft, och vid några tillfällen inte ens inspelade och sedan sålda, för att du inte kanske tagit reda på potensialen i dem. Bara synd om din egen privatekonomi.

Vad beträffar din erfarenheten så baseras det på just dina kommentarer kring det som diskuteras här på forumet och på ditt nick "Matte76" som jag tror återspeglar din ålder dvs. när du är född?
Trevlig helg, som bör avnjutas med musik och lite god mat.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/10/28 :  09:59:48  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Vi kommer ha hemsidan uppe inom någon vecka, och den kommer fyllas på med en massa intressanta saker under vinterna.

Så länge så finns mycket av infon att hämta på www.hifiart.se, dock kommer den oxå at fyllas på vad det lider.

Mvh, Martin
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  10:06:07  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Ja du matte76, att säga att en Kharma låter låda är nog lite att ta i, då vet du nog inte hur en högtalare låter när det låter låda....


Som jag skrev MartinH, naturligtvis var det lite överdrivet/tillspetsat när jag skrev "låter låda", men jag tycker alltså att släppet var alldeles för dåligt från dessa högtalare, på mässan med de akustiska förutsätningarna i ert rum och med er elektronik. Klart det hade kunnat bli annorlunda. Och tar man priset i beaktning så står jag absolut för vad jag skrivit.

Men som sagt, nästa gång jag är i Sthlm tar jag mig till Hifi Art och lyssnar på Kharma igen, kanske revideras min uppfattning om dem då?

quote:
Ang. recenssioner har du vid flertalet tillfällen refererat till diverse tester, men det kanske du glömt. Speciellt vid försäljning av dina egna grejer och även som kommentarer kring utrustning som du varken sett eller hört. Du är ju verkligen snabb med kommentarer kring det mesta här på forumet, ellerhur?


Figge: Vid försäljning av egna grejor är det väl inte konstigt att man refererar till tester, med tanke på att man vill få sålt? Ren reklam och information alltså. Vissa bryr sig om tester i specifika tidningar, andra inte. Om sen JAG håller med testarna eller ej har jag inte skrivit mycket om. Och har jag gjort det har jag betonat att JAG tycker så. Snabb med kommenatarer? Tja, allt är ju relativt. Hellre snabb än långsam anser jag

quote:
Speciellt vad beträffar rekomendationer på utrustning som du själv haft, och vid några tillfällen inte ens inspelade och sedan sålda, för att du inte kanske tagit reda på potensialen i dem. Bara synd om din egen privatekonomi.


Hmm vad vet du om mina grejor varit inspelade eller ej? Har du hört mina grejor eller? Du är väldigt snabb att uttala dig om saker du egentligen inte har en aning om! Min privatekonomi har inte tagit nämnvärd skada av mina byten ska du veta, har oftast sålt för samma eller nästan samma som jag köpt dem för. Det handlar om att göra bra affärer ska du veta.

quote:
Vad beträffar din erfarenheten så baseras det på just dina kommentarer kring det som diskuteras här på forumet och på ditt nick "Matte76" som jag tror återspeglar din ålder dvs. när du är född?


Återigen spekulerar du bara Figge! Du kan alltså utläsa hur lång erfarenhet jag har av hifi via det jag skriver på forumet?? Hmm... Japp, jag är 29 år gammal men vad har åldern med erfarenheten att göra?? En som är 50 år kanske började med hifi när han var 40, och jag kanske började när jag var 15

Vill du diskutera vidare tar jag det hellre via PM, så vi slipper förstöra denna tråden.


- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/28 10:16:04
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/10/28 :  10:37:33  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
matte76: Du är hjätligt vällkommen in för en Kharma lyssning nästa gång du är i Stockholm, jag lovar att du kommer bli riktigt Kharismatisk efter det !!

Och som alltid med elektronik, så hadde man kört en transistor rigg på Kharma så hadde det låtit annorlunda, och många har svårt att vänja sig med hur rör låter på vissa högtalare, vissa gillar det, andra gör det inte...

Båda låter bra, men ger olika presentationer av musiken.

Mvh, Martin
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  10:39:30  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Och som alltid med elektronik, så hadde man kört en transistor rigg på Kharma så hadde det låtit annorlunda, och många har svårt att vänja sig med hur rör låter på vissa högtalare, vissa gillar det, andra gör det inte...

Båda låter bra, men ger olika presentationer av musiken.


Håller helt med dig Martin.

quote:
Du är hjätligt vällkommen in för en Kharma lyssning nästa gång du är i Stockholm, jag lovar att du kommer bli riktigt Kharismatisk efter det !!


Tack för det!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/28 :  10:55:42  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Ser ut som en mycket trevlig uppställning måste jag säga...

Högtalarna ser ju otroligt fina ut, grym finish!
Tack, som vanligt, PAC och Zalve för bilder som så väl visar detta

Vad är det för utrustning i övrigt i rummet?

Finns det mer bilder?
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/28 :  11:06:21  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Ser ut som Moon Equinox med dcs uppsampling, Rogue pre nighty-nine http://rogueaudio.com/Products_99.htm och slutsteg Stereo 90 http://rogueaudio.com/Products_90.htm
Stämmer det MartinH.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/28 :  11:08:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Matte,

som jag sade så är det intressant hur du lägger in kostnader i hur du bedömmer välljud. Det gör inte jag.
Så som det spelade när jag var där inne var det helt klart uppe bland mässans intressanta rum. Synd att du inte fick den upplevelsen du förväntade dig. Jag hade en mycket trevlig, men tyvärr aldeles för kort stund i sweetspot i det rummet.



quote:
Finns det mer bilder?


Ja, det finns MÅNGA fler bilder från det rummet. Jag återkommer i kväll då jag inte jobbar


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  11:21:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Pac: Jag lägger INTE in kostnader i hur jag bedömer välljud på det sättet som du tror, det har du missuppfattat helt enkelt. Som jag skrev i PM till dig så anser jag däremot att man bör ställa MYCKET höga krav på en högtalares ljudåtergivning när den kostar så mycket för konsumenten som Kharman. Dessa krav motsvarade dem helt enkelt inte på mässan imho. Men i andra sammanhang kanske de gör det, jag har ju inte hört dem vid andra tillfällen än i söndags på mässan.

Jag vet mycket väl att en högtalare för tex 20.000 mycket väl kan prestera som en för tex 50.000, det har jag själv erfarit vid ett par tillfällen.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/10/28 :  14:36:03  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Pac: Jag håller med dig om att Kharma-uppställningen var bland det mest välljudande på mässan. Mattes åsikter om "lådljud" har jag ganska svårt att förstå, och Mayro som menar att det i princip inte fanns någon bas, har jag om möjligt ännu svårare att förstå... Men men, man får ju tycka vad man vill.

(Sedan är det förstås så som Martin säger att högtalarna kan prestera ännu bättre under bättre förhållanden).

Sedan Matte, även om jag förstår att du tycker det är trist att pli pikad... Så kanske du också kan förstå att folk tar dina omdömen "med en nypa salt" när du byter prylar varannan vecka (visste du att du till och med omtalats på faktiskt.se för den saken?) och uttalar dig med största säkerhet om prylar som du bara läst recensioner om...?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2005/10/28 :  14:51:16  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Figge det stämmer...

Vi använde MOON Equniox som transport ner till Dcs och vidare till Rogue 99 pre och Stero 90 steget ( som kanske var lite klent för kharma i det rummet ), kablage var didgitalkabel från Silver Sonic & Reniessance Audio och högtalarkablage från AVID....

Jag har nog aldrig fått ett mässljud som låter lika bra som i ett bra lyssningsrum ( och kommer nog aldrig få det heller ) , men en mässa är ju inte till för att få en perfekt ljudupplevelse, utan att få se nya produkter och väcka intresse för produkter så man kan ta och titta lite närmare på dom sen.

Mvh, Martin

Edited by - MartinH on 2005/10/29 00:59:56
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2005/10/28 :  15:42:02  Show Profile Send Amund a Private Message  Reply
quote:
Sara Brightman´s Dive med spåret Captain Nemo, alltså


Nej, faktiskt så var det den Svenska gruppen Dive med Chris Lancelot i spetsen. Albumet heter Where the river turns to sea från 1990.


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  16:14:25  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Jag håller med dig om att Kharma-uppställningen var bland det mest välljudande på mässan. Mattes åsikter om "lådljud" har jag ganska svårt att förstå


Blue: Och jag har svårt att förstå hur man kan tycka att det var bland det mest välljudande på mässan. Jag tyckte det lät bättre i flera andra rum, med billigare anläggningar och även dyrare. Ja, jag tyckte Kharma-högtalarna släppte ljudet ganska dåligt från högtalarna (framförallt i förhållande till hur bra de borde vara på detta med tanke på deras prisklass), därav skrev jag det lite tillspetsade "lådljud".

Jag har läst på flera andra ställen (på detta forumet och andra forum på nätet) om folk som upplevde precis samma, så då är det ju inte mig det är "fel" på... Hörde även på mässan några stycken som inte var nöjda med ljudet i detta rummet, medan andra tyckte som du, att ljudet var jättebra. Tur att smaken är olika hos folk.

quote:
Sedan Matte, även om jag förstår att du tycker det är trist att pli pikad... Så kanske du också kan förstå att folk tar dina omdömen "med en nypa salt" när du byter prylar varannan vecka (visste du att du till och med omtalats på faktiskt.se för den saken?) och uttalar dig med största säkerhet om prylar som du bara läst recensioner om...?


Visst har jag bytt mycket tidigare men varannan vecka? Hmm liite överdrivet? Kul att jag omtalats på faktiskt.se, inte för att jag bryr mig så mycket men det är ju skoj att de kan prata om annat än Inos och Pioneers 668:s förträfflighet där...

Och Blue: Har du exempel på när jag uttalat mig med största saker om prylar jag bara läst recensioner om? De saker jag uttalar mig med säkerhet om har jag LYSSNAT på. Tro det eller ej. Har jag bara läst recensioner om en produkt men ej lyssnat så antingen skriver jag det rakt ut eller så framgår det av sammanhanget/mellan raderna. SÅ Blue, har du konkreta exempel? Skulle inte tro det va?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/28 16:20:50
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2005/10/28 :  16:33:00  Show Profile Send kasra a Private Message  Reply
quote:
..lite överdrivet lät det instängt och lite "låda" om dem...

Det är tur att alla får tycka som dom vill, det är inte direkt så förtroendet för dina inlägg höjs med sådana kommentarer...
Olika defenitioner har väl olika tolkningar hos olika personer

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/10/28 :  16:33:55  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
"Nej, faktiskt så var det den Svenska gruppen Dive med Chris Lancelot i spetsen. Albumet heter Where the river turns to sea från 1990."

Tack för hjälpen, Amund! Hann inte svara

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/28 :  16:42:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Mycket snack on högtalarna för det är uppenbart att vi har hört väldigt olika på mässan. Det jag hörde var ett mycket bra mässljud med fin 3D, mycket detaljer och ett väldetaljerat basfundament. Jag kommer definitivt att ta inbjudan som jag fick från Martin på mässan och åka upp till Stockholm och lyssna på dem i en bättre miljö. Det skall bli väldigt spännande!

Nu var det ju mer att titta på i det rummet...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/10/28 :  16:48:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Vi börjar väl ovanifrån och jobbar oss emot högtalarna.






Överst tronade en Simaudio Moon Equinox. Den användes som drive till...




... DCS Delius Dac'en. Delius kan även funka som försteg, men den funktionen hade man valt bort.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000