HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJEUD på stan. Vole o Johan besöker Ljudprodukter
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:06:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial. 2 av smågrisarna ger er ett litet bildreportage



I efterdyningarna av mässan så finns det en heldel nya spännande saker i Malmö. Mycket nytt att se o att få lyssna på under bättre förutsättningar än mässmiljön.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/10/28 21:42:56

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:15:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
kör hårt Johan o Vole!!!!

varihelskotta har ni nu varit...



edit
tog bort onödig text

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/10/28 19:20:11
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:16:34  Show Profile Send Snoddas a Private Message  Reply
HALLÅ, HALLÅ!!

Nu har det gått 10 minuter. ÖKA!

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:19:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Lugn o fina nu pågar , jag får väl tömma kameran på bilder först


Vole jäser o njuter

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/10/28 19:41:21
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:34:35  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Nä, det får du inte... lägger man ut en tråd så här så skall allting vara klart!!!

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:48:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ahh jag vet var ni har varit... Snackade nämligen med Vole (Tony) i telefon strax efter kl 18... jag var på samma ställe med en kompis strax efter er grabbar, tyvärr missade vi varandra... Jag satt förresten i exakt samma goa skinnfåtölj som Tony på bilden och njöt av välljudet i affären... Tyckte väl det var lite skumt att fåtöljen var uppvärmd när jag satte mig i den... En affär med en hel del fina och dyra saker och ett ganska bra lyssningsrum med god akustik. Och en lite flummig men kunnig och pratglad (ibland) representant för dagen...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/28 19:59:18
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:59:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag hörde att du åxå skulle dit , synd att vi missade varandra. Men det kommer fler tillfällen , o har du vägaran förbi så hojta till.


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  20:02:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Dagen började hemma hos Vole så jag knep ett par bilder. Rackarns snygga rörblock har han



Baksidan av ett par högtalare med kablar fastsatta

Den som gissar rätt på båda vinner en lördagsträff med middag här hemma

Där fanns även andra godbitar som stod gömda där hemma hos Vole


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/10/28 20:04:04
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/10/28 :  20:13:34  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Fadelart GreyLitz och Phonar Credo S100 kanske

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  20:17:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply


Så då har tagit förstapriset Hojta till nån vecka innan bara

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/10/28 :  20:19:57  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Yes!

Tackar för det Johan. Har velat öva överhuvudssvängningar medelst hillebard ett tag nu. Slå slipa verktygen!
Lite fler bilder nu då!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  20:43:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
För dom som inte redan har förstått , så har vi idag varit på Ljudprodukter. Dom som känner Calle vet att han kan vara lite speciell så för att vara på den säkra sidan så tog vi en eoJEUDs behandling


Efter Malmö mässan har Calle fått upp en MASSA godis som man bara inte vill missa.

På bild ser vi Woodside rörmonoblock , men vad e det som syns till höger i bild ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/10/28 20:45:03
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:01:17  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Du satt väl vid dem halva lördagen på mässan, Johan? Lyckades aldrig snappa upp vad det var för fabrikat/modell bara...

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:04:21  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
måste vara en BeDe ..... vid 110 dB blir det bubbelpool ....

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:08:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

Den var liiite elak





>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:10:18  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Jisses !! med den kvalitén på bilderna så avslöjas verkligen varje "skitt" hörn..

Som sagt så börjar vi ju hemma hos mig och efter en vädjan till Johan att inte "smiska" in för mycket bilder så kom vi fram till att en rackare måste ju visas.. Varför vill jag nu inte publicera något från mitt hem ???det kommer att komma det kan jag lova vill bara få i ordning på allt innan... Gällande uppsättningen på prylar så har endast E.A.E 864´n varit för test hos mig och efter mycket om och men så besluta jag mig för att skaffa E.A.R 834L (delux) istället, detta pga. att jag ej kör med någon vinylsvarv för tillfället och ser då inte behovet av att lägga de extra pengar som 864´n kostar. E.A.R 864á bygger på just 834 L och 834P, dvs. dessa är (enkelt förklarat) sammansatta under ett och samma tak..

Om det är någon som undrar varför det sitter just Fadel Greylitz kablar till S100 så beror det på att jag ville se vad de presterade emot de ref. Neotech jag i vanlig fall har kört med (även Wireworld Equinox III finns) och det resultatet belv helt enkelt att de fick sitta kvar en stund till ..

Music Hall cd´n har för tillfället fått ställa sig på hyllan och agera herre i huset medans min Densen 400+ står och tar igen sig på hyllan..

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"



Edited by - vole on 2005/10/28 21:10:47
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:14:46  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Attans vad bra bilderna blev, Johan !! ändå så hade du mig tätt intill dig när du tog dem ( nu menar jag tätt

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:18:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Inte så högt !!


Ferguson Hills skapelser måste nog räknas till nått av det mer udda på marknaden.

Vole vill prompt vara med som modell

Inne i tratten hittar vi ett Lowther element som är lite tillfixat

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:37:44  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Modell !!! nänänäänän, här var det frågan om att det lät så dåligt att jag var tvungen att i stort sett lägga örat till för att det skulle vara någon form av uppenbarelse.. Skämt åå sidor, dessa "hillar" är verkligen en fröjd för ögat.. Undrar om de presterar lika bra ljudmässigt som de är snygga ???

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:42:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nu ska du inte vara blygsamm

Iaf var det dessa trattar vi kom för utan nått helt annat

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:44:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

världens bästa kamerajohan är i farten..vilka bilder du fått till denna gång Johan

Den skärpan får du aldrig ha hemma hos mig då jag blir klar här hemma.. Och ska du ha den så ska det fakiken dammas i två veckor i sträck innan ditt besök ska du ha klart för dig...

O vole min vän..snygg som alla eojuedáre blir på foto ju...
fast "lite torrare" intryck än sist ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:46:53  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
mayro, det ligger något i det du säger ..

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:47:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tack så jätte mycket Tobbe
Ju mer bilder man tar ju bättre blir känslan helt enkelt. Det är även ganska skönt att slippa redigera bilderna en massa med.

Jag tror att Photoshop har ett "dammfilter" om ut i fall att

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:50:52  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Fina bilder Johan, dedär plexiglastrattarna, funkar dom?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:52:33  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Per-G, tyvärr så var det inte inkopplade .. Får säga att jag är rätt nyfiken på hur de låter..

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:54:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tack Per

Jo för 17 dom ska spela. Det är ett bredbandselement så den lägsta basen kan man nog glömma. Dom var inte inkopplade men det kommer väl. Jag vet inte pris men dom är dyre , MYCKET dyra !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000