HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En analog lördags eftermiddag!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/29 :  22:30:16  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply



På det här stället har man varit en del förut.Men då har man kommit ut med plastkassar av modell mindre.Alltså ingrediens nummer :1





Jag har väl aldrig kommmit ut därifrån förut med tre skivor för endast 60:- Det är ju alltid trevligtDen understa har man ju i fyra versioner nu.





Dags för ingrediens nummer 2: Införskaffades på hifibutiken med väldigt trevliga och symaptiska säljare.....Ågrens.Detta är väl spelaren snäppet över project-debut.



Avslutar med två bilder på spelaren när den spelar skivor.




Japp de var allt.Det blev en trevlig analog lördags kväll åxå






http://balrog.true.ws/
hemsidan !!

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/10/29 :  22:37:24  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Ahh, den spelaren är jag mycket sugen på själv... Intryck!? Gärna fler bilder oxå!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2005/10/29 :  23:13:25  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Vinyl är alltid rätt.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/29 :  23:22:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Faxxxxxn ta er med era vinyler...
man blir ju så förbaskat sugen då alla har trådar med vinylspelare överallt numera...Och samtiliga säger samma sak.. med tindrande nykära ögon. "VINYL"...

vad kostar en sån däringa vinylspelare då?

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/10/29 23:23:24
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/29 :  23:57:11  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Debut III ksotar ca 2400:- hos ljudmakarn. Är själv grymt sugen på en.
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/30 :  00:15:23  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
quote:
vad kostar en sån däringa vinylspelare då?

Den kostade 3650:- för att vara exakt.Då ingår pick-up åxå.

Modellen under som heter Project-debut III kostar som Mullbenkt skrev 2400:- med pickup.

quote:
Ahh, den spelaren är jag mycket sugen på själv... Intryck!? Gärna fler bilder oxå!



Ja det är ju analogt Det låter "gött" är väl vad jag säga med bara några timmars lyssnande.Jag kan skriva lite mer i morron vad jag har fått för intryck samt ta några mer bilder i dagsljus


http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/30 :  00:43:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Grattis och välkommen i vinylgänget!

Beg skivor är ett bra sätt att bygga upp samlingen och Andra långgatans är utan tvekan en av de bättre butikerna i GBG. Om du är sugen på att snacka VTA någon dag så hör av dig!





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/30 :  09:15:21  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Tackar........ja det kommer nog att bli en del frågor

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/30 :  10:37:45  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Välkommen Balrog i "Vinylgänget" ..... inget är som inspelningens tider ....!
Jag har "återupptäckt" 4 flyttkartonger vinyl´s som jag hade stående i källaren.

Min "Vinylsvarv" har gått i 100 timmar nu och jag tycker det låter bara bättre o bättre! Så här bra lät det aldrig förr!
Wolfgang, nu säljer du dina produkter i våra trådar igen./Pac
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/30 :  10:41:41  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Kan bara instämma i hyllningskören. Var och lånade ett Rogue Metis rörförsteg med inbygd RIAA. Spelade bara vinyl under hela dagen och kvällen igår, väldigt trevligt att få lyssna på sin "gamla" musik.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/30 :  11:00:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vinyl är kul, jag svämmas över av vinylskivor här. Bra låter det också!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/30 :  11:45:58  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
quote:
Vinyl är kul, jag svämmas över av vinylskivor här. Bra låter det också!
Måste nog säga att det var lite ditt "Fel" Bernt Fick nog en smärre chock när du spelade Tears for fear på vinyl för mig....var tvungen att skaffa mig en vinylspelare

quote:
Välkommen Balrog i "Vinylgänget" ..... inget är som inspelningens tider ....!
Jag har "återupptäckt" 4 flyttkartonger vinyl´s som jag hade stående i källaren.



Tackar Wolfgang.
Gjorde tyvärr en stor dum grej för två sedan och bytte in alla mina gamla vinylplattor....fyra backar med mycket blues och annan musik...samt 2 bärkassar med klassiskt
Sent skall syndaren vakna!

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/30 :  14:21:13  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Balrog; precis som jag gjorde ..... en del blev kvar .... blev bara ledsen att PAC skulle missförstå mig... min avsikt var inte att sälja något .... blev bara så lycklig över att ha upptäckt dessa igen !!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/30 :  14:35:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Synd att du blev ledsen Wolfgang/Creative Audio. För försäljare gäller att inte trycka fram sina produkter om de skall kunna delta...

Detta har vi pratat om många gånger och någonstans går gränsen. Den är här och nu. För att vi inte skall snacka sönder tråden föreslår jag att vi tar det på PM i stället.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/31 :  14:54:48  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply

Vicken tur att man aldrig sålt av sin vinylskatt till förmån för CD. Istället har jag utnyttjat dom som gjort det och handlat deras skivor i olika begagnataffärer, loppisar och mässor :-)....uj uj vicka fynd man har gjort å billigt oxå!

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/31 :  16:04:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jo, att hitta bra vinyl begagnat är kul!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/31 :  17:48:45  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Kommer att ta mig en runda i helgen efter beg vinyl.Tänkte besöka loppmarknaderna också....tror man kan göra riktiga fynd där

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/31 :  19:50:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Hmmmm Andra långgatan för mig imorgon !!!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/31 :  21:30:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jag och Bernt tog en vända på stan och kollade in några beg.-ställen inför Arken förra året. Det kanske kan ge ett tips eler två...

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31186


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/31 :  21:35:18  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Loppisar är väl inte samma guldgruvor som för 10-15 år sen för proffsen är väl ute och dammsuger en del som sen hamnar på mässor till andra priser MEN visst går det att hitta godbitar fortfarande speciellt klassiskt.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/31 :  22:57:02  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
quote:
Loppisar är väl inte samma guldgruvor som för 10-15 år sen

Nej det kan nog stämma........vad jag tänkte närmast var holmens marknad.....tror att det var....inte helt säker men om man köpte 10 skivor eller mer så fick man dem för 5:-st.När jag tittade senast så var det mest klassiskt som du säger.....vet ej heller skick.

Däremot på "kommersen" i närheten av andra långgatans skivhandel...så vet jag att det står en snubbe "permanent" och säljer vinyl och han verkar ha lite mer utbud.Han tar nog 40-60 :- per vinylskiva

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000