Hemma hos Iroise så seglade jag tillbaka en 10 år ungefär Cabasse med Accuphase spelar så jäkla bra ! Han behöver möblera om för att få ut talarna från väggen för basen tar överhand. Men tar man inte med det i beaktning så var det en bred o djup ljudbild. Inga vassheter i toppen ens med Yello på högvolym. Mellan reg är lite återhållet men det kan lika gärna vara basens fel.
Ett system som jag med lätthet hade kunnat leva med
Hos U1
Där behöver man njurbälte Maken till ljudbild får man leta efter. Bredd , höjd och djup fanns o blev över. men inte samma pinpoint som man kanske är van vid. Klangen i systemet är faktiskt likt mitt eget system så jag kände mig som hemma
Även här var basen för hög men i U1:s fall handlar det om att justera Behringern. Det är en trollerilåda så jag tvekar inte en sek att han klarar av det. När vi körde lite test för rumskorr så vaknade 12:orna redan 15 Hz !!!! Där är rejält med output vilket gör att det är nog lite komplicerat att styra upp baskurvan.
Båda systemen spelade riktigt bra men på helt olika sätt , visst är HiFi underbart
Jag tackar Iroise o U1 för chansen att lyssna o plåta lite