HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 AÖ på butiksbesök
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/27 :  14:07:09  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Undertecknad slöt upp med eliot och Joev för att lyssna på dessa:


Fruktansvärt fina välbyggda högtalare... finns ju redan mer än en bild av dessa på forumet... men några till skadar väl inte


Lite längre ifrån...


Översikt...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?

Edited by - Nitram on 2005/11/27 16:36:35

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/27 :  14:24:49  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
...och Kharma Ceramique 3.1 som det förstås handlar om drevs av detta:





Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2005/11/27 :  14:28:29  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Bilderna syns inte alls för mig. Kan bero på filnamnen du gett bilderna. Försök att undvika mellanslag tex och ersätt det med ett _ istället. Undvik även svenska tecken så ska det nog funka bättre.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/11/27 :  16:18:50  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Den första filen förmodar jag att du gjorde ett försök till att få till, och det lyckades så när som på att du gav en dubbel extension här i forumet, den heter .jpg.jpg är men det ska förstås vara .jpg (1 gång)

De andra bilderna har blanksteg vilket blir %20 när man visar bilderna. Tyvärr har det här forumet egenheten att det inte stöder bilder som innehåller blanksteg, så åtgärda som du gjort med första bilden, byt ut blanksteg mot _ så fixar det sig nog

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/11/27 :  16:53:24  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Beror på att här i tråden den första bilden säger nu _och_ medans bilden på servern heter _&_

De andra två bilderna i första inlägget verkar nu ha %20 där det ska vara &, annars ser det bra ut.

Edit: Förresten funkar inte bilderna ändå, det är nåt kasst med forumet, jag har haft problem med helt OK filnamn själv förrut det lösta jag genom att korta ned namnet till "beskrivningutanmellanslag001.jpg" osv

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/11/27 16:56:49
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/11/27 :  16:59:20  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
hmm

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2005/11/27 16:59:39
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/27 :  17:19:09  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
det står ju 2005-11 osv skriv 2005_11 istället

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/27 :  17:22:07  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Dessa högtalare imponerade inte på mig på Malmömässan, framförallt inte i förhållande till deras pris, men å andra sidan var rummet inte jättebra då.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2005/11/27 :  17:37:11  Show Profile Send Gustaf a Private Message  Reply
Nitram: jag tog mig friheten att fixa namnen på dina bilder så att de visas korrekt...hoppas det är ok...observera att %20 betyder mellanslag...
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/27 :  19:38:00  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Fint... då ska vi se om det kan bli en liten fortsättning då...

Lite intryck kanske... tycker att dom presenterade ett öppet och detaljerat ljud... mer problematiskt var dock dom nedre regionerna, där rummet spelade med sas... därför tycker jag att det blir svårt att säga så mycket om helheten... känns som man lyssnade mer på rummet än högtalarna... det kan väl tänkas att dom inte trivs i relativt små rum? ...finns mycket potential i dom, tycker jag dock mig kunna höra, skulle vara riktigt intressant att höra i ett annat rum.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/27 :  19:44:32  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Passade även på att fota lite annat spännande...


Läcker skivspelare från Roksan


Ännu läckrare från Avid



Så avslutar vi från Hifi Art med en grym tass...

Skulle passa bra på mina sonusar

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/27 :  20:06:17  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Nästa stopp efter att ha stångat oss fram genom köerna på strandvägen/hamngatan i eliots lilla franska räser, var för att lyssna lite på dessa omtalade högtalare:


Börjar nära...


lite mer avstånd...


För dom som inte känner till dom så handlar det om ZU Druid som har en fullrange 10" utan delningsfilter. Utöver det finns en supertweeter.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/27 :  20:12:05  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Lite reprisvarning här också mao men bilder på roliga stereoprylar kan man väl aldrig få nog av?


Första två länkarna i kedjan... från emm Labs och mannen bakom sacd... snacka om habegär
(resten stod dessvärre lite illa till för att fotas).

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/11/27 :  23:47:03  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Wow, härliga bilder och prylar Synd att man jobbade i helgen Får ta en sväng förbi butikerna i mellandagarna

/Cyber
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/27 :  23:59:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Sme armar är så j-kla läckra o resten av spelaren behöver inte skämmas

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/28 :  00:17:05  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Roksan-vinylen tyckte jag var grymt stilig.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/28 :  00:31:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
instämmer,, Vemsom!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/28 :  18:14:19  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Och vad ska man säga om ZU då... det var ett par lättlyssnade högtalare som många nog skulle bli nöjda med... lite speciell karaktär, bra allround i mina öron... roliga högtalare, men kanske inget för "pureisten". Så skall man väl betänka att kringutrustningen låg på typ 400 papp... går nog inte att få ut så mycket mer av dessa högtalare

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/11/28 :  18:23:02  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Givet så fotades det lite mer här också...


På tal om läckra skivspelare


Vattnas i munnen

Det var vad jag hade i bildväg... får avsluta med att tacka Kent på Hifi Art och Robban på Audio Concept (som då dom sista bilderna kommer ifrån) För ett trevligt bemötande.

Och till sist Joev och eliot... som jag glömde fota förlåt killar.... skoj att träffa er, hoppas det blir fler gånger.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/28 :  19:27:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nog vattnas det i munnen alltid. En REF 2'a och ett VT100?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000