HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Med julmusiken i blodet...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/11 :  13:44:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det som hjälpte att rocka i rummet var bla den trevliga CDspelaren



Fråga mig inte om namn på den. Det var en "Blank en"...
Under är försteget.

Grisarna skulle enligt uppgift vara Goa´. Provade ingen själv.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/12/11 :  13:59:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Varför jag blev inbjuden och spela julmusik vet jag inte riktigt än idag


förmodligen för du är duktig på massa julmusik.. Att det är så har vi nog alla insett då man läst dina kunskaper i ämnet..

I alla fall jag som inte ens visste det fanns mer än elvis o carola typ.

Sedan är som alltid bilderna kanon.. Ni ser ut att haft trevligt..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/12/11 :  14:34:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Va ! , ööhh


Det är Copyright på den text raden





>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/11 :  15:55:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tror att de flesta hade trevligt. Måste medge att när jag spelade i 2 rum samtidigt så var det ett litet sjå att vara beredd med nästa skiva för båda rummen, samtidigt.

När jag inte hann, så ryckte Mattias in och valde lite bland sina favoriter.

Medlemmar kom och gick och det var ständigt några i sweetspot.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/11 :  15:59:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
När man tyckte att tillfälligt blev för mycket av Julsmusik, få fanns det glögg av två modeller att välja på.
Många trevliga diskusioner och utebyte av kunskap blev det.

Tex. Hur många vet var H.S.B betyder ?!
Vi kan ta svaret efter 5 poster )


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/12/11 :  17:42:19  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Mmmmmmmm, glögg!!!!! Fyra dagar till Sverigeresa.......
Det verkar ha varit en trevlig tillställning men med tanke på musiken är jag ganska glad att jag inte var där.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/11 :  19:48:29  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Vilket trivsam tillställning!


quote:
Hur många vet vad H.S.B betyder
När man väljer så vanliga bokstäver i kombination så betyder det flera saker; Han Som Bestämmer eller Hans Skitta Byxor.
Men som varande i byggbranschen antar jag att du syftar på Hyresgästernas Spar- och Byggnadsförening


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/11 :  20:11:57  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Synd man inte kunde komma! ser ut att ha varit jättemysigt.

Btw. T-shirten blev ju snygg Z!
Kanske gör mig en också ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/11 :  21:25:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
ser ut att ha varit jättemysigt.
Det var det.


Zalve, jag förstår att det var "flängigt".

Här en bild på när Zalve väljer nästa låt i Burmesterrummet...



För att kasta sig över till Accuphase/Burmester/Bladelius/QRS-rummet och byta platta...




Man får sannerligen ha både julmusik och HiFi i blodet för att göra det jobbet du gjorde Zalve!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/11 :  21:42:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
H.S.B i detta fall, var inte han, utan HON.

Jag sa ju att T-shirten skulle bli snygg och inte ett dugg pixlig, trots dina misstankar!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/12/11 :  22:32:40  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Vilket system lät bäst?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/11 :  22:59:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag lyssnade bara på 2 av systemen. Där tyckte jag att Burmester spelade klart bättre/trevligare än Venus (Fast det borde det göra med den prisskillnaden).
Tyckte inte riktigt att det släppte med Venus. AC/DC rockade inte riktigt

ML summit stod vid torget/entren.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/12/11 :  23:00:49  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Två häftiga riggar Rena Julafton med andra ord Berätta gärna upplevelsen av skillnader (och/eller) likheter mellan systemen *nyfiken*

Mvh Cyber
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/12/11 :  23:03:55  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Lite sent postat från min sida då svaret kom i inlägget innan

/Cyber
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/11 :  23:18:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är lite skillnad på rummen i storlek oxå.



BeoWulf-monoblocken alstrar en DEL värme,,, Tur att det finns AC i rummen

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Guru
Member

2761 Posts

Posted - 2005/12/11 :  23:45:22  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
quote:

Tyckte inte riktigt att det släppte med Venus. AC/DC rockade inte riktigt


Vilken jullåt från AC/DC valde ni ?? Det närmaste jag kommer på är väl Hells Bells ;)

Edited by - Guru on 2005/12/11 23:45:45
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/12 :  00:08:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
AC/DC var INNAN julmusiken började,,,
Vi från N.A kom ner lite tidigare för att spana och lyssna på annat (För att ge en referens, så spelades "Stiff upper Lip")

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/12/12 :  00:30:34  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Så var det dags för lite fler bilder...från en riktigt trevlig dag i (JUL-)musikens tecken!

Detta budskap kan ingen missa som närmar sej HiFiConsult...


Sladd introducerar oss på QRS-systemet


Några bilder från stora rummets Burmesterprylar...först högtalarna, de 'hyggligt tilltagna' BM100...


CDn, modell '001'(?) nyss uppackad och ännu (hjälpligt) fri från fingeravtryck


Öppnad...är den läcker eller är den läcker...


I 'entréhallen' spelades det på ett 'nätt' litet system, frontat av denna CD, Burmester Rondo:


Drivning från Accuphase


Och här en del av 'talarna, Martin Logan Summit


Summit imponerade iaf på mej; bra sammanhang Bas/panel, samt allmänt mkt tajt och 'spänstigt' ljud från dom...men sweetspoten tog jag aldrig tillfälle till att sätta mej i...borde jag gjort helt klart.
Här en som iaf tog tillfället


Så en titt tillbaka från 'the main room' då...här satt man skönt & kunde njuta av en go´blandning Jullåtar...


Tjötade lite ikväll m en Göteborgsk bekant som tagit sej till denna kväll, och vi hade lite olika syn på vad som lät 'bäst' etc.

Han kom att tycka QRS 'rockade på' mer i hans smak, medan jag för min del skulle uttrycka det så att B-riggen var mer storslagen och helt enkelt mer allmänt behaglig även på fullt ös.
Dock kunde även denna uppsättning ha hyss för sej, men hängde säkert mest på att vissa musikstycken inte var optimala att spela så högt som det gjordes vid några tillfällen
(KAN vara egenheter i min hörsel också som ställde till det lite.Starka kvinnoröster i nåt körstycke blev väl 'gälla' och 'otydliga' i mina öron...och det har hänt förr med liknande sång att det inte blir fullt njutbart trots egentligen bra sång och bra inspelning/bra rigg)

Var iaf ett mkt imponerande system i stora rummet, och den 'dynamikdemo' Sladd gjorde i början av kvällen i QRS-rummet var ju inte annat än görgó den heller

Och...
Tack till HC för det fina fikat

Kul också att Alingsås egna skivaffär "Skivbolaget" både hade ett ex av en platta jag kom på att jag skulle köpa mej*, samt visade sej vara riktigt välsorterad på "riktig" musik...dvs där fanns det mkt att finna av "icke-skval".Lite lagom imponerande med tanke också på det lilla utrymmet butiken hade...

*
"Solo Acoustic Vol 1" - Jackson Browne


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/12/12 01:37:02
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/12 :  00:51:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Snyggt Edison!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Magic
Member

105 Posts

Posted - 2005/12/12 :  08:55:55  Show Profile  Visit Magic's Homepage Send Magic a Private Message  Reply
När blir nästa spelning? Låt det inte vänta tills nästa jul innan vi får lyssna på DJ Z igen.
Till och med tjejen var possitivt överaskad
(Eller var det för att hon fick springa på IKEA samma dag)

"Ljudrätts Aktivist Javisst"

Jobbar med snygga ljudabsorbenter åt Akustikmiljö i Falkenberg. www.akustikmiljo.se

Nu med Web-shop
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/12 :  10:10:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tror inte det hade räckt med ett besök på IKEA om vi hade kört hårdrockskväll!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2005/12/12 :  11:16:52  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Om det skulle bli aktuellt med en hårdrockskväll då kommer jag!

/Mikaell.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/12 :  11:30:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det kommer säkert lite mer kommentarer allt eftersom,
men jag tänkte ta tillfället i akt och tacka Ove och Ingemar för det tillfälle som jag fick, att sprida en av mina laster!

Här kommer den planerade spel-listan. Nu blev den inte spelad i samma ordning, men skivorna var de som jag hade med mig.

Oscars Motettkör - Cantate Domino (Cantate Domino)
Tommy Körberg - En stjärna lyser så klart, O helga natt (Stilla Natt)
Gbg domkyrkasgosskör - Dagen är nära (Dagen Är Kommen)
Celine Dion - The Prayer (These are special times)
Take 6 - Silent Night (He's Christmas)
Jazz 4 Joy - Rudolf
Robert Wells - Run run Rudolph, Jingle bells (Jingle bells)
Kari Bremnes - Härlig är jorden, Decemberbarn (Decemberbarn)
Sissel Kyrkjebö - O helga natt (Stilla Naeet)
Natalie Cole - The Christmas Song (Holly & Ivy)
Carola - Mitt hjärta alltid vankar (Jul i Betlehem)
Dianne Reeves - Little drummerboy (Christmas time is here)
Erik Westbergs Vocalensambel - Bereden väg (A Star Is Shining)
Magns Carlsson - Finns det mirakel (En Ny Jul)
Micheal W Smith - Overture (Christmas)
Göteborgsmusiken - Disney Tune, Sleigh Ride (When You Wish Upon A Star)
Lars Vegas Trio - Skoterljuden. Bara en gågn om år (Lars Christmas)
The Real Group - Bereden väg för herran (Julen er her)
Diana Krall - I'll Be Home For Christmas, The Christmas song (Christmas Songs)
Adolf Fredrik Bach Choir - Hosianna, Jul jul strålande jul (Hosianna!)
Jill Johnsson - Merry Christmas To You (The Christmas In You)
Adolphson & Falk - Mer Jul (Absolute Christmas)
Roger Pontare - O Come, All Ye Faithful, Nu Tändas Tusen Juleljus (Julens sånger)
Anonymous 4 - Three kings (Wolcum Yule)
The Real group (nåt från Norska skivan)
Whitney Houston - Who would imagine a King (One wish/Holiday album)
Täby Church Chamber Choir - Lucia (Hush! Angels are sining )

Den sista skivan la jag med en länk, till var man kan köpa den, då det var några som undrade.
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=FIMSA049

När vi gick ut så var timmen sen och mörket var mer än här...




Tack Pac, för bilderna (Lite ovanligt att vara utan kamera en dag )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2005/12/12 :  11:45:10  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
quote:
Adolf Fredrik Bach Choir - Hosianna, Jul jul strålande jul (Hosianna!)


Jag var på deras julkonsert i Oscars kyrkan i lördags och fick sjunga denna truddelutt tillsammans med hela kyrkan. Det var två körer, blåsorkester + orgel så det var tryck så tusan.

Nästa blir på onsdag i trefaldighets kyrkan på onsdag.

Kör är bäst live!!

PS
När det blir hårdrock demo kan jag göra den

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2005/12/12 11:51:16
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/12 :  15:30:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Men Zalve, du missade ju den bästa julskivan av dem alla!

Skoterljuden på Lars Vegas Julskiva är ju bara för bra!
De får min röst!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000