HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En annorlunda resa...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  05:32:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
..börjar efter lunch idag. Varför börjar då jag nu med tråden?!

Kanske för att göra er nyfikna? Kanske bara för att berätta att jag skall göra något ovanligt. Jag skall INTE ta med mig nån kamera på denna resa - Kan det funka tror ni ?
(fast varför ligger då tråden under Bildrepotage)

Man får hoppas att värsta halkan har lagt sig. Extra tid är tilltaget, för hinna med lite extra.

För att göra det extra spännande så är Hifimobilen inlånd. Har du kvar nog trevlig bild från i somras på den Edison ?


Välkommen åter senare i kväll..

Ps. Vågar utlova lite fikabilder på i princip nybakat fikabröd!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  11:41:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Inte ens en olycka kan stoppa Hifimobilens färdväg. Nu med uppdaterad info om sista besöksadressen, så det dags för avfärd efter frukost.

Kameran tittar med sorgsen optik på mig...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/20 :  11:48:02  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Vad skall du ta vägen denna gången då???


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  14:34:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Framme på första orten nu!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/12/20 :  15:16:41  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
In med tungan och berätta var du är då... Nyfiken ju!

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/20 :  16:13:07  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Kom igen!

Eller funkar inte F5...?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/12/20 :  21:39:49  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Ska se om jag hittar nån sommar-HiFimobil...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  21:50:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du behöver inte Edison. Vi åkte HifiVolvo idag.
Skall slänga i mig en Julskinksmacka, så skall vi se om inte dagens repotagefotograf har fått upp lite bilder

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/12/20 :  22:14:52  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
OK
Kopplar av å väntar då...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/12/20 22:16:26
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  22:21:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Första stoppet var nästan Stockholm (Det skulle visa sig att dagen skulle innehålla 2 besök hos Hr Doktor , för vissa)

Så dagens första mål var... UPPSALA!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/20 :  22:25:05  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Grejt!

Passar på att koppla upp en rolig kombo så länge,kanske lägger en ny tråd om det!

F5 F5 F5 F5....

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  22:50:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det kommer att bli en lite annorlunda stil här...

För syftet var INTE att lyssna på annläggningar, även om en och annan julskiva slank med i väskan... (Det gjorde tydligen en lite kamera oxå )

Här har vi hamnat!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/12/20 :  22:54:59  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Aah, det är något visst med gamla VU-mätare
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  22:57:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ja nåt är det...

Inte lika porrigt med den nya stilen..




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:00:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
För er som inte känner igen er, så kan jag säga att vi är hemma hos Ztenlund.

En aktiv medlem bla i musikdelen. Sånt är ju kul!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:07:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
För åka till Uppsala, om man inte skall lyssna ?

Visst lyssnade vi och en hel del snackades det oxå.
Men det fanns En viss anledning.




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:11:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Herr Ztenlund plockade hem ett set i Röda Tråden för ett tag sen och sånt premieras oftast med en skiva som vinst.

Nu hade inte CDON förstånd nog att veta VART de skulle leverera skivan, så den hamnade hemma hos mig istället.

Skall man ha någonting gjort, så får man göra det själv.
Så min repptagefotograf för dagen och jag gjorde en liten dagsutflykt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:11:27  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Åhhh - redan!

Vad är det för skiva? Är den bra ztenlund?

/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2005/12/20 23:12:40
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:12:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nog är den bra alltid...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:13:41  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Jag frågade ztenlund Zalve...

Men vad är det för skiva???

/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:16:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Innehållet i paketet var detta!



Även om det inte gick SÅ lång tid mellan att jag lite fint gjorde efterforskningar i Ztenlunds skivsamling, så hade tydligen en jazzälskandes fader varit till Uppsala med en lite utfyllnad av skivsamlingen.

Nämligen DENNA skiva




Så det får bli att fungera lite till och se till att Ztenlund får ett annat pris. Även om skivan är bra, så är det kul med "lite" omväxling!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:20:47  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Otack är världens lön Zalve...

Annars kan man ju ha dem när man ska göra AB-tester

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:25:19  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Ajaj då...så förargligt

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:49:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Förargligt,,, Njea,,, Nån annan får glädjas åt den.
Vi fick ju träffa Ztenlund och Zicxo fick snacka om Röda Tråden,,, nåt som han inte förstod något av visade det sig

Att Ztenlund gör det, vet vi redan.

Efter ett gäng välspela(n)de plattor, så blev det dags för det oifrånkommerliga,,,
Så känsliga läsare kan blunda nu, vänta en stund och sen scrolla neråt...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:52:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det visade sig snabbt att "Z" hade fler fördigheter än Rödatråden kunskap.

När vi klev innanför dörren, så fanns den en väldoft av nybakat...

Just det, vi har kommit till HIFI-FIKAT!



För en Kaffeoman som Zicxo så var det ingen tvekan om vad som skulle drickas. Även fast han fick göra iordning det själv.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/20 :  23:56:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Decemberfika utan saffransbullar, är ovanligt i Zalves familj, så det laddades upp med färska bullar. Bakade på order - för resans skull.




Ztenlund kontrade med en härligt, ännu mera nybakad, mjuk pepparkaka


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000