HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 När går diy mässan i Göteborg av stapeln 2006?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

kme
Musik-Harry 2005

4409 Posts

Posted - 2006/01/02 :  20:50:49  Show Profile Send kme a Private Message
Någon som vet, samt om det blir samma ställe?

Listen: Music Tip by Kurt.Välj Bland Olika Artister På: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about92-0.html Klassiskt på: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about102-0.html
http://www.youtube.com/watch?v=AlLpdWbSevc
http://www.youtube.com/watch?v=YvEccfdw_kU

Edited by - kme on 2006/01/02 21:03:40

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/02 :  22:48:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
KOmmer inte ihåg om jag har hört nåt datum för detta, men om vanlöigt så tror jag att det är möjlighet till vettiga lokaler som sätter datum.

Bernt, Vet du nåt? Har hört nåt?

Flyttar denna till DIY delen
/Z

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/03 :  08:01:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
I april eller maj tänkte jag, förhoppningsvis i samma lokaler.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2006/01/03 :  08:35:04  Show Profile  Visit peranders's Homepage
De senaste lokalerna var inte så dumma. Det skulle vara kul med ännu en "mässa" om man nu kan kalla det det.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/01/03 :  12:01:34  Show Profile Send Kmj a Private Message
Ja, det var kul att se/visa prylar och framför allt att få ett ansikte till flera av namnen här på forumet. I mars/april kanske man har lite mer roligt att ta med också.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2006/01/03 :  12:14:44  Show Profile Send secanbj a Private Message
Om lokalerna är outhyrda(vilket är troligt) så kan vi vara på samma ställe som 2005.

/Anders
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/03 :  12:32:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Supertrevligt! ser redan fram emot det.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/03 :  12:48:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Vore kul om företag kunde komma med på denna träff, självklart kan iaf jag tänka mig betala en slant.

Edit: Med syfte att visa DIY-komponenter.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2006/01/03 13:26:23
Go to Top of Page

GrodanB
Member

89 Posts

Posted - 2006/01/03 :  13:23:19  Show Profile Send GrodanB a Private Message
quote:
Vore kul om företag kunde komma med på denna träff, självklart kan iaf jag tänka mig betala en slant.
(EngelholmAudio)

För att sälja sådant som kan vara intressant för DIY, tycker jag det är en ypperlig idé...

Ställa ut/dema färdiga produkter tycker jag att det förtar idén med en DIY-träff. Alla skall ju våga att ställa ut...

Jämnföra med proffsaker är ju inte det alla vill... ( men många ;) )

Sen är ju gränsdragningen ganska svår... Carlsson högtalare är ju svårt att kalla DIY... så visst...

Risken är ju att man "utvecklar" DIY-träffen till en regelrätt mässa. Ville bara nämna det.

Gick förra träffen ihop ekonomiskt?

/Tobias

Edited by - GrodanB on 2006/01/03 14:03:49
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/03 :  14:21:59  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
För att sälja sådant som kan vara intressant för DIY, tycker jag det är en ypperlig idé...
Ja, det är relevant, vi får ta och diskutera lite om vi vill utöka detta. Viss loppmarknadsförsäljning och även skivförsäljning har vi ju haft på tidigare träffar.


quote:
Ställa ut/dema färdiga produkter tycker jag att det förtar idén med en DIY-träff.
Detta kommer inte på fråga.


quote:
Gick förra träffen ihop ekonomiskt?
Såvitt jag vet gick det ganska jämnt upp. Men då fick vi in en del bidrag i "sparbössan" som vi var tacksamma för.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/03 :  14:35:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Sånt som är färdigt (i form av högtalare, förstärkare, etc) lär ju ändå inte sälja på en DIY-träff. Så tar man med sig det tar man med sig "fel" grejjer. Å andra sidan kanske man vill dema sina komponenter/delar varför man ändå behöver ha med färdigprodukter.

Jag vet inte om jag själv skulle kunna komma i år, men jag skulle verkligen tycka det vore kul att träffas, visa upp lite komponenter och delar.

quote:
Risken är ju att man "utvecklar" DIY-träffen till en regelrätt mässa. Ville bara nämna det.
Tror inte problemet är större än att man (=Bernt) bestämmer sig för att X st företag får plats enligt *dessa* regler/premisser. 0 <= X <= 50, typ.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2006/01/03 :  14:36:15  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Om det måste upp med lite slantar så är det väl bara att skramla ihop eller ta inträde. Kan inte vara något större problem.

Apropå färdiga produkter, signalkällor eller högtalare kan det aldrig bli för många av.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2006/01/03 14:37:28
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/03 :  15:14:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
EN "selma" deltagare klarar väl de flesta av.
Kanske nån rabatt för de som åker LÅNGT. TÄnkter på TANK, som åkte riktigt långt från Norra Sverige.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/04 :  08:30:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
"Selma"?!?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/01/04 :  09:02:01  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Selma=20:-

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/01/04 :  09:05:11  Show Profile Send Tomas a Private Message
Jag kan ställa upp med espressomaskin + bönor!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/04 :  09:30:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Visst ja, Selma är ju på sedeln.

Det där såg bra ut Tomas. Sist hade Zix med sig nåt liknande, det var uppskattat.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/04 :  09:35:37  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
EN "selma" deltagare klarar väl de flesta av.
Kanske nån rabatt för de som åker LÅNGT. TÄnkter på TANK, som åkte riktigt långt från Norra Sverige.
Jag tänkte runt 500 för företag, så borde det kunna bli en OK ekonomi redan med säg 5 företag representerade.

Tomas: Det där ser läckert ut!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/01/04 :  09:47:07  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Ser ut som en ECM Giotto
Behöver vi en kaffemaskin till så kan jag ta med min



Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/04 :  10:06:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag ska ta ett snack med Pac när han kommer tillbaka från CES om vad vi vill göra med träffen. Det är bra förslag ni kommer med tycker jag.

Det är alltid småutgifter i samband med träffen, och det plockar till. Sådana som hjälper till särskilt mycket med arrangemang och städning skulle man ju gärna bjuda på en pizza till exempel. I varje fall när det blir såpass stora träffar som den senaste.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/01/04 :  13:07:36  Show Profile Send Tomas a Private Message
Tobbe_L:Det är en ECM Giotto Premium

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2006/01/08 :  20:37:03  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message
Hej!
Tänkte ge min syn på det här med ”Företag på DIY-träffen”.
Ge företag ett X antal rum och markera denna yta som ex. ”Företagare arean”.
Som företag menar jag , vi kan kalla dom, ”låg serie företag” , alltså små-knallar som har en registrerad firma (av något slag) och som sitter och knåpar ihop något som vi diy:are kan ha glädje/nytta av.
Alltså :
Släpp in ett litet (lagom) gäng företagare med låg serie profil, blanda dom inte i samma rum som diy:are och låt dom betala för sig!
För det är ju faktiskt så att vi behöver ju också vissa köpta delar till våra byggen.
Och vem vet det kan ju knytas nya band mellan någon diy:are och något företag också.

Vänligen

Anders

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

GrodanB
Member

89 Posts

Posted - 2006/01/08 :  22:14:48  Show Profile Send GrodanB a Private Message
Helt klart en bra kompromiss som Double A föreslår...

Jag kan tänka mig att handla lite prylar (gärna billigt ) på en sådan här mässa...

Vill bara att temat förblir DIY. Om företag kan vara med och hjälpa till för att detta kan förbli en DIY mässa så är jag bara för, att det kommer företag.

/Tobias
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

947 Posts

Posted - 2006/01/08 :  22:38:59  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Om Tomas & Tobbe L tar med sig sina så behöver jag ju inte dra med mig min i år... jag ställer dock gärna upp med ett par tre kilo hemrostad specialblandning (kaffebönor alltså), och kvarn om det behövs fler, och gör gärna ett gott sött tugg att bryta av kaffestyrkan med. Kan vara med och byta av Tobbe L/Tomas under dagen också, så ni inte behöver stå där hela tiden.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/01/09 :  14:43:20  Show Profile Send ILLY a Private Message
Aaaahhh...
Har det redan gått ett år sen sist (nej, det har det ju faktiskt inte, men inte långt ifrån) längtar redan till nästa.

Angående ekonomi så kan jag tillägga att alla som köpte mat av mig förra året bidrog till lokalhyra, då jag donerade en del av överskottet från matförsäljningen till sveriges snyggaste spargris. Minns varken hur stor del eller hur mycket pengar det rörde sig om, men gissningsvis en 7-8 kr/ såld portion.

Om inget oväntat inträffar så kan jag säga preliminärt redan nu att jag kan stå för mat i år också, om det finns som önskemål?

edit: missat några ord

Militant cyklist.

Edited by - ILLY on 2006/01/09 14:44:44
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/09 :  19:31:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Då skall vi reservera några portioner till kocken och arrangörerna, så de slipper bli utan iår, eller hur ILLY

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.95 sekunder. Snitz Forums 2000