HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 vilka in-ear hörlurar till ipod?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/02/15 :  20:02:56  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Detta är inte lätt. först ägde jag ett par porta pro, dessa spelade för högt runt omkring. sen köpte jag ett par shure e3c, dessa hade otroligt bra ljud. dock var inte basen tillräckligt tydlig, den var minimal. jag lyssnar mycket på elektronisk musik, och även metall i in flames anda. jag sålde dessa och köpte ett par sony mdr-ex71, dessa var jag nöjd med då det fanns spelglädje i dem. dock så var det så dålig kvalite så kabeln gick sönder igår efter 2 månader. så nu har jag fått pengarna tillbaka och behöver köpa nya lurar. vad ska jag titta efter?

kraven är spelglädje till alla musikstilar. bra bas (ren men framträdande), bra mellanregister och top. de ska även vara lättdrivna så ipoden klarar av dom.

har ni några förslag?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/02/15 :  20:45:25  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag skulle ju rekomendrea Shure E3c men de har du ju redan testat.
Jag har ett par o har använt den till syrrans ipod o det funkar fint.

Har visserligen aldrig upplevt att de har dålig bas..
Låter snarare som att du inte hade bra proppar till dem.
Tätar de inte i hörselgången så försvinner nästan all bas med än gång.

Så jag vet inte vad du ska prova denna gången.
Vad sägs om ett par Etymotic Research ER4P



Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2006/02/15 20:47:54
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/02/15 :  20:49:05  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
jag har testat massa olika proppar, och visst det finns bas där ibland.
men inte alltid då man vill det ska finnas. in flames och depeche mode har shure+ipod svårt att spela så det låter bra bland annat..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/02/15 :  20:55:56  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Hummm det minns jag att vi har disskuterat tidigare..

Du får ta o diya dig en bra sladd till sony lurarna.



Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

sango
Member

104 Posts

Posted - 2006/02/15 :  21:17:24  Show Profile Send sango a Private Message  Reply
Om du inte får tillräckligt med bas i E3 så bör du nog se dig omkring efter en ny DAP. ;)
//A
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/02/15 :  22:43:31  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
inte ens när jag kör med min harmony design hörlursförstärkare tycker jag det är tillräckligt. och med dessa grunder så har jag insett att det är lurarna som behövs bytas

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

mongo
Member

155 Posts

Posted - 2006/02/16 :  19:00:58  Show Profile Send mongo a Private Message  Reply
Philips SHE9500

Mycket bra ljud, lagom balanserat.


Inte så dum som du tror
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/02/17 :  10:13:57  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
"24 k guldpleterad kontakt" detta måste testas . de verkar helt klart intressanta, ska gå in på onoff och lyssna.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/02/20 :  21:23:18  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Såg att Shure har kommit med en ny modell, uppföljaren till e2c heter nu e2g, dessa kanske vore nåt. ca 6-700:-
Med stor sannolikhet kommer jag testa detta. och jag hoppas verkligen att basen är mer framträdande i dessa och inte så torr och fast som i e3c

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000