HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 teflons anläggning..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2006/02/22 :  19:29:15  Show Profile Send teflon a Private Message  Reply
Mja. Dags att presentera lite av vad man krafsat ihop under åren. "Man tager vad man haver", kom ihåg det.

Kortfattat:

McIntosh MA-6500 (integrerad förstärkare)
Denon 3910 ("universal" dvd-spelare)
Sony XA30ES (helt omoddad, och äldst i samlingen)
Dynaudio 52SE (på ett par Stand2)
Nordost Solar Wind mellan cdspelarn(na)
Audioquest Slate högtalartråd :D

Sen har jag t ex en Sunwave 3000b fjärrkontroll, en Xbox, en Gamecube, en Ipod Nano etc. Många grejjer blir det.

Lite konstigt dimensionerat pengamässigt kan tyckas, och inte jättenoga igenomtänkt ljudmässigt överallt ("Detta passar nog bra med den där, och...", ja ni vet) för det är först med förstärkaren som jag börjat tänka lite i hur det ska se ut som en helhet. Nu när jag äntligen har möjlighet att köpa lite bättre grejjer.

Tänker absolut fixa en McIntosh SACD-spelare. Låter finfint med 6500:an. Vet jag. Sen ska högtalarna uppgraderas. Nytt rack inhandlas. Fast kanske inte i den ordningen. Denonen fyller funktionen som filmspelare på ett bra sätt, iaf tills high-definition dvd anländer om 30 år (ca). Den är f.ö. kopplad till en Panasonic-plasma med komponentsladd/kontakter från Supra.

Bilder finns inga trots att jag har en fin Nikon som ligger i en väska någonstans. Det kommer eventuellt när jag fixat lite fräck möblering som jag faktiskt vill plåta med det andra. :)

Nu ställer jag mig mitt i skottlinjen och låter er förundras! Tack för ordet.

Edited by - teflon on 2006/02/22 19:49:03

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/02/22 :  22:57:50  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Bilder!

Hur står sig DVD-spelaren mot din XA30ES i ren tvåkanals CD-lyssning?

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2006/02/23 :  07:08:15  Show Profile Send teflon a Private Message  Reply
Jag har inte provat Sonyn mot Denonen i nån större utsträckning med den nya förstärkaren ännu. Jag tyckte väl då fick man en helt annan briljans och luft i diskanten med Denon:en jämfört med Sonyn, det förändrades dock lite (men fortfarande till Denons fördel) om man lekte med filtret i Sonyn. Det var ganska länge sen jag körde Sonyspelaren dock eftersom den andra duger mer än väl, plus att det inte blev lika varmt och gosigt med Denon 3910. Mer neutralt kanske. Plus att jag inte har mer än en uppsättning kompetenta signalkablar ;)

Detta var dock med en gammal Harman Kardon 680-integrerad och snäppet-bättre-än-lampsladd till högtalarna. Och nåt år sen nu sen jag jämförde de bägge mot varann. Mitt minne kanske inte är som det borde vara! :)

Med MA-6500:an så är det "a whole new ballgame".. återkommer. :D
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000