HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Krell & Sonus Faber demo hos HiFistället...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  07:50:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply






Bjorn, en av grabbarna i Audionord-stallet, flaggade för att det skulle demas i Göteborg här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49129.

Jag gick in där på Fredagskvällen för att kolla hur det spelade...

Häng med på en demo i gemytets-tecken!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  08:47:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jag har besökt HiFi Stället många gånger tidigare, det är ett av vattenhålen för HiFi-entusiaster i Göteborgstrakten.

Här är mitt senaste besök då jag tog lite bilder därifrån: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43617


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  08:53:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Denna gången är det Sonus Faber och Krell som gäller men det blev några bilder på väg till demorummet en halvtrappa upp...





Det flyttas runt rätt mycket i butiken och saker kommer och går... Nu har Delfi spelaren hittat en lycklig ägare så platsen längst bort i racket tas upp av en anna vinylspelare...



T+A's skivspelare har hittat in i butiken...


Och Dynaudios gamla referenshögtalare har fått en plats i solen






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:02:40  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
spännande

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:09:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ja, det var en jättetrevlig demo. Jag skall försöka få ut så många bilder som möjligt under dagen.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:10:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jag hittade Ludwig(till höger i bild) samspråkandes med "Lindome"... Två vinylfantaster som snackar RIAA, tonarmar och pickupper måntro?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:15:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


När man knatar in i demorummet är detta det första man ser...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:25:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Och det var Bjorn(=Björn Wiman) själv som demade när jag först stegade in i rummet.

Här är det något "väldigt viktigt" om SACD/CD-spelaren EVO 505 avhandlas.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:28:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

En översikt över härligheten från en annan vinkel.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:36:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ser ut som halva HIFI-Göteborg var där,

Och jag förstår varför..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:37:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Den där FBI Krellen skulle jag inte säga nej tack till...Her läcker som helst...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:41:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jag landade på HiFistället vid 5-snåret och då var det fullt i demorummet och massvis med människor som "spankulerade runt" i allmännhet. Det var mycket folk ända fram tills det stängdes då vi gick vidare och åt en bit mat. Vi var nio stycken till bords har jag för mig. En riktigt trevlig avslutning på en lång jobbvecka.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:48:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Musiken skall ju börja någonstans, här är det Björn's hand och en av besökarnas skivor, en av Spyro Gyra's plattor, som åker i släden på EVO 505'an.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  11:51:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hmmmmmm, vad var det nu den hette den där nya CD/SACD-spelaren från Krell?





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  12:00:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



CD/SACD spelaren var som sagt Krell's Evolution 505. Första gången jag stötte på den var på CES i Las Vegas i Januari.



Krell Industries gjorde en "stealth"-introduktion. Ingen visste att det var helt nya grejor på rakt över och så helt plötsligt så stod man där mitt i montern med helt okända produkter runt om sig...

Mer om det här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46785&whichpage=9



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  12:03:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Och så här såg den ut på HiFistället...



För kalenderbitaren finns det en del data på Krell's hemsida: http://www.krellonline.com/krell_component.php?id=84&page=EVOPLAYERS

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/03/25 :  12:08:50  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Finishen på EVO-505 ser ut att vara outstanding eller överdriver bilderna lite?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  12:10:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Överdriver? Nej det tycker jag inte. De beskriver verkligheten rätt bra.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

grodan
Member

99 Posts

Posted - 2006/03/25 :  12:43:55  Show Profile Send grodan a Private Message  Reply
Ser trevligt ut!
Om jag inte haft andra planer för dagen hade jag rusat dit och lyssnat!

// Jonas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  12:58:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Passerati,
delvis håller jag med. Kvalité, både upplevd och mätbar, skall vara på topp på den här typen av produkter.

Men "Dyngsmäll"... Nej, då är det bättre att testa och uppfylls inte de kraven man sätter kan man ju välja något annat i snårskogen av kompetenta och bra HiFi-producenter.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  16:10:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Baksidan på EVO-spelaren är lite intressant...




Inte mycket till "finkabel" där trots att resten av anläggningen är uppkopplad med det ädlaste som Nordost har att tillhandahålla...

Mellan spelaren och förstärkaren körs Krell's CAST interface. Björn berättade att CAST är ett ströminterface och att de körde med Krell's egna kablar.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2006/03/25 :  16:22:29  Show Profile Send Gebex a Private Message  Reply
Jag ar där och kan bara konstatera att jag inte blev besviken
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/03/25 :  17:01:17  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Hej Per. Vi gick tidigare i fredags på demon.Bengt "Timbre" Johansson var också där och tog bilder.

Det blev ej att jag tog med någon skiva vilket ju var synd eftersom det endast spelades jazz annars.MvhKristofer
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/25 :  17:43:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hej Kristofer!
Synd att vi missade varandra, hade du kameran med dig? Alla mina bilder är tagna med min gamla Canon G3'a, Jens har fortfarande min glugg. Jag får nog tråna efter den och öva mig på makrofoto med EOS10'an så länge.

quote:
...eftersom det endast spelades jazz annars.


Endast??? Jazz är inte alls illa! Det låter som att Ni hade det bra då också.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/25 :  17:45:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är en dag som denna, man skulle ha varit i Göteborg.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/25 :  17:57:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Alla mina bilder är tagna med min gamla Canon G3'a,


Det förklarar det , för det syns !



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000