HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hazardous voltage inside - Hifiträff i Arvika
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/08 :  22:45:57  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Nä nä nä! bilder först.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/08 :  23:11:11  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Mamma hälsar!

Högtalarna vi spelade på i första setupen var Compact XZ-5.






Kablar:
Audioquest Amazon signal, Signal Cable Silver Resolution högtalarkablar och nät, G&W TW-03E Nätfilter.



It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/08 :  23:18:28  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Micke fixade hifisnittar, en dold talang där måste jag säga. De var precis så goda som de såg ut:


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/08 :  23:38:28  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Norge deltog utom tävlan med Pak:



Vi återkommer till Pak.


Softman kom med två vänner som jag tyvärr glömt namnen på:



Han hade ett par Compact WZ-1 med sig i solid valnöt, mycket vackra:



Diskanten är från Vifa, samma som sitter i XZ-5. Mellan/bas är 6.5", fabrikat troligtvis Vifa, men osäker. Frontbaffeln är klädd med nättyg. Skivan som sitter på fronten ovan är endast transportskydd. Det är en ganska stor stativare som väger 14kg.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

Edited by - calle_jr on 2006/04/08 23:39:11
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/08 :  23:51:58  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Försteget från Norh hade jag inte hört tidigare, det imponerade på mig. Det satt två små Sovtek rör i det:







It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  00:06:36  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Om Softman håller till här på HF vet jag ej, han skulle väl i så fall hänga på DIY, där jag sällan läser. De högtalarbyggen han har visat är av mycket hög kvalitet. Han gör det inte lätt för sig och tar inga genvägar kan jag säga. Tyvärr hade han inget av sina byggen med idag.

Han hade med sig ett för- och slutsteg iaf från Parasound:




Bägge sattes genast på uppvärmning för senare bruk:




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  00:27:59  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Vi kopplade upp Original CD-2008F till Paks Modus och Cordis 1.6 från Adyton:






Högtalare Compact XZ-1:




Lite annat kablage här som jag inte kommer ihåg riktigt. Nordost Red Dawn signal som syns på bild iaf. Försteget hade separat nätförsörjning.




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/09 :  00:45:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


En riktig storträff detta.. Vad prylar som sagt... KUL!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/04/09 :  02:43:52  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message  Reply
Då var det väl dags för mig att lägga en kommentar.

Tack till er som kom och besökte mig! Det var en mycket trevlig dag och allting flöt på galant. Jag måste rikta ett stort tack till er oumbärliga HiFihjältar som hjälpt mig att göra detta möjligt, ni vet vilka ni är!

Det var mycket trevligt under hela träffen och det var kul att känna igen några ansikten från KAS förra träff. Trevligt var också att folk tagit med sig egen elektronik och inte var rädda att spela sin musik, det var många nya intryck som skapades denna dag. Det blev mycket bytande mellan utrustning och många byten i soffan men det kändes som att de flesta fick lyssna på de kombinationer de ville. Det var också skönt att det blev så god stämning och att folk lyssnade så aktivt eftersom jag inte trivs med att hålla små föredrag om vad man ska tycka om prylarna.


Mayro,
quote:
Så där oansträngd så inte jag och Svärsonen ut då mina burkar bars in.. Grabbarmna har ju glada flin i ansiktena

Det är klart att man inte kan släppa flinet när man bär på så fin last!

Nu är jag helt slut efter denna intensiva dag och kommer att sova som ett barn. Väl mött!

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland

Edited by - IHiFi.se on 2006/04/11 21:12:56
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/09 :  07:21:26  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Härliga bilder! Ni ser ut att ha haft det riktigt skoj.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2006/04/09 :  09:29:49  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
det var kul
många spännande grejer blev det.
men jag personligen hade en ohotad favorit.
det var nåt som inte ens gick att jämföra med de andra grejerna där.
-MATEN!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/04/09 :  09:31:26  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Riktigt fina bilder, Calle! Synd att man inte kunde hänga med

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  12:31:07  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

De riktigt fina bilderna har HenrikN tagit. Om han inte hade sin karriär utstakad på annat håll skulle han blivit fotograf tycker jag.

Jaejin och Elitico kom. Sorry, kommer inte ihåg er kompis' nick :



Och så dök Dreamsave upp:



It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  12:37:43  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Lite senare bytte vi till Parasound P/LD-2000 försteg och HCA-1206 slutsteg:




Vi spelade fortsatt med Original CD 2008F och Compact XZ-1:



Det där försteget var riktigt kompetent och mångsidigt. Hoppas någon som är mer insatt kan skriva lite mer om det. Det måste vara ganska fullmatat med komponenter så som det såg ut, och det kan säkert ha vägt närmare 10kg.



It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

Edited by - calle_jr on 2006/04/09 12:40:11
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/09 :  12:39:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Värmlänningarna är väl just uppstigna ur "vinteridet" där uppe...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  12:52:19  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Japp, så är det. Deras biologiska klocka verkar inte heller gilla att man ska upp och hoppa redan vid 10-tiden

En integrerad G&W TW-2006X fick spela med XZ-1 tror jag (minnet sviker om det var XZ-1 eller WZ-1 eller både och)




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  12:57:39  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det stod fin elektronik lite överallt i huset. Här ett Model Three Power Supply från PS Audio som jag tror aldrig ens användes.



It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  13:08:06  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Compact WZ-1 MKII SC:







It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/09 :  13:16:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Model three power suply är nätdelen till Muse försteg... Bara för att "rätta" en aning där....

Så fick man va besserwisser också en sväng..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  13:17:51  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Ett helt gäng Compact-högtalare stod och tycktes viska "spela oss, spela oss".






Det är rätt skabbig finish på dessa, eller vad säger ni

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  14:13:42  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Tomas_D700 dök upp och hade kycklingspett med jordnötssås med sig. Inte bara till sig själv alltså som på bilden - sju (7!) spett per skaft hade han fixat.

Gissa om det var uppskattat!

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

Edited by - calle_jr on 2009/01/06 10:26:01
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2006/04/09 :  14:16:39  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
jag var mest fokuserad på spetten om jag ska vara ärlig-och såsen.mmmmmmmm!
Å va bra!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  14:36:53  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Vi gick tillbaka till XZ-1 med Meridian 506 CD som Elitico hade med sig:






Meridian CD:n hade den där karakteristiska fjärrkontrollen som ser ut som ett mindre tangentbord:







It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

HenrikN
Member

77 Posts

Posted - 2006/04/09 :  16:01:17  Show Profile Send HenrikN a Private Message  Reply
Ja jösses vad trevligt detta var!
Jättekul att det kom så mycket kompetenta prylar och extra stora applåder till Calle_Jr som körde ca 120-130 mil enkom för denna träff och samtidigt passade på att bidra med ett par Compact xz-5 och slutsteg från Accuphase!

Jag har ännu inte hunnit smälta och sammanfatta mina intryck, men utmärkande tycker jag att Calles Accuphase-steg var med sin totalt oansträngda kraft, trots att vi ofta toppade över 200 Watt.
Original 2008 F Imponerade även den, mycket naturligt ljud och inte alls något vass i toppen som min Original A6s kan tendera att bli stundtals.

Paks Adyton lät väldigt bra tycker jag, men i jämförelse med Istvans bryggkopplade Parasound-steg så orkade det inte riktigt med så trögdrivna högtalare som Compact xz-1 på de höga nivåer som det spelades igår.

Enligt önskemål från ledningen undviker jag att kommentera de produkter jag själv är inblandad i försäljning av och överlämnar ordet till övriga gäster

P.S. Självklart var maten (både från Tomas och Micke) ett mycket trevligt inslag, stort tack! D.S.

Edited by - HenrikN on 2006/04/09 16:02:32
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/09 :  19:28:20  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Ronny hade en Shanling SCD-T200 som kopplades upp till Norh-försteget och Accuphase:














It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000