HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Riktig porr från CES
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/17 :  16:00:56  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Bara McIntosh (som räcker och blir över - jag lovar )

http://www.cinenow.com/uk/play-video-213.html

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/01/17 :  16:26:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Kul! Ett liknande system står på Hifistället i Göteborg. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54167


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/01/17 :  17:20:23  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
Snyggt och säkert bra ljud men ska man ha ett sådant system hemma måste man ju bo i ett palats för att få plats

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/17 :  17:53:45  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Det gör man nog om man har råd ;D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/17 :  18:24:22  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Man får ändå säga att det är rent häftigt att i LILLA LILLA Sverige KUNNA se sådana supersystem. Ej att förglömma Mårten & CO med statment samt detta Mac system...

Med sådana system att visa upp så fattar även en uttråkad sibaköpare att det FINNS något annat än sin normala nivå att finna...

Heder till dom säljande som orkar hålla sådan nivå..

Eller butiker som Robbans Audio Concept där det står hifi i nivåer som Sthlm inte sett sedan Lars Bengtsson la ner sin highendavdelning..

Kanske en början till att Sthlm VAKNAR till som hifistad igen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/17 :  19:33:06  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Bernt! *skakar på huvet* Jeees, när fick anders hem dem?
Shit - nu vågar jag inte åka dit
känner habegäret ordentligt - måste kolla vad jag får f bilen...

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/17 :  20:42:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Bernt! *skakar på huvet* Jeees, när fick anders hem dem?
Shit - nu vågar jag inte åka dit
känner habegäret ordentligt - måste kolla vad jag får f bilen...


Det stod uppe under Arken helgen men jag tror inte att det står kvar ?? Jag hade lite bekymmer att plåta kan jag säga

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/01/17 :  21:29:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jodå, det står nog kvar. Det är butikens betalda grejer som jag har förstått det hela så det är alltså inte utlånade demogrejer från McIntosh.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/17 :  21:41:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det går bra för Anders mao

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/18 :  09:03:55  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Det va kul att höra!

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/18 :  15:23:01  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Jag bryter samman, inte hälsosamt det här.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2007/01/18 :  18:15:44  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
När jag vid ett tidigare tillfälle mailade bilden ovan till ett ARC-rörfreak i Californien berättade han att hans lokala handlare sålde ARC, Mac, etc men konstaterade; "I´ve never seen anything like this".
Skulle tro att det även i hemlandet för dessa produkter är ganska ovanligt med en sådan uppsättning.
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2007/01/19 :  18:35:16  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Vi var ett gäng och lyssnade på detta system i Gbg samma helg som arken mässan. Klart man har enorma förväntningar innan man kom dit, och det blev ju inte sämre av att se denna enorma rigg. Helt klart ett stort privilegium att fått möjlighet att lyssna på detta system. Men vistelsen där inne blev ändå ett sorts antiklimax.

Varför?

En halvtrappa upp i det lilla rummet var det ett par norrmänn som demade ett par beryllium-usher, drivna av en Nagra upssättning (cd, pre-,2 x rör monoblock). Det lät så mycket bättre, till en 1/6 del av priset på Mcintosh anläggningen. Sanningen är den att vi vistades i Nagra rummet ca 1,5 tim´, medans mcintosh fick 30 min...

Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/01/19 :  19:15:05  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Ni var inte ensamma om den upplevelsen.Det slutade med att jag sa till Anders :vad ska man ha den där Mcintosh orgasmen till ??

Ett leende tillbaka men inga kommentarer.

NAGRA var bra ihop med Uscher ;punkt slut!!

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000