HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Osynkat bild/ljud?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/04/13 :  11:18:08  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Har just inhandlat en DVD-spelare/HDD-inspelare som jag hittils är väldigt nöjd med.

Ibland är dock ljudet inte synkat till bilden. Signalen går från satellitmottagaren till DVDn som går till TVn. (Ljud och bild går direkt till TVn).

Jag har ju sett att det finns speciella "delay-boxar" för att komma åt såna problem men...hallå...ska man behöva köpa ytterligare prylar för att en så enkel sak ska fungera???

Spelaren är den helt nya LG RH-177.

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2006/04/14 :  21:27:57  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message  Reply
Inget svar men ibland synkar det tyvärr inte genom kabelnätet.
Många av t.ex SVT's konserter etc. är inte i synk genom UPC (som vi har här) men i synk analogt.

Nu kanske det var mer allmänt du menade ?

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2006/04/18 :  23:18:56  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Liknande bekymmer har jag sedan jag skaffade en LCD-TV (LG LP1) vars inbyggda bildbehandlingskretsar uppenbarligen tar en hel del tid på sig. Den inbyggda ljuddelen har motsvarande delay, så långt inget problem. Naturligtvis vill jag för bästa ljud stänga av tv'ns högtalare och köra DVD'ns och ComHem-boxens analoga ljudutgångar till min analoga tvåkanalsanläggning, men då kommer ljudet tydligt före bilden.
Roq, har du något exempel på vad det finns för "delay-boxar", jag har inte hört talas om sådana. Trodde jag skulle bli tvungen att skaffa AV-förförstärkare.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/04/19 :  06:51:13  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Primare har i alla fall tidigare haft en delay-box.
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/03 :  21:17:48  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
http://www.felston.com/dd540/index.htm

där har du en.. den är dock inte billig.. tyvärr

De tillverakre som har med "lip sync delay" i sina recivers/surround processorer är so far:
H/K
Yamaha
Denon
Rotel
Arcam

Finns säkert fel men det e dom jag kan komma på rätt upp o ner nu =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/05/09 :  18:49:38  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Primare har fortfarande skulle jag tro denna box.
Titta här:http://www.primare.net/00002/00044/00057/

Mvh Kristofer
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/05/09 :  22:36:48  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Roq! Dom flesta hemmabioreceivers erbjuder en delay-funktion från ca 80 millisek. och uppåt. 40 millisek motsvarar en ruta. en ruta osynk kan man stå ut med två rutor syns direkt, tre rutor är direkt jobbigt. Men du kanske vill "försena" bilden? Men sedan kabeltv fick sitt intåg har synk blivit en raritet...

Lycka till!
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/06/19 :  12:45:29  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
tänkte fel

Edited by - uncle buck on 2006/06/20 17:50:28
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000