HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Beg Reciever för ca 8-12.000 Kr?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/04/30 :  10:25:16  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
Hej! Som rubriken säger. Jag behöver hjälp att hitta en välljudande reciever för 8.000 - 12.000 kr. Gärna på begagnatmarknaden. Ska driva AudioVector stativare. Lyssnar mest på akustisk musik. Bildvisare en Sanyo PLZ Z3. Kom med förslag!
Tack!

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/05/01 :  01:01:36  Show Profile Send KennethS a Private Message  Reply
Skulle kolla in antingen en begad Arcam AVR300 eller en Primare SPA20 för dom pengarna. Båda ska tydligen vara mycket kompetenta med just Audiovector. Tror du får en lite mjukare klang om du matchar Primare ihop med Audiovector istället för Arcam, som är lite rappare men ljusare av dom två vad jag har hört. Min farbror har idag den nya Primare SPA21 receivern ihop med Audiovector Mi1 Avantgarde och är väldigt nöjd med det ljud den kombinationen leverar. Ingen av dessa maskiner har dom avancerade funktioner som t.ex Denon, Pioneer osv. Men dom är nog klart mycket vassare när det kommer till ljudbiten. Har dock bara lyssnat på Arcam AVR300 av dessa, men den lät riktigt bra.

Lycka till!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/05/01 :  12:36:36  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
Tack för tipsen!
Jag letar efter båda på begagnatmarknaden. Primare o Arcam.
Det är ju frestande o slå till på ngn Denon 3806 / 4306(?) eller liknande med autoEQ o HDMI uppkonvertering mm men jag tror bara att jag kommer o bli besviken.
Om ngn ser ngt som undgått mig på begmarknaden så posta gärna här!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/05/01 :  13:55:34  Show Profile  Reply
http://hifitrade.se/product_info.php?cPath=26&products_id=61

Kan du få beggad för runt 10k.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/05/01 :  17:12:15  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Den Martin Tipsar om verkar riktigt intrressant faktiskt, den har förvisso inte en jäkla massa "lull lull", men den har instället rejält med effekt och lär låta riktigt bra om den kommer i närheten av ad2an.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2006/05/02 :  12:30:14  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message  Reply
Denna skulle jag titta på om jag var du:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=2417

Eller en Marantz SR8200/8300/9200/9300 (har en 8200 själv och den låter bra...)

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/05/02 :  17:41:47  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
Intressant! Var hittar man en begad Zeberg Audio AD-6?
Har innan vart lite skeptisk till asiatiska 5.1 grejer. Vet inte varför dock..
Har läst om lite svårlagade haverier på forum men men.
Posta gärna Martin.M om du vet var den finns beg.
Arcam 300 verkar svår o hitta för stunden beg.. populär antar jag.
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/05/02 :  19:03:54  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
Verkar som det är en beg Primare spa 20 på gång. Roligt
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/05/03 :  14:01:12  Show Profile Send KennethS a Private Message  Reply
Kanon! Ska vara en väldigt fin maskin för pengarna!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/05/04 :  11:32:27  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
Jag hoppas det!
Undrar bara på om jag ska slå till på tillhörande Primare DVD 25 också. Den mer eller mindre slumpas bort vid köp av Primare SPA 20.
Fast jag är nöjd med min Pioneer 575 som bildvisare.
Gamla DVDspelare brukar ha problem med repiga skivor mm.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/05/07 :  23:35:35  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Du lär bli riktigt nöjd med SPA20. jag äger en själv och är riktigt nöjd. det man kan klaga på är väl den medföljande plastfjärren, sen att det bara är steg för 5.1..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2006/05/25 :  08:54:58  Show Profile Send mucke a Private Message  Reply
Jag har en primare v25 och den är helt okej.
Har aldrig haft några som helst problem med den.
Den har spelat alla skivor som jag har provat.
Brända skivor repiga skivor. ja allt.
Jag hade tidigare en rotel rcd 1072 ( cd ) spelare oxå.
Den däremot hade problem med vissa brända skivor medans primaren käkade allt.
Det visade sig oxå att primaren har ett mycket bra ljud på cd.
Tyckte faktiskt att primaren lät bättre än roteln som är en ren cdspelare.
Det slutade med att jag sålde roteln och låter primaren ta hand om både dvd och cd.
Har du sen köpt spa 20 så blir det estetiskt mycket tilltalande.

Mvh Mucke
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/06/04 :  09:38:18  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
Vill bara avsluta tråden.
Det blev en Primare SPA20 stärkare
och en tillhörande V25 DVD.

Håller som bäst på o kopplar in o testar.
Tack alla.

SPA20


V25

Edited by - uncle buck on 2006/06/04 09:41:24
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/06/16 :  17:53:53  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
grattis! kan tänka mig att du är riktigt nöjd? :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2006/06/19 :  10:39:11  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message  Reply
Ja verkligen!
Recievern lät med en gång mkt bättre än vad jag körde på innan, från första stund i 2 kanal! Stoooor skillnad.
Sen så har jag bytt frontar till ett par stora trögdrivna mkt välljudande pjäser. De drivs med lätthet! Basen är underbart djup o torr o snabb. Nu ska det bara akustikförbättras lite här hemma.
Är verkligen nöjd!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000