HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Operation altanhorn (smakråd färgval)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/22 :  19:23:37  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Nu är våren här även i Värmland,och då måste man ju se till att musiken finns även på en altan sommartid.
Valet blev en hornkonstrukrion.
Vi börjar med baselementet.
(OBS detta bildreportage kan bli drygt beroende på vilket väder vi får.)


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2006/04/30 16:19:06

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/04/22 :  22:54:04  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Spännande!!!! Altanhorn är ju nått helt i min smak!!!!
MER MER MER MER MER MER!!!!!!!!!!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/22 :  23:18:41  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Okey! Vi tar en liten flukt på diskanten också.(ledsen för den dåliga bilen)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/22 :  23:20:05  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Vilket horn kan dettta bli?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/22 :  23:27:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ännu mer skakande på gång

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/22 :  23:42:49  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Nog för att jag tror det kommer att låta,men inte lika brutalt som sist :-)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/04/23 :  08:51:04  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag kräver omedelbar uppryckning på bildfronten!!!
Mer, och mer tydliga bilder tack!!!!

Johannes.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  09:36:22  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Å här står det en mdf-skiva och skräpar

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/04/23 :  10:11:44  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Å här står det en mdf-skiva och skräpar

Det är en början..... Gör nått med den nuuuu!!!!

Edited by - Circlomanen on 2006/04/23 10:28:19
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2006/04/23 :  11:40:13  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Är batterierna slut i kameran
Ska det behöva ta sån tid att såga några skivor

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2006/04/23 :  11:48:32  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
"Ska det behöva ta sån tid att såga några skivor"

Nej, det ska det inte. Särskillt inte när man är såpass motiverad som Reel2 borde vara.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  12:14:43  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
quote:
Är batterierna slut i kameran


En sanning med modifikation tyvärr
Råkade slå ner kameran från bänken i garaget när jag skulle vrida på mdf-skivan,och kameran åkte i betonggolvet med ett brak
Den landade som tur var på linsen som sprack,men själva kameran fick inte en enda repa som tur var.
Jaja shit happens!
Går in till fotohandlar imorgon och köper ett nytt objektiv.
Jag bygger väl vidare i mitt vredesmod så länge

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/04/23 :  12:30:37  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Reeltoreel: Det är helt rätt ta ut alla dina känslor mot MDFen. Men glöm nu inte att ge oss bevis på att det gick hett till.

En lite fråga bara i stillhet... Hur långt har du till närmsta granne???? Menar om de inte tycker om musik kan det vara ILLA!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  12:49:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Min närmaste granne från altanen sett bor 100m bort, resten är bara skog runtomkring.
Är det möjligt att reparera ett objektiv,dvs byta glaset?
Usch vilken ångest jag har nu :-(

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/04/23 :  12:53:35  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Ångest botas bäst med en hel dag av hårt arbete med ett färdigt horn som spelar på riktigt fin framåt kvällen.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  13:15:02  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
OK! Vi bygger vidare och skippar kameran så länge.(snart färdigkapat nu)
Ingen som har någon idè om vad som skall byggas?
Som ledtråd kan jag säga att jag byggt två par av dessa förut,varav jag har ett par kvar,som grabben använder i sitt rum.
Det är inga hi-end direkt,men dess konstruktion kommer att fylla fler funktioner på altanen än att återge ljud.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/04/23 :  13:28:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Grillbord ??

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  13:41:11  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
quote:
Grillbord ??


Nja inte riktigt,men du är inne på rätt väg

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/04/23 :  18:27:13  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag har ingen aning om vad det kan tänkas bli. Då får väldigt gärna skriva några rader och berätta.
Vad är det för element???
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  18:53:45  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Elementen är Monacor och hornkonstruktionen är veckat 1/4-våg.
Mycket enkel och billig att bygga.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2006/04/23 :  19:53:01  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Tråkigt med kameran
Vad är det för kamerahus?
En kompis har en stor samling nikon både manuell o autofocus.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  19:59:12  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Nikon D100.
Jag är jätteintresserad av objektiv (om han säljer vill säga)
Jag är hemskt intresserad av ett macro-objektiv om det inte är för dyrt.
Har även snackat med en polare som håller på med kameror och han trodde att det skulle
gå att byta linsen i mitt.
Det kräver dock att man skickar det till verkstad,med veckor av väntan som följd :-(


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  20:00:54  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Föresten så är lådorna klara nu,dom ligger i press för att torka då jag inte använt några skruvar.
Blev en billig fylla idag när man släpple lös kontaktlimmet i garaget.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/04/23 :  20:33:17  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message  Reply
Jag undrar om blomjord kanske skulle fungera bra som dämpning... Snacka om WAF!

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/04/23 :  20:40:35  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
quote:
Jag undrar om blomjord kanske skulle fungera bra som dämpning...




Den som lever får se.


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2006/04/23 :  20:56:09  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Tamron 90 2,5 af 1500sek

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000