HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Revoxarn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2006/05/04 :  12:39:53  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Hej alla Forummedlemmar, Jag är nybliven medlem och tycker att det är dax att presentera mig. Jag heter Göran Carlsson är 65 år ung och bor i Örebro jag har väl alltid gillat musik, men intresset har blivit högre på gamla dar. Jag har väl inte dom allra bästa grejorna men man kan ju inte höra allt när öronen är 130 år gamla (två gånger 65) vi snackar väl stereo! Hi Hi Min musiksmak är det mesta men framförallt Tradjazz (Är med och arrangerar den årliga tradjazzfestivalen i Askersund) Klassisk musik gärna Opera samt Marschmusik (gammal yrkesskada) Min utrustning är följande:

Förstärkare: HK 970
CD: HD 970
Tuner: HT 970
Högtalare: QLN 604 MkII
Kablar är Audioqvest Type 4 samt A&C samt lite hemgjort
+ nyligen inköpta bi-wiringkabel + kontakter i USA (kom hem 1:a maj)
Vinylsvarv är en Ariston Pro.
I Datarummet står två Rullbandare varav en Revox A77 i superskick som sänder trådlöst till HK 970:an Samt det mest analoga av allt en hederlig gammal vevgrammofon. Ja det var lite om mig och mina grejor, bilder kommer senare, när jag har lärt mig hur man gör, men jag bor ju i samma stad som Zalve så man kanske kan få Experthjäp.

MVH Göran (Revoxarn)

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.

Edited by - Ampalang on 2006/05/04 21:17:37

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/05/04 :  13:19:16  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Tjohooo

VÄLKOMMEN!!!!


M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2006/05/04 :  16:37:27  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Halloj!
Sänder du trådlöst också från vevgrammofonen? Vad har du för pickup på vevgrammofonen? Elliptiskt format nattstift eller i stål?
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/04 :  16:41:03  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
varmt välkommen!

Audioquest Type 4 - det gillar man juh skarpt =) fina kablar det *hoho*

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/05/04 :  16:55:52  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Välkommen hoppas att Du kommer att trivas.

Poppen
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2006/05/05 :  08:01:50  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Hej. Och tack för välkomnandet och till gcs vill jag säga att jag har stålstift till "Vevisen" och den behöver inta sända trådlöst den knastrar så bra ändå, just nu ligger "Violer till Mor" med Bertil Boo på tallriken. Jag glömde tyvärr att tala om vilket märke det var på bi-Wirekabeln som jag köpte i USA, den heter IXOS 6004 och kontakterna är av samma märke, men det var inte helt lätt att få tag i prylar overthere, som exempel kan jag nämna att deras mest sålad tidning Stereophile fick jag köpa på flygplatsen i Frankfurt på vägen hem, jag som hade tänkt läsa den på beachen i Florida.
På återhörande Revoxarn

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000