HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Thomands hifi
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2005/09/29 :  15:11:59  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
Hei. Har fulgt med dere her på forumet en god stund nå, og endelig blitt medlem
Tenkte i den anledning å presentere mitt lille musikkrom. Rommet er ca 11m2 og har skråtak, så noen super lyd vil jeg nok aldri få til, men det fungerer greit nok.
Anlegget mitt består av:

Audio analogue maestro 192/24
Audio analogue maestro settanta
Patos lyric 302mkII
Black magic revelation
Solid tech "rack of silence"











Kom gjerne med ris og ros. Konstruktiv kritikk og erfaringer setter jeg stor pris på.

Mvh

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/29 :  16:08:21  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Otroligt snygg uppställning, lite avskalat, precis i min smak. Om jag skulle ge någon "kritik" så är det väl att högtalare oftast låter bäst med fronterna av och att det kanske skulel bli bättre med tex SuperSpikes under högtalarna och mattorna framför. Men som sagt, en väldigt snygg anläggning i ett snyggt rum.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/09/29 :  16:40:41  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Vackert!
Rent och sparsamt möblerat - snyggt!

"Ser ut att låta fint"
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/09/29 :  16:49:20  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Ett rum helt i min smak!

Låter säkert lika fint som det ser ut!


De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/09/29 :  22:08:26  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
det ser ut som du har ett armstöd i röven om du ska sitta i sweetspot ... har du tänkt på det?
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/29 :  22:45:23  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Nisse83: Tror man blir lurad lite av bilden.. tittar man noggrant så ser det ut som om den närmaste fotöljen står rakt framför racket, dvs i sweetspot.

Tycker rummet ser mycket stilrent och snyggt ut... kanon!!

Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2005/09/29 :  23:09:47  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
He he, ja det kan faktisk se litt sånn ut på bildet, men treffer faktisk midten. Det største problemet er at jeg må sitte så nærme bakvegg, så lyden blir litt inneklemt.
Er det noen at dere som har erfaringer med audio analogue? Spør siden jeg ikke har allverdens erfaring. Mye uprøvd.

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/29 :  23:30:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ser ut som ett trevligt rum, enkelt och stilfullt...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/04/13 :  00:34:27  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
Hei igjen.
Trenger litt hjelp av dere naboer. Jeg må ha tak i BCD spikes. Er det noen av dere som vet hvem som forhandler disse i sverige?

Kommer forresten litt nye bilder snart. Alt utenom racket er byttet ut. Beklager dårlig oppdatering :)


Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5

Edited by - thomand on 2006/04/13 00:49:32
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/04/13 :  00:55:34  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
Sånn, da var det klart for litt nye bilder.





















Anlegget består nå av:
Primare I30T
Primare CD31T
Patos symphonic II AMT
Black Magic revelation furutech rhodium


Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

pergra
Starting Member

23 Posts

Posted - 2006/04/24 :  16:33:34  Show Profile Send pergra a Private Message  Reply
Neej, du kan ju inte byta ut Maestron å Settanta'n Dom är ju så otroligt vackra å välljudande skapelse. Men antar att du givetvis anser ljudet vara bättre med primares motsvarande cd/förstärkare. Jag är själv ägare av en Maestro [den tidigare modellen med svarta sidor brevid "fronten"] och helt såld på ljudet som den skickar vidare till min övriga anläggning

Väldigt fint inrett rum, det luktar nästan inblandning av kvinnligt kön? Det enda jag har synpunkter på är racket som jag inte tycker är lika stilrent som övriga saker i omgivningen.

Hur upplever du skillnaden i ljudet mellan ditt nya Primare system och ditt tidigare Audio Analogue system?
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2006/04/24 :  17:27:38  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
vad tycker du om bm kablarna då?
vad fick dig att välja dom egentligen.
har hört mycket bra om dom i norge.har du jämfört med andra?

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/04/24 :  19:01:14  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
He he, maestroen måtte desverre vike for primare ja. Audio analoguene låt fantastisk, men ble litt for svake for patosene mine. Primaren er sterkere, og ble totalt sett en noe bedre match.

Ellers takk for de fine ord Er en kvinne i hus ja, men tro det eller ei, så er det jeg som har innredet hele huset.

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/04/24 :  19:03:54  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
BM kablene er helt fantastiske. Har jamført med bla Nordost blue heaven (tror jeg det var), tara labs air one, kimber something og audio synthesis.

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

pergra
Starting Member

23 Posts

Posted - 2006/04/26 :  13:18:06  Show Profile Send pergra a Private Message  Reply
Fanns det med nåra tankar att byta Maestro Settanta mot en vanlig Maestroförstärkare? 52kg's mästerverket alltså

Du säger att Primaren är starkare och det är givetvis bra med mer kräm till de högtalarna Men hur upplever du skillnaden i ljudbild mellan systemen? Har AA något Primare saknar och vice versa?

Edited by - pergra on 2006/04/26 13:21:27
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:44:51  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
Den 52kg maestro tingen har jeg prøvd, og den likte jeg ikke i det hele tatt. Mellomtonen ble meget spiss og giftig. Settantaen var langt bedre.
Om AA har något som primare saknar? Vet inte sikkert, da jeg ikke fikk sammenlignet direkte. Diskanten var nok hakket bedre i AA. Detaljer fikk litt mer fokus. Primarens mellomtone er bedre/behageligere enn AA. Like åpen, men snillere. Bassen i primare er mye bedre enn settanta. Settanta hadde ingen god timing i bassen.
Begge er meget gode forsterkere, uten tvil. F.eks på gradient revolution var settantaen bedre enn primare totalt sett, mens på mine patos var primaren klart best.
:)

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2006/04/26 :  18:51:53  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
på vilket sätt var bm-kablarna bättre än de andra???
är lite nyfiken nämligen då de verkar vara väldans prisvärda.
har de nån speciell karaktär? för/nackdelar?

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/04/26 :  20:39:21  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
BM var fantastisk mye bedre på absolutt alle punkter. Spesiellt bassen ble utrolig definert i forhold til alle de andre. Kabelen er totalt gjennomsiktig, og tonalt balansert. Den fremhever ikke noe, men leverer alt med på en homogen og lettflytende måte. Bakdelen må være at signalkablene er veldig stive.
Et kupp til prisen.

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2006/04/26 :  22:28:19  Show Profile Send Slupen a Private Message  Reply
Din gamla setup med AA var snudd på riktigt vacker.

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000