HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos n0p
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/04/23 :  00:27:39  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Hemma hos n0p finns:

* Förstärkare Nad 302
* Cd-spelare Nad 502
* Högtalare Dali 104
* Dvd-spelare Grundig ?
* Kablar lakrits/nonames

Köpte anläggningen på blocket för ca 2 år sedan till det fasila priset av 2 000:- av en som tyckte att designen främst på högtalarna inte passade in i lägenheten.

Nåväl, det här är första lägenheten där jag känner att jag har tillräckligt med boyta för att laborera med ställa upp högtalarna på vettigt sätt. Så fram tills idag har jag haft högtalarna utlånade till en kamrat och självt använd ett par sony stativhögtalare (utan stativ Confused) som tillhörde en kompaktanläggning som jag fick som första anläggning i tonåren.

Flyttade in i Februari och fick tillbaka dali högtalarna idag och ställt upp dem tills vidare med på fem meters avstånd från varandra och ca 4 meter tilll soffan. Har ialla fall fått ut dem ca en halvmeter från bakvägg. Känner att jag får kompensera en hel del på balans-inställningen på förstärkaren för att få jämnvikt.

Men jag är då för tillfället hyfsat nöjd med ljudet, får väl se eftersom om jag ska lyssna på andra högtalare och se vad det kan ge om man kanske kan få en mera idealisk uppställning.

Återkommer med bilder inom de närmsta dagarna.

Exit Planet Dust

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2006/04/23 :  16:34:59  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
Dali 104 är ju en gammal högtalare man minns.
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/04/23 :  18:17:16  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
Jeg har et par 104 på kontoret. Morsom høyttaler.

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/04/23 :  20:15:57  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Pinsam fråga men, Visst ska diskanten vara in mot mitten, alltså inte toein utan vilken högtalare som är att betrakta som höger/vänster.


Exit Planet Dust
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/04/23 :  20:35:04  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message  Reply
Det är tänkt som du beskriver men det är inte omöjligt att det kan låta bättre om man byter plats på högtalarna, det hänger på omgivningen.

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000