HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 paks lilla hifiskrubb..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/23 :  13:32:57  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
hejsan.
är som sagt ny här,men kunde inte hålla mig borta sen jag följt aktiviteten här under en tid.
har inte tillgång till kamera just nu så bilder får komma senare.
har bytt ut i princip hela anläggningen i sommar,från hemmbiostuk till ren 2-kanal,då detta hela tiden har varigt det största intresset.
det började väl i 17års åldern när jag sålt mopeden och jag köpte min första anläggning-en komplett kenwoodanläggning med briklinhögtalare.kanonhäftigt!sen kom förnuftet och jag upptäckte hifiklubben,där blev det lite nad och dali,oj vad bra det låt!plötsligt kom det där med hembio in i bilden och en hk surr.förstärkare inköptes + det där andra,laserdisc,projektor,massa högtalare mm.efter några år kom en hk avr7000 in i bilden och allt var perfekt,en stund tills jag lyssnat på audiovektor.blev ett par m3-super + lite audioquest kablar+ en arcam avr100 som lät bättre än hk.
när det börjar så är det som många säkert vet väldigt svårt att dra gränser när man ska vara nöjd.hade en sony sacd 940 som lag var totalt missnöjd med.den var hopplös att få att låta bra,det skar i öronen oavsett vad jag testade den ihop med.
körde några månader med audio physic virgo3 som lät underbart-förutom i mitt rum.så det blev ett högtalarbyte.
hur som helst så idag så ser det ut som så:
cd-marantz cd17 mk2 ki signature
försteg-Adyton modus.
slutsteg-Adyton cordis signature.
högtalare-Von Schweikert VR5.
högtalarkabel-synergistic research signature no2
signalkablar.Nordost red dawn.
nätfilter-T+A
nätkablar-T+A

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!

Edited by - pak on 2006/04/21 15:20:37

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/23 :  18:00:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
dynamic precision bpc 7.0 och dpa 6.3, vad är det för data på dom?
Vore kul med bilder!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/23 :  23:20:18  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
bpc 7.0 är ett passivt försteg.
6.3 är ganska imponerande steg egentligen.ca 30kg norsk kraft.det är ett ganska analytiskt steg med en oerhörd kontroll av dynamik och ork.
jag kör det i 4ohm, då lämnar det 400w per kanal med mindre än 0.015% thd.dämpfaktor 1000,frekvensgång-dc-80kHz mm mm.
det är så mycket siffror och jag orkar inte skriva allt,kan skanna av det när jag fått några bilder.vill bara ha i ordning min nya bänk som jag håller på att bygga först-dessvärre försenad på grund av en liten incident i styrketräningslokalen som gav mig ett härligt revbensbrott,så jag måste ta det lugnt nåra dar.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/18 :  18:11:57  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
nu har jag lite bilder också.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!

Edited by - pak on 2003/09/18 18:18:57
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/18 :  18:15:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Kom igen, posta dom nuuuu!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/18 :  18:18:12  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
bilderna är ändrade efter hand som saker blivigt utbytta,men så var det från början då.

synd att dessa inte funkade så bra just då.gillade utseendet skarpt.

så ser det ut i helhet.bara att det är vissa gamla grejer i racket.

eller.

cd spelaren.

försteg.

slutsteg.

högtalare.




-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!

Edited by - pak on 2006/04/21 20:40:50
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/09/18 :  20:23:44  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Riktigt fina grejer! Kul att du inledde din strävan mot hifi på liknadne sätt som mig. Min första "köbestereo" var en Kenwood KA87 samt största Brikliln 3-vägaren, med slavbas. Säga vad man vill om den kombinationen, men den odlade uppgraderingslusten
/Matrixen
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/09/18 :  21:48:12  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Dynamic Precision har några riktigt trevliga slutsteg. Dom passar väldigt bra även till Sonus faber...
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/09/18 :  22:57:50  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Du ser ut att ha riktigt trevliga prylar faktiskt
//sami

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/18 :  23:01:58  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
Mycket trevligt system du har!!!
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2003/09/18 :  23:30:13  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Trevligt att se att fler & fler får upp ögonen för de norska "Krellarna" har sjäv en A1:a (se test i senaste HF ) som jag aldrig kommer att göra mig av med, de är helt enkelt underbara, så grattis Pak till ett bra val.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/19 :  08:24:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fint system! Jag ser att du har klinkers på golvet,
har du haft några bekymmer ljudmässigt med det?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/09/19 :  14:26:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Himla tjusig anläggning med kvalitetskomponenter. Kan inte tänka mig annat än att den spelar fantastiskt fint. Ser att du har en hylla redo för en matchande skivspelare också. Kan kanske instämma i Bernts fråga om klinkergolvet, men du kanske lägger ut en matta då du finlyssnar.

Himla snyggt som sagt.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/19 :  14:28:07  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
otroligt vacker anläggning =) jag ska ha sånna högtalare en vacker dag...
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/19 :  17:48:49  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
tackar och bockar.
det ligger faktiskt en rätt så tjock matta under soffbordet,men jag hade gärna velat ha lite mer dämpning i rummet.annars går det ganska bra ändå konstigt nog.har vissa problem med focus på grund av 2 öppningar på höger sida alldeles i bakre hörnet,så jag måste fixa nåt i vänster hörn som motverkar,eller nåt.?.
annars så spelar det acceptabelt,börjar bli ganska nöjd.det är väldigt dynamiskt och kontrolerat,som jag gillar.steget har verkligen järngrepp-jag törs inte kräma på för fullt,för när man har 15db kvar så är det HÖGT!
var lite inne på sonus ett tag men efter att ha hört virgos dynamik så var jag såld.
dp a1 vore inte fel!men det får stå för framtiden.
den som räddar mig från det superanalytiska ljudet är marantzen,som väger upp perfekt.
skivspelaren från min första kenwoodanläggning står på vinden ihop med kassettdäcket-där står de bra!vill absolut inte ha med de.kanske blir det nån annan skivspelare nån gång,då man kanske vill höra på lite nostalgi någon gång.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/20 :  00:20:02  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
för den som vill se,så har hifi även en baksida.
modus

cordis

vr5+synergistic research.

marantz cd17 mkII ki-signature

vr5.har också en ambiencediskant.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!

Edited by - pak on 2006/04/21 20:35:22
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/09/20 :  00:28:31  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Vad är det man ser på sidorna av högtalarna? Aktiv på ena o slav på den andra eller är det nått push-pull bakom tyget?
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/20 :  00:40:47  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
det är mycket riktigt 2st 6,5 på var sida 2 aktiva och 2 passiva,per högtalare.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/20 :  02:22:05  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
var bor denna mycket vackra anläggning?
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/20 :  13:09:22  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
hemma hos mig! hahaha.
i charlottenberg.värmland.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/09/20 :  16:59:06  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Rätt musik ligger i cd:n också ser jag. Pros and Cons? Den har gått hemma hos mig de senaste dagarna av någon anledning iaf...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/20 :  17:02:47  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
in the flesh. live
uj uj uj härlig lyssning! snacka om surround i 2 kanaler.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/21 :  01:25:03  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
lite för långt för provlyssning då tyvärr =(
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/12/22 :  19:43:23  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
jag funderar på att sälja virgona för ca40" nån?
funderar på att byta till respons grande eller art.
vet inte varför jag fått dessa på hjärnan,men jag bara vill ha såna just nu.antagligen är det den där norska dokumentärens fel.men det spörs,ibland vill man ha allt man ser.jobbigt!är sugen på nåt basrikare för stunden,bara de låter lika bra som virgo,för de börjar bli inspelade och låter bara bättre och bättre dag för dag-MEN har man fått för sig nåt så har man.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/24 :  06:58:18  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Ser trevligt och utrymmesmässigt sett väldigt välavvägd.
Jag förmodar att ljudet är lika bra som det ser ut.

Bravo
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/12/24 :  13:25:04  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
jodå,för all del.det låter rätt så bra.
bara några konstiga akustikfenomen,men annars ok.
jag skulle vilja ha mer djupbas bara,mm mm.
synd att man aldrig kan vara nöjd.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000