HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 .1 kanalen på Sony STR-LV500??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/05/30 :  13:20:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag har en liten Sony förstärkare (STR-LV500) som ingår i min portabla anläggning.
PÅ den kan man välja om man har stora eller små frontar. Vilket ändrar vilka frekvenser som skickas till subbasen.
Men är det någon som vet vilka frekenser den skicker till subben beroende på om man har stora eller små frontar???

Hittar inget i bruksanvisningen tyvärr...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/06/04 :  10:17:37  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Det som händer om du sätter högtalarna som "small" är att allt under 80 eller 90 hz skickas enbart till suben. Vid "large" så skickas dessa frekvenser både till frontarna och suben. Ofta kan det bli bättre att även sätta stora högtalare som "small" om manhar en kompetent subbas.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/06/07 :  11:41:53  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Ok!

Tackar

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000