Det tråkiga med Imperial är att det är en betalhögtalre. Man måste alltså erlägga en avgift för att få ritningarna. Kanske förståeligt att upphovsmännen vill tjäna en slant på det dom utvecklat. Men då kan jag inte visa hur den ser ut på skiss. Jag kan däremot visa den uppvecklad.
Jag är klar med uppvecklingen och det blev en kul överaskning. Startar en ny tråd i helgen om det.
-Byggbilder ... -jag har lite i kameran, skall försöka hinna med att lägga in några bilder, men har lite svårt att få tiden att räcka till... - som vanligt... Frun hade en del åstikter kring ett sådant "schabrak" , men när jag förklarade att : -det är ju en kombinerad "baslåda" och TV-bänk så gick det lite bättre -hmm ! / Tord
Tyvärr så har jag tvingats mot min vilja förstås, att konstatera att jag har helt enkelt inte plats för hornet så det får vila ett tag tills jag kommer på ngn lösning på platsproblemet. Tråkigt men vad gör man - jo man spelar vidare på sina Snell E2 istället... eller på sina Orion-inspirerade DIY-dipoler. / Tord