HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jens anläggning - gryphon, offrande och Audio Aero
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  19:49:37  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Välkomna! Tänkte lägga upp er par bilder och intryck nu när mina nya högtalare har blivit inspelade. Hoppas ni finner något av intresse. Kom gärna med kommentarer, synpunkter och inte minst tips.

Anläggningen bestod av:

Gryphon Callisto 2200 (se sid 2)
cd-spelare Audio Aero Capitole Ref (se sid 2)
Högtalare JMR Offrande (senaste versionen)

Kablage:
HP216A högtalarkabel (JMR egen silverkabel, samma som sitter i Offranden)
Ridge Street POIEMA!!! XLR mellan cd och förstärkare
Supra lorad strömkabel
Supra grendosa med surgeprotection och milt nätfilter.

Består numer av:
Octave V70 med blackbox (bilder kommer snart...)
cd-spelare Audio Aero Capitole Ref (se sid 2)
Högtalare JMR Offrande (har ersatts i JMRs sortiment av en signaturmodell med lite andra prioriteringar än den gamla offrande)

Kablage:
HP216A högtalarkabel (JMR egen silverkabel, samma som sitter i Offranden)
Acoustic Zen matrix II
Jorma strömkabel
Supra grendosa med surgeprotection och milt nätfilter.

Test av offrande:
http://www.hifi-musik.dk/?id=89&page=visanmeldelse



Tyvärr är det min gamla cd (marantz cd-17Mk2) på denna bild... se nedan för bilder på T+A och ännu längre ner för bilder på audio aero ref

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2008/05/07 23:39:12

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  19:56:09  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply


Uppställningen från sweetspot. Som ni ser är det läge att sätta upp tyger i fönstret. Funderar på en lina med olika uppspända tyger i olika mönster och färg som man kan föra fram och tillbaka.

Det hjälper lite att dra ner persiennerna, men stereoperspektivet blir ändå aningen diffust pga reflexioner från rutan. Dock förhållandevis mjukt ljud ändå...

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/14 00:44:58
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  19:59:15  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply


Offranden med orginalstativet. Smart konstruktion utan resonanser eller andra elakheter. Är faktiskt mycket stabilare än det ser ut.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/14 00:44:18
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:01:23  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply


Högtalarterminalerna är av god kvalitet, men jag har sett mer rejäla konstruktioner på billigare modeller. T.ex. är de som sitter på mina 805or i hembion mer lättarbetade och stabila. De fyller dock sin funktion. Ett framtida projekt är att snygga upp högtalarkabeln som jag bi-wirat till NB2-steget. En strumpa med lite krympslang hade gjort susen. Är dock väldigt nöjd med HP216A annars som jag tycker drar åt det lite ljusa hållet dock utan att tappa botten (vilket jag gjorde med silver oval).

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/14 00:45:33
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:04:28  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply


En överblicksbild för att förstå rummet. En stor fördel är att det är få parallella ytor vilket hjälper en del mot stående basvågor. Mattan tar en del reflexioner och mjukar upp ljudet en aning. Likaså tygpersiennen på höger sida som faktiskt tycks fungera som en enkel diffusor.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/14 00:45:44
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:07:06  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply


cd:n spelar med en frisk, klar och högupplöst stil som blir ett bra komplement till Offrandens (musikaliska) värme. Kanske skulle jag haft AZ silver reference 2 mellan cd och försteg för att ytterligare öppna upp toppen en aning. Blir ett framtida projekt att utvärdera. En annan tanke är att skaffa lite HP216A till och terminera för RCA-kontakt. Ska tydligen fungera utmärkt som signalkabel också.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/14 00:45:56
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:09:40  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply


Acoustic Zen Matrix Reference 2. Lite trångbodda... Dock rejäla terminaler på T+An, vilket gör att det känns stabilt trots att de sitter tajt. Tyckte att Matrix 2 var ett ganksa stort lyft från mina gamla WoW-kablar.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/14 00:46:09
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:13:25  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Det var allt för nu, men jag filar lite på en text med lyssningsintryck som jag tänkte lägga ut när jag får lite tid över. Tack för titten!

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:16:30  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Oerhört läckra stativare! Den här anläggningen skulle jag gärna lyssna på någon gång. Bra jobbat!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

d.ma
Member

233 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:25:01  Show Profile  Visit d.ma's Homepage Send d.ma a Private Message  Reply
snyggt snyggt,, härligt rum,, fint,,,
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2006/08/06 :  20:55:09  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message  Reply
Mycket snyggt! Blir lite "utomhuskänsla" med de stora glasytorna.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/08/06 :  21:03:45  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Mycket "vackra" högtalare!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/08/06 :  21:18:45  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
snyggt som fan en enkel och ren anläggning kanske en EQ för att fixa till resonanser som det kan bli med glas. Sen undrar jag om högtalarna står i direkt ljus? står de där under gassande sol? torkar ej element samt faner ut då? bara orolig.

Men snyggt är det

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  21:37:17  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Här kommer lite lyssningintryck och ovetenskapliga jämförelser. Hoppas ni får en känsla för hur de låter. Jag jämför med JMlab micro-utopia som jag hört på liknande holfi-elektronik, men i ett bättre rum, samt 927be som jag haft hemma med samma utrustning. Drar också lite paralleller till B&W signatur 805 som jag ägde för ett par år sedan (också till holfi-stapeln). N805 har jag hemma nu i hembion. Jag har lyssnat en del på ML Vantage hos en av mina vänner som kör den med amplifix och Frejan.


Lite fakta:
Frekvensrespons 30-20000 Hz
Känslighet: 89 db/W/M
Bi-wiring
Storlek: Höjd 110cm. Bredd 22cm. Djup 41cm. (med stativ)
Vikt har jag ingen uppgift på.

Mer info: http://jm-reynaud.com/jmr_us/offrande.html
_____________________


Efter att inte riktigt ha fått till ljudet med mina gamla JMlab 927BE, bestämde jag mig för några månader sedan att gå över på stativare (igen). Jag hade då levt med 927orna under ca ett och ett halvt års tid och gillade dom, men sökte mer värme och en mjukare, behagligare lyssning, ett mer ”laidback” ljudideal med musikaliskt ljud, utan den lilla vasshet som jag aldrig riktigt fick bort på mina 927or.

Efter att ha gjort den obligatoriska runtsurfningen på Internet och diskuterat med olika återförsäljare och inte minst er här på forumet, så stod bl.a. Offranden på lyssningslistan. Likaså platsade JM-Lab micro-utopia BE eftersom jag älskade luftigheten i mina gamla 927or. En annan kandidat var B&W 805s (samt 803D, vilken jag med sorg i hjärtat förstod att jag aldrig skulle kunna få att fungera med holfin och mitt rum efter många lyssningsittningar på Hifiklubben)…. 805s gick bort eftersom den fortfarande hade en lite för framträdande diskant för min smak och fortfarande var lite för tunn i botten, men det är en verkligt bra högtalare denna också. Bara inte för mig just nu. Microutopan var mycket trevlig, detaljerad som attan, extremt fint stereopersopektiv, mjukare topp fast med lite för lite dynamik och botten för min smak.

Hur låter då Offranden? Detta är ju naturligtvis bara mina djupt subjektiva intryck och jag är verkligen ingen expert, så ta dom för vad dom är….

I mitt tycke har Offranden en härlig värme, musikalitet och driv utan att bli kvalmigt eller svälja detaljer. De är lite mattare i toppen än berylliumdiskanten på Electra serien. Skimrar inte lika mycket av övertoner cymbalslag, men å andra sidan kunde dessa dra till sig lite väl mycket uppmärksamhet och störa homogeniteten på jmlab BE. Lite mindre luft, men mjuk och lättflytande diskant. Väldigt klar och öppen ljudbild, framförallt med silverkablar, denna högtalare tycks behöva silver. HP216A som jag fastnade för är en silverkabel och är samma kabel som använts till som internkablaget i Offranden.

Den är verkligen ingen egoisthögtalare – sweetspot är bred och det är inga problem att sitta två i soffan och lyssna. Ljudet är fylligt och stort. När jag lyssnade på Dire straits (bra för demo, men ingen favorit precis annars…) stod plötsligt kompgitarristen en meter utanför fönstret till höger om högra högtalaren! Här är det klasskillnad mot mina gamla bw805 signature (som jag ägde för ett par år sedan innan JMLab). Ljudbilden - eller egentligen scenen - är större än än jmlab 927be och t.o.m. än Martin Logan Vantage som hade aningen slankare ljud (Dessa är fantastiska högtalare, har aldrig hört sådan punktformighet och precision i stereobilden, inte ens på microutopian).

De är mycket bra skärpa i stereoperspektivet, de är här något bättre än jmlab 927 BE i mitt rum, och tillräckligt bra för att detta inte ska var något problem, men jämfört med de allra bästa som Martin Logan (den bästa punktformighet jag hört… någonsin. Helt enkelt otroligt bra) och också min provlyssning på jmlab microutopia med liknande holfi-elektronik, så får de se sig slagna. Offranden har i mitt tycke lite bättre djup än 927BE och också - i mitt tycke - än jmlab microutopia. Micro-utopian känmdes som en rätt liten högtalare i jämförelse.

Dock ville jag jobba lite med punktformigheten eftersom denna inte riktigt var i klass med microutopian och vantage, men trots runtflyttningar med (till slut) extrem invinkling så blev punktformigheten inte bättre än Martin Logan. Faktum är att intrycket med bred och stor scen bestod. Kanske har något att göra med diskantens design och spridningskrysset framför denna? Hur som, bäst blev det med lätt invinkling. Jag fick lite extra skärpa utan att gå på bekostnad av de stora ytorna på scenen.

Missförstå mig inte, skärpan är mycket bra, jag har hört bättre i klassen. Tror också att Holfin samt rummet kan spela in här. Återkommer med intryck efter att jag skaffat tyger till fönstret.

I botten finner man ärliga 30HZ med massor av detaljer. Man hör egenskaperna hos bastrumman (ingen en-notsbas), dämpning och stämning av bastrumma och texturen på strängarna till basen kommer fram bra. Bas och bastrumma separeras tydligt med mycket god precision. Faktum är att jag inte kan höra något på ML Vantage och JMlab 927BE som inte också fanns på JMR i de lägre registren. Ljudet var lite köttigare tom på Offranden med mer stabil botten, vilket är snudd på otroligt med tanke på att Offranden är så pass liten. Låter faktiskt mer som en (liten) golvare än en stativare.

Offranden hade i mitt tycke någon mindre dynamik än 927be, och kanske också än Martin Logan. Men de är på intet sätt dynamikfattiga. Det var i mitt tycke bättre tryck i ljudbilden hos Offranden än hos Micro-utopian (båda spelade på liknande elektronik- holfis dyrare grejor – men i olika rum). De kan spela åtminstone lika högt som 927be, och mer kraftfullt än B&W S805, men verkar aningen mer svårdrivna. Konstigt med tanke på deras känslighet 89db

Jag märkte snart att det var viktigt att matcha kablar med JMR. Då jag använde AZ WOW och PS audio xstream plus kablage var Offranden lite avrullad i toppen. Botten var bra, men aningen ”svullen” i mellanregistret. Den var nästan för utblommad, även om kvinnliga röster lät fantastiska. Med AZ WOW och HP216a fick jag mer luft, dock ej riktigt i 927be klass. Med AZ Matrix 2 föll ljudbilden mer på plats, svullenheten i mitten var borta, detaljeringen markant bättre, mer linjär, men med en liten betoning på mellanregister som lite skjuts, botten och värme i ljudet. En del luftighet fattades dock till BE-klass och jag saknade denna den första tiden, men efter att ha levt med Offranden och MAtrix 2 kablaget en tid, tänker jag inte längre på luftighet. I efterhand kan jag nästan tycka att mina 927ors fina diskantåtergivning var en smula, smula överdriven, på snudd FÖR distinkt, nästan så att den drog till sig uppmärksamheten och störde helhetsupplevelsen. En alltför framträdande diskant inbjuder åtminstone mig till analytiskt lyssnande istället för att njuta musik. Förmdoligen spelar rummet in här, för en av mina vänner har 907an och där tycker jag diskanten fungerar mycket bra (med audionet och advantage).

Lite om byggkvalitet: Det är ett gediget hantverk, rejält stavlimmad kabinett med bra, nästan oljad finish. Det är fin glöd i träet och att klappa högtalaren är som att klappa en sten ;). Kabinettet verkar i princip helt resonansdött och det ekar inte någonstans när man knackar. Fint djup i träytan som ser mycket levande ut. Ingen fanerkänsla alls här. Byggt kring MDF-stomme med millimterpassform på fogarna. Metallplattor bak och fram aningen tunna, men med fin slipning. En och annan mindre repa vid leverans. Hör egentligen inte hemma i denna prisklass kan man tycka, men nåväl….Högtalaren ser i mitt tycke lite ”retro” ut, slank framifrån , men djup från sidan får den att se större ut. Jämfört med Jmlab micro-utopia, oB&W signature 805 så är byggkvaliteten helt klart enklare, också vid första anblick än B&W N805, men vid närmare granskning känns den mer gedigen, resonansdöd med en behagligare, mjukare träyta.

Hoppas ni fått ett intryck. Offranden är ju rätt ovanlig i Sverige (tror jag har det tredje exet eller något i den stilen) så jag tänkte att det kunde vara kul att läsa lite om den. Det finns en del recensioner på nätet, men de är på förra modellen eller ännu äldre.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/06 22:30:02
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/06 :  21:39:16  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Assimo 66: Tack! Ang solljus, Jag får dra ner persinennen stup i kvarten under sommaren. Det blir bara kvällar, höst och vinter med utsikt.... segt men som du sett behövs det ju tyvärr. Ska ordna lite tyg snarast, men just nu har anläggningen slukat marginalerna. Står dock på "att göra listan"

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/06 21:55:23
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/08/06 :  22:23:25  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
vet precis hur det är eftersom jag har samma problem därför jag reagerade, oljar mina med mineralolja en gång i veckan under sommaren (vill ju inte att faneren blir uttorkad).

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/08/07 :  13:49:25  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Har ju hört denna anläggning. Och trots att jens spelar i ett växthus..... :)
så låter de riktigt bra. Vida bättre en hans gamla Jmlab 927:or.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2006/08/07 :  18:23:34  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
hur tycker du att t+a spelaren skiljer sig från marantzen då??

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/07 :  22:10:14  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Skrev lite intryck till en annan som skulle köpa en lika dan. Klistrar in dom.:

T+A 1240s byggkvalitet är god, spelaren känns gedigen och tung och är minimalistsikt stilren utan att se prålig ut. Vid första anblick ser den något enklare och mer vardaglig ut än många andra spelare i prisklassen. Kontakterna är mycket bra av WBT-typ högsta kvalitet och knapparna känns distinkta med utmärkt kvalitetskänsla. Släden känns aningen plastig i prisklassen, men går mjukt in och ut och transporten är vad jag kan bedöma knäpptyst, tysk kvalitet helt enkelt.

Sammantaget kan cd betraktas som extremt neutral. Varken fet eller kylig, utan bar klar som ett källvatten för att använda en sliten klyscha. Ljudkvaliteten var ett ordentligt lyft upp från min gamla marantz cd17mk2 som är en spelare i 12k klassen med en lite varm och slank karaktär. TAn har påtagligt bättre holografi, placering och rymd i ljudbilden. Mer luft och samtidigt mer lättlyssnat och sammanhållet. Lyftet var (nästan) lika stort som när jag bytte från mina gamla jmlab 927be (golvare i 35-40k klassen) till JMR Offrande (stativare i 50k klassen). Markant med andra ord. Spelaren har fyra olika filter lägen, varav 2 är ändvändbara eller tom nödvändiga (dvs filter 3 och 4). Dess lyfter ljudet ytterligare ett snäpp och skärper upp detaljrikedom och stereoskärpa ytterligare. Mycket bra. Har svårt att tro att jag någonsin kommer att byta denna spelare om jag inte vill åt de nya formaten dvs. Men jag kan lätt säga att vanliga cd med denna cd och min holfi NB2-stapel och offrande låter flera klasser bättre än DVD-audio i min hembio (N805 och Pioneer ax10), så man verkar ha mer att vinna på att maxa cd-formatet än att hänga i de nya formaten.

Jag har inte hört jättemycket i prisklassen ska erkännas, men har svårt att tänka mig att de inte står sig mer än väl mot andra likartat prissatta cd-spelare.


Jag är helnöjd!

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2007/04/02 08:56:55
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/08/11 :  12:19:31  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
det ser ut som ett riktigt ljust och härligt rum det där, kan tänka mig att det är lite svårt med ljudet då det är 50% fönster, men mattan och soffan borde hjälpa till på den punkten. snygga foton och riktigt grym cdspelare :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/13 :  23:08:32  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Nu har jag sålt min trotjänare på impuls... holfistapeln fick åka till stockholm och är redan saknad... det var den komponent som fått följa med längst med sin underbara musikalitet.

Men men, en del av den här hobbyn är att få prova olika grejor och se (höra) vad som händer. Så nu är det surfing och inläsning och inte minst provlyssning som gäller ett tag.

Vill helst ha något kraftfullt integrerat som lätt går att integrera i hembion längre fram (stereo och hembio ska kanske flyttas ihop av familjeskäl (och stereorummet blir kanske kontor/gästrum). Mycket kul att se fram emot alltså! Tills dess råder tystnad....

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2006/08/14 00:40:27
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/13 :  23:20:11  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Och tack Joakim för dina vänliga kommentarer. Fönstrena ställer till det, men om stereon stannar i rummet ska jag sätta upp tyger som kan dras från och för efter behov. Kan bli både snyggt och akustiskt lyckat hoppas jag.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/08/14 :  06:47:58  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Nuforce kan ju faktiskt vara ett alternativ. Han håller ju till i Malmö så där får du säkert prova innan.
Vill du ha kraft så passar nog Kalaf bra. Beror på om dina högtalare ingår i framtiden eller om du kommer gå på tyngre golvare.

Gillar verkligen Octave. Sen har du ju mina monoblock också....

Om du tänker gå lite tyngre så finns ju Burmester....

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile


Edited by - Hinken74 on 2006/08/14 06:49:29
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2006/08/28 :  15:31:33  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Ser ut som man skulle kunna trivas i det där rummet, riktigt läckert!

» Min anläggning
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/29 :  14:23:18  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Det blev en Gryphon Callisto 2200. Massor av kraft och kontroll och dansk kontinuitet från Holfi-stapeln.

Mer kraft, bättre punktformighet och stereoskärpa och mer kontur i bottenregistret. Lite mindre värme och fyllighet än holfin, men jag upplever att Gryphon gräver djupare med mer detaljer. Så är det ju också en lite dyrare stärkarlösning.

Kort sagt så är jag grymt nöjd och det är kul att testa något nytt efter några år med Holfi!

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2006/08/29 :  14:26:37  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Tack Traveller! Visst trivs jag. Rummet ligger dessutom lite avsides i huset, vilket innebär att sena kvällar med god musik på hyggliga nivåer inte är en omöjlighet ens med barnfamilj!

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000