Så i ren skräck så darrade kameran rätt mycket denna gången som dörren öppnades.. Lena var livrädd...Men den uppmärksamme ser nog ett leende på läpparna på vår vän "Ulf" Undrar varför han ler...
Och man skall minnas att Ulf´s hall inte är så liten direkt. Man får lätt plats ett antal personer där.. Och där ligger EN liten kartong.. Den andra fick sin plats i köket..
Och efter en kraftansträngning långt över den jag egentligen kan frambringa så fick man upp den så måtten kan framgå aningen mer på HUUUUR stora dessa kartongar är.. Tur någon kunde hålla balansen vid lyftet
Jag är altså 176 cm lång i strumplästen. Och med tofflorna ca 178 lång.. Ulf ligger på ca 2 m i längd...
Sedan skall kartongerna in i ett rum också...Tur dörrposter är relativt höga i moderna hus.. Men jag kan erkänna att här var det TUNNNNNGT att baxa igenom kartongerna för att se vad som finns inuti kan ja lova
Edit. som man ser hade man lätt kunnat klämt handen mellan övre delen av dörrposten och kartongen..
Sedan skall ju kartongen NER också på golvet igen... Och jag erkänner. Jag kände mig rätt vid det tillfället...
"problemet" var att Ulf har paj rygg och kan inte lyfta så mycket. För då kan det sluta med ont ont ont om han belastar ..Men är man en nyfiken hifidåre som vill få se vad som finns inuti så inväntar man inte sonen i huset som skulle komma hem senare... Sådant har man inte tid med ju.. Så ner med kartongen bara...
"någon" hade sagt att man borde vara minimum 2-3 för att packa in dom i huset samt öppna dessa kartonger. Denna "någon" visste vad han talade om Som tur var hade transportfirman redan gjort det värsta via att levera innanför dörren...
Vikten ligger över 200 kg st på dessa "garderober". och omfånget gör dom inte riktigt "lätthanterliga" direkt..