HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Arken 06, Kvällen/natten innan...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/07 :  21:22:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Nu rullar det på!

Vi har precis varit på Arken och tagit några "före" bilder. Datorerna jobbar för högtryck så snart kommer det lite bilder...

Det är ett målande/snickrande/bärande/justerande/... som om det vore en myrstack. Det satsas ordentligt från utställarnas sida i år. De har höga förväntningar och anstränger sig till det yttersta för att kunna visa det senaste och bästa.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/07 :  21:59:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jo,, Väl på Arken tog det inte lång tid innan man såg vem det var som styrde och ställde där.

Mässgeneralen pekar med HELA ARMEN




"Tjena grabbar Ni ska kolla i Noaks Arken,,, De bygger hus därinne"
Och nog ser det ut som de är slutet av bygget




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/07 :  22:01:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var ganska bra aktivitet i många rum,, fast det var en del som fortfarande gapade tomma,,
Vissa väntade ivrigt på att få börja.


Här ser vi ett päron...



Bonus till den som ser vad det är på T-shirten!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/09/07 :  22:19:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
3 bilder , var det allt ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/07 :  22:30:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Johan, du får komma hit och hjälpa oss...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/07 :  22:47:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tre tappra gav sig av i skymningen...



Det sjuder av liv på Arken just nu!



Och gamla kompisar med specialdesignade T-shirts dök upp...



Ranefjord återfinner vi som vanligt i Audio Concepts monter. Men eftersom Robban inte dykt upp så slog vi följe på vår vandring genom upp-packningen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/07 :  22:56:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Inne i Noak var det full aktivitet.




Det kalibrerades skärmar...




... och rullades in bilar...




I ett hörn hittade vi Akkelis monter. Där stod Killarna från Edon och fixade med sina förstärkare.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2006/09/07 :  22:59:24  Show Profile Send Sanny_X a Private Message  Reply
Nu börjar det likna nåt!

MEEEEEEER
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/07 :  23:18:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


hehehe, jadå, vi har snart tömt våra kort så det börjar bli dags att fundera på att åka tillbaks.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/07 :  23:45:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Bernt's mödor var inte förgäves...



Det fanns en hel del Opera produkter hos Akkelis också.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:02:34  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Bernt's mödor var inte förgäves...


Fick ni honom med er från de där kondensatorerna eller står han där fortfarande .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:09:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi fick med oss kondingarna istället

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:16:44  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Vad mysigt det ser ut och snart är man där.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:21:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I sjögången brukar en trevlig kille hålla till, så även denna Arken, mjukvara och QUAD brukar komma på tapeten,,,

Det är hos Jan-Erik OPUS3, vi ha stannat till.
Personligen tycker jag att Jan-Erik har en av de trevligaste platserna för sin monter.



Kolla in utsikten i bakgrunden


Bernt hittade även en högtalare som han ännu inte hade hunnit lyssna på, fast den har funnits ute i ett år...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:33:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jan Erik visade upp det nya QUAD RIAA't och berättade att det var konstruerat av Tim deParavicini från EAR. Om jag förstod Jan-Erik rätt så var det ett MM och MC RIAA med step up transformatorer. Klart intressant och det skall jag titta mer på.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:35:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det spelades på AVI elektronik och det "värsta" sub elementet jag någonsin sett bredvid Akkelis inne i Noak...






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:40:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Vi gick vidare från Noak och hittade lådor, lådor, lådor vart än vi tittade...










// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:50:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Inne hos Audionord hade inte verksamheten riktigt kommit igång än.

Men, vi hittade en rackmontör i fullfart...



Vi hittade Magnus från Akustikmiljö i Falkenberg lurkande omkring i rummet...



Att han var där och att vi såg lite skumma lådor i rummet...



... gör att vi har stora förväntningar på rummet i morgon när det skall börja spela.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:55:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Utanför i sjögången träffade vi som sagt på Jan-Erik från Opus 3. Han visade upp det nya QUAD RIAA't och berättade att det var konstruerat av Tim deParavicini från EAR. Om jag förstod Jan-Erik rätt så var det ett MM och MC RIAA med step up transformatorer. Klart intressant och det skall jag titta mer på.

Han har 5 nya skivor med sig. Jag har för mig att han sade att SACD/CD-skivorna skulle säljas för en hundralapp stycket.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  00:57:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Inne hos audioactive är det Copland och Primare som gäller.



Ett och annat tungt plasma lyft får de göra också...



... och då blir de så här glada...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  01:00:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hos Jamo stod deras Openbaffel högtalare som precis fått EISA-awards..



Det kopplades friskt!




Hummmmm.... den där flerkanalsförstärkaren till vä känner jag igen!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  01:03:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Jajamen! Det är en Integra Research RDA-7. Viktor Khomenko har haft ett finger med i designen av den!



Det verkar som det skall spelas på fler Onkyo och McIntosch produkter i Jamo-rummet.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/08 :  01:09:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Nu knyter vi oss för i natt.

Det skall bli väldigt trevligt att dyka in på arken och få börja njuta i morgon.



Alla som är på väg till Arken, jag tror att vi har en höjdarmässa framför oss!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/09/08 :  01:19:32  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Många intressanta grejor. Jag är mycket spänd och nyfiken på de där Jamo-högtalarna i öppen baffel.

Ser ni månförmörkelsen?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/09/08 :  01:55:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Johan, du får komma hit och hjälpa oss


Nja....
Jag får väl ta mig upp på nått sätt då , men det är bara för att du ber så snällt

Bernt
Fräck bild på månen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2006/09/08 :  06:54:18  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
quote:
Och gamla kompisar med specialdesignade T-shirts dök upp...


Gammal kompis?
-Det är ju Steve-o...

Ses i helgen.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000