HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Ytterligare en GGP född.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

icewall
Member

242 Posts

Posted - 2006/09/17 :  16:52:27  Show Profile Send icewall a Private Message  Reply
Ja, det är väl ingen hemlighet att vit och rosa är olika färger!

I våras var jag glad och nöjd med att min Orion och mitt BOZOZ spelade, men en viss form av byggitis börjar nog utvecklas här, så lite svårt var det att bara sätta sig och njuta av livet.

Jag tyckte att det skulle vara kul att prova bygga ngt med rör och valet föll på en Grounded Grid, enkel konstruktion, få delar (läs billigt...) och enkelt att få hjälp när det krånglar. Åter till färgerna, det var nämligen det enda som krånglade lite, jag hade för bråttom när jag tog i hop primärerna och förväxlade dessa vilket gjorde mig två säkringar fattigare... Sen fick jag mig en funderare på hur ALPS potten var kopplad men resten var rätt så friktionsfritt. Annars har jag hållit mig till ritningen och nu så spelar den på prov med iPoden som källa och utan locket.

Bilder?? Håll till godo. Som sagt, allt är inte riktigt färdigt än, saknar lite jobb på finnishen bl.a.










Har inte kunnat spela den "riktigt" än, skall göra utsidan klar nu när jag vet att resten fungerar och sen så blir väl lite lyssning när hösten kommer krypande. Fast nu har man ju fått blodad tand och vill fortsätta bygga med rör, fast det kommer nog ett annat lite större DIY proj mellan, huset skall flyttas in i och övervåningen skall byggas till

- never stop exploring -

trango
Member

360 Posts

Posted - 2006/09/17 :  18:18:26  Show Profile Send trango a Private Message  Reply

Ska verkligen bli kul att få provlyssna den! Om den låter lika bra som den ser ut att göra lär det bli något i hästväg!

/Trango

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/09/18 :  07:45:25  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Enkel o stilren design

Mycket snyggt

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000