HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Arken 06 - Audio Concept
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/25 :  16:16:48  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Först en teaser signerad Zalve. Grym eller hur??



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/25 :  16:29:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tyskarna kan det där med detaljer och (hårda)linjer inom design.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/25 :  17:01:56  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi tar en till, de är så snygga.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/25 :  19:13:41  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Som alla ser börjar vi visa MBL rummet som var ett av två som Audio Concept hade på Arken mässan.

MBL är en orgie i krom och design som har fallit åtminstone den tyska publiken i smaken. Vi får se hur den kommer att tas emot av den svenska.

Du kan få mycket information om deras produkter på deras web här

Det här är toppen på demoriggen.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2006/09/25 19:14:02
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/25 :  23:19:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Fotomässigt var det ren fröjd att komma in i "MBL"-rummet,,,
Ovanliga vyer och skapelser.

Det vore kul att höra högtalarna i ett större rum.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/26 :  07:54:03  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Lock





Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/26 :  22:20:26  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag lyssnade lite på högtalarna men fick inget riktigt grepp om dom. Det får bli att ta ett annat tillfälle att lyssna mer när det är lugnare runt omkring.



Här är en närbild på det rundstrålande diskant/mellan registret.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/27 :  20:13:04  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi fortsätter med lite fler bilder på systemet.



och den här översikten



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/09/27 :  20:38:33  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Förmodligen är detväl så att MBL, liksom Burmester, mest ser närvaron i Sverige som marknadsföring av sitt varumärke. Att "finnas med" så att säga. För dom lär ju inte sälja särskilt många pjäser här uppe, gissar jag. Kunder med den här typen av plånböcker håller nog snarare till i länder som Tyskland, USA och Japan.

Fast det är så klart superkul att få stifta bekantskap med sådana här märken även för oss dödliga!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/27 :  20:58:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vad tycker ni om designen på högtalarna? Gillar ni den eller är den....hmm inte er smak.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/27 :  22:09:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag hörde nåt om att högtalarna hade ganska låg verkningsgrad,,, så man behövde ha rejäla slutsteg att driva med.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/09/27 :  23:07:44  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Designen är alldeles för vulgo för min smak. Fast jag har å andra sidan utseendemässigt rätt svårt för de flesta hi-endhögtalare. Paneler kan absolut vara snyggt, men annars gillar jag mest klassiska "lådformer", om än välgjorda och i vackert trä.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/28 :  20:45:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Rummet tvärs över gången kanske var mer för dig då Blue?




Klev man in i Ranefjords domäner behövde man inte tveka på vad som gällde.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/09/28 :  20:51:47  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Tyckte att de båda rummen var intressanta och välljudande, med prylar jag aldrig har lyssnat till tidigare. Det jag saknade hos Audio Concept var vinyl, men man kan inte få allt. Hoppas den kommer med nästa gång.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/28 :  21:23:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Javisst var det synd att Robban inte fick med sig någon av sina fina vinylspelare.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/09/28 :  21:27:49  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Jo Ranefjords rum var riktigt snyggt. På något märkligt sätt matchar ju nästan Stingrayen och cd-stapeln varann också. Två udda designer, men ungefär samma färgskala, det funkar.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/28 :  21:35:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hehehe, jo man vet var Ranefjord står vad det gäller Elektronik. Såg du den specialtillverkade T-shirten han hade?





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/09/28 :  21:44:37  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Japp, iskallt!

Jag letade förgäves efter någon lämplig hifi-tröja på mässan eftersom jag helgen efter skulle på fest med nerdtema... Men det enda jag hittade var den där badgen med texten "Ljudrättsaktivist javisst" på... Funkade rätt bra i och för sig!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/09/28 :  21:52:41  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Blev rätt förvånad av storleken på Stingrayen. Hade bara sett den på bilder tidigare. Den var betydligt mindre i verkligheten. Matchade storleken på Resolution Audio väldigt bra. Ljudet i rummet var omöjligt att bedöma tyckte jag, man satt nästan med Quadarna i knäet. Hade gärna hört dem i ett lite större rum.

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/28 :  22:23:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jag fick en stund i rummet. Ranefjord DJ'ade och när han inte spelade Madonna i någon konstig fasförskjuten version så funkade det bra. Jag tycker att homogeniteten som jag hörde när jag lyssnade på samma högtalare i butiken i Stockholm fanns där. Detaljrikedommen fanns där också. Det var klart njutbart och de förtjänade mer än väl att få ett "Smultronställe"


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/09/28 :  22:25:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Min version av bilden på Ranefjords T-shirt...





Ed: Jag får ju skriva så man förstår... Sorry!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/28 :  22:54:46  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja, jag tyckte det här rummet föll mig bättre i smaken både vad ögat och örat sa mig. Kolla bara på den här balla integrarade.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/09/29 :  08:42:18  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Tjena. Tack alla Ni som besökte oss och tack för att Ni tog med egna skivor. Enklare så ju. Här nedan har Ni mitt urval (exkl ett par klassiska skivor från Roberts hylla som också fanns tillgängliga). De flesta skivor spelades.

P J Harvey - To Bring You My Love
Ulf Lundell - Xavante
Getz/Gilberto - Girl From Ipanema
Lise & Gertrud - Live På Nalen
Jeff Buckley - Grace
Ice-T - The Iceberg
Patricia Barber - Modern Cool
Blandade artister - Nationalsånger
Björk - Debut
Sublime - Sublime
Ben Webster - Meets Oscar Peterson
Daft Punk - Homework
AC/DC - High Voltage
Ben Webster - Soulville
Buddy Guy - Blues Singer
Terry Oldfield - Out Of The Depths
Fläskkvartetten - Vita Droppar
Madonna - The Immaculate Collection
Nina Ramsby - Visorna
Laurie Anderson - Bright Red Tight Rope
Cat Stevens - Greatest Hits
Roger Waters - Amused To Death
Imperiet - 2:a Augusti

Snoogens

Edited by - Ranefjord on 2006/09/29 08:47:52
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/09/29 :  08:43:23  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Den lilla integrerade är en rörförstärkare från Melody, SP3. 2*38w, pris 9500:-. Vi spelade på den under hela söndagen.

Snoogens
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/09/30 :  01:36:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Den lilla integrerade är en rörförstärkare från Melody, SP3. 2*38w, pris 9500:-. Vi spelade på den under hela söndagen.


bara utseendet formligen skriker KÖP MIG

Jag hoppas o ber att Audio Concept har ett större rum vid nästa mässa
o att det plockas med en massa läckerheter

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/10/01 :  22:05:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Och så en sista bild.



Kan det vara detta som är melodin..?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000