HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 nebsters anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nebster
Starting Member

9 Posts

Posted - 2006/10/08 :  13:05:45  Show Profile Send nebster a Private Message  Reply
Hej.

Ny på forumet så jag tänkte presentera min anläggning. jag är 25 år och residerar i Norrköping. Varit student den största delen av mitt liv så pengar har ej funnits till uppgradering, dock är nu den tiden över =). Jag har bytt ut (nästan) hela mitt system som tidigare bestod av en gammal Philips receiver, Philips cd och ett par Audio Pro Black Diamond. Nu ser anläggningen ut som följande:

Signalen går från ett m-audio ljudkort till en Cambridge dacmagic1, till en XTZ Class-A 100 förstärkare.



Vinylen spelas av Marantz TT-42 skivspelare (enda pjäsen som blev kvar efter uppgraderingen) och Vincent PHO-111 riaa (Dammet får symbolisera hur mycket jag spelar lp-skivor =))



Musikförmedlarna är ett par Von Schweikert VR-1. Är mycket nöjd med dessa högtalare.



Översiktsbild på systemet (Vinylspelaren står i bokhyllan och får inte vara med).



Kablaget kommer från Kjell och co och EKK. Ursäkta kvalitén på bilderna. Nästa uppgradering blir antingen en cd-spelare med digital ingång eller en Benchmark dac1. Det var allt för mig.

Mvh nebster

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/10/08 :  14:39:43  Show Profile Send Orpheus a Private Message  Reply
Hej o välkommen!

Snyggt system och kul med en till "pekingbo"

Kanske blir läge för Pekings audiofiler o ha sammanträde snart

mvh Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

nebster
Starting Member

9 Posts

Posted - 2006/10/08 :  14:43:04  Show Profile Send nebster a Private Message  Reply
Japp, det låter som en bra idé =). Har inte hört så många bra anläggningar i hemmiljö så det skulle ge lite bra erfarenhet.

Mvh Neb
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/10/08 :  14:44:32  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Välkommen Schyssta pryttlar

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/10/08 :  15:29:24  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Trevligt med VR-1, en av mina favoriter.

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/10/08 :  17:29:22  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
hur tycker du att m-audio kortet funkar?
var inne på att köpa ett m-audio kort... men nu e pengarna borta så det får vänta ett tag...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

nebster
Starting Member

9 Posts

Posted - 2006/10/08 :  19:25:30  Show Profile Send nebster a Private Message  Reply
Jag har ett m-audio audiophile 2496 och jag är himla nöjd. Trodde inte musik från datorn kunde låta så bra. Just nu har jag som sagt en extern dac till kortet, men jag har även provat att spela med ljudkortets egna dac och det är nästan ingen skillnad på ljudet. Skulle jag köpa ett nytt ljudkort idag skulle jag nog satsa på ett externt USB-kort.

Mvh Neb
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/10/09 :  09:16:14  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
Kan tänka mig att din anläggning ger mycket bra ljud för pengarna.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/10/15 :  06:31:08  Show Profile Send Orpheus a Private Message  Reply
Du har pm med en inbjudan!!

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000