HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hasses prylar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/08/29 :  09:56:34  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
Äntligen dags att lägga upp en presentation av mitt system. Jag har varit medlem på forumet sen utminnes tider men. Det har mest varit diy som gällt för min del. Eftersom det både är billigare och mer intressant.


Här är lite bilder på mina lätt modifierade hfls1or.


Med Nyare och stabilare stativ. Som är sandfyllda.


spikes också diy


Min elektronik:


Närmare till i DACen. Jag har uppgraderat den lite sen svavel träffen.
bland annat med större nätdel och andra kondingar på ut gången.



Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/30 :  23:39:14  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Undra om jag lyssnade på försteget (eller vad det nu är...lådan med rattarna på) när jag var hos dig sist...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/31 :  00:03:59  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Wohoo!Är det en CD-60 eller CD-50,du har?
Det är verkligen inte ofta man skådar en sådan!
Jag vet,för jag har en CD-60!

Snyggt system!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2006/08/31 :  09:42:25  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Är det en IKEA Hol som fått sätta livet till och bli rack?

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/08/31 :  10:30:41  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
Försteget har du inte lyssnat på. Den är baserad på naqrefs 5min preamp. Men jag har gjort en del ändringar. Bland annat så är har jag en stegad autentor.

jepp det är en gammal Marantz cd-60. det är en stabil gammal spelare. DA omvandlaren är ju inte den bästa. Men jag kör ju den bara som transport. En fördel är att den är sanbb att lästa skivor.

Jepp det är en hol från ikea. Srängerna och muttrarna är köpta på Biltema. Här snackar vi enkel diy bara att skruva ihop ala ikea.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/31 :  13:06:14  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Vad härligt.
Min är champagne-färgad.

Tda1541A är väl en bra D/A?
Tycker jag iallafall.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/08/31 :  18:35:45  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
jag skulle också villja ha champagnefärgad. TDA1541 är nog ett bra chip jag kör med 10st 1543 i min separata dac. Det jag menar är att jag inte gillar ljudet på den analogautgången på cd-60. Det kanske är pga uppsamplingen eller utgångssteget. Ljudet är skarpt och aggresivt så man blir lyssningstrött efter ett tag. Eller va tycker du om cd-60s ljud jämfört med din Benchmark. Min diy dac har en lugn och skön karaktär.(inbland lite väl soft) tillsammans med hfls1.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/31 :  19:21:33  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Hmm...Benchmarken har jag inte kvar,såld för nåra månader sen.
Men jag kommer ihåg vad den gjorde för min cd-60!

Jag har moddat sönder min cd,fortfarande pågående.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/08/31 :  21:49:44  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
okej. då har du många moddtips till cd-60n då?

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/31 :  22:20:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
DIY för hela slanten
Sånt gillar jag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/09/01 :  00:20:52  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Ja,jag vet vad man INTE ska göra iallafall,hehe! =)
Har en mod-tråd om den,men den har stannat upp lite...

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/09/01 :  00:43:13  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Hol? Den ide´n stjäl jag rätt av bara...

Himla smidigt alltså..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/09/01 00:43:32
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/09/01 :  11:04:34  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
tvättkorgen hol har oanade kvalliter. liten varning för att det kan vara klurigt att få in vanliga 19tums grejer, se cdn. Men din naim får ju plats

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/09/02 :  22:46:40  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
Alltid retar det nån... Class-D slutsteg i något missvisande förpackning.




och innsidan: hehe




Gamla skisser på högtalarna. Betongbaffel var planen men de lades ner. laybacken är också betydligt minndre.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2006/09/03 :  18:25:26  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Helt underbart coolt Class-D slutsteg! Det där skulle gå att sälja till massorna, jag skulle i alla fall vilja ha ett.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/09/07 :  21:28:42  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
tack tack. vill du byta mot din McIntosh.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/09/08 :  22:23:42  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Jo du hasse jag gillar det steget.... det var ju klart snyggt

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/09/08 :  23:35:05  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Coooolt slutsteg Glöder rören också eller

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2006/09/09 :  00:31:02  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Hasse: "tack tack. vill du byta mot din McIntosh"

Det går inte då jag har en långvarig kärleksaffär med det steget men blir du sugen på att sälja någon gång får du gärna höra av dig.

---[Mina prylar]---

Edited by - Rolfen on 2006/09/09 00:32:26
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/09/09 :  17:47:46  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
visst glöder det.


en riktig close up. Jag tycker ytan på aluminiumplåten blev ganska bra. lite audio research finish. bara att slipa med ståltrådstrissa och mattlarlack.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/09/09 :  23:16:17  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Hur coolt som helst med glöd och allt Och du brukar roa dig
med att lura vänner och bekanta eller....

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/09/10 :  13:54:32  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
quote:
Hur coolt som helst med glöd och allt Och du brukar roa dig
med att lura vänner och bekanta eller....


hehe det har kanske hänt nån gång. Jag sulle tagit me den på diy mässan. Snacka om haksläpp.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/10/10 :  23:52:30  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply

CD, Dac, försteg, slutsteg eller högtalare villken tycker ni är det "svartafåret" i min anläggning?

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/10/11 :  00:46:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Med tanke på att det mesta ser egenbyggt ut, förutom CDn sp får jag väl hålla på den,, dessutom är den svart

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/10/13 :  00:33:45  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
jag håller med. den passar inte riktigt in i gänget.
en sån här skulle man ha. fast det är nog lite utanför min budget. Men man är ju så sugen på att ha nåt toppmatat. Man kanske får bygga själv igen om man inte hittar den man vill ha.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000