HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi i Oslo
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2006/10/15 :  21:11:48  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
Hej alla medlemmar!

Jag tänkte visa er runt på några hifi butiker här i Oslo. Tyvärr är inte alla bilder av bästa kvalitet eller coola vinklar men ni får hålla till godo med det jag har att erbjuda. Sedan jag flyttade hit till Oslo så har jag besökt ett par butiker men tyvärr inte haft med mig kameran på alla besöken. Jag tänkte bara lägga upp bilderna i kronologiskt ordning men lite förklarande text och ev. lyssnings intryck.

Vi börjar med bilder från en butik som heter Lyric HiFi (www.lyrichifi.no). Denna butik har jag besökt två gånger då de är återförsäljare av ProAcs sortiment, och jag är lite sugen på att bygga ett par Response 2,5 klon. Här kommer i alla fall bilderna.


ProAc D25 kopplad till elektronik från Naim (syns inte på bilden).


Här ser vi hela den 200kg tunga suben från CABASSE




niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2006/10/15 :  21:18:45  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply

Naim elektroniken som var kopplad till ProAc D25 samt lite annan fin hifi.


ProAc D38 samt två mindre modeller. D38orna rockar som bara den.


Cary Audio var inkopplat till D38orna.




Detta rack stod på andra sidan rummet. Andra gången jag lyssna på D25orna så stod de i det här rummet och med denna elektronik.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/10/16 :  09:21:22  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Ser trevligt ut!

Appropå Argent Room Lens som finns på bilden med Avantgarde Acoustic, någon som vet om Argent har gått upp i rök? Deras webbsida är puts väck.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/10/16 :  10:25:50  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Missa inte bakre rummet hos Oslo hificenter, mycket godis där. En av säljarna var svensk och mycket trevlig.

Hifiklubben, minns inte var den låg hade ett väldigt tufft biorum.

Dock ett par år sedan jag flyttade till Sverige igen så det kan ha förändrats.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2006/10/16 :  20:56:44  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
U1. Ang Oslo hificenter så var det mässa/öppet hus där i helgen. Det var demos i alla rum, men tyvärr så spela det lite väl högt för min och även några andras del som lämna det bakre rummet efter ca halva demon. Det kommer lite bilder från mässan senare i detta reportage, men tyvärr inga från det inre rummet där de det bla demades Burmester och Audio Physic.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2006/10/16 :  21:40:02  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
Nu kommer det några bilder från Hifi Klubben. Jag var dit för att lyssna på högtalare i prisklassen 30-40k. Och de två kandidaterna blev B&W 804S och DALI Helicon 400W. Båda är mycket bra men jag fastna för B&W då de hade lite mer tryck i basen och jag upplevde att musiken fick lite mer kropp.



Denna butik är verkligen stor.


Ett riktigt high-end rum enligt min mening. 802D högtalarna med tillhörande center och bakisar spelare när jag kom in här, allt inkopplad till elektronik från Classé. Det var även den elektroniken som användes vid min demo.




Classé.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/10/16 :  22:29:35  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Fet uppställning på Hifi-klubben!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/10/16 :  23:13:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Strunt i Hifiklubben () jag vill se mer av Cabase o Accuphase , det väcker många ljuvliga minnen till liv

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/10/17 :  08:25:09  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Det var den hifiklubben jag menade! Bilderna du tog är väl från källaren?
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2006/10/17 :  18:03:02  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
Jepp det är rummet i källaren.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/10/23 :  15:40:05  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
återkommen ifrån oslo idag.

Var inne på Lyric hifi och lyssnade på Avantgarde Duo och modellen ännu större i butiken.
Lät vädlgit trevligt.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2006/10/23 :  17:49:34  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
Jag har tyvärr inte lyssnat på dessa. Borde nästa fråga om han (ägaren) vill köra en demo för mig. Jag kan tänkte mig att det är mycket välljud där. Det kommer att komma lite mer bilder här ifrån oslo, måste bara få tummen ur och förminska dem först.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/10/23 :  19:16:45  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Jo, han som hjälpte mig en Göbbe med vitt hår, mycket trevlig och kunnig.
Han var villig att sätta upp ett antal uppsättning till mig även fast butiken enligt öppettiderna hade stängt. Men av lite tidsbrist var jag tvungen att gå. Men en väldigt trevlig butik som jag tänkt att jag skulle besöka igen.

Är i oslo ett par gånger i mån ungefär och då blir det även lite luckor som man kan fylla lite med trevlig hifi.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2006/10/23 :  19:34:32  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message  Reply
Jo det är samma man jag menar, kan hålla med om att han är trevlig. Jag har besökt butiken två gånger och lyssnat även fast det varit efter stängningstid. Jag kan rekomendera att blåsa på kaffet om ni inte vill bränna sönder gomen :), det var sjukt värmt kaffe. Ska försöka ta mig dit igen och få lyssna på det lite tyngre produkterna samt ta några bilder för mina kära forumvänner :)
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/10/23 :  20:14:29  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Är det någon som vet vad de diffusorerna som ser ut som tre rör heter och eventuellt kostar. (se bilden med Avantgarde duo högtalarna).
Kanske till och med har något utlåtande om /hur de fungerar.

Edited by - jaejin on 2006/10/23 20:15:57
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2006/10/23 :  20:54:27  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
lyric är en väldigt trevlig butik.
satt i flera timmar och lyssnade på musik och drack kaffe en gång.en av killarna som jobbar där spelade allt möjligt för mig,bara för att jag skulle få höra lite ny musik som jag inte kände till.därav flera skivköp efteråt.Tor(med vitt hår)-ägaren tar sig som regel tid fast det inte ens är öppet-det är ovanligt bra.
de stora avantgarderna lät inte kass heller-om man ska vara ärlig.
dock så va det kul när jag var där en gång och lyssnade på trio med tillhörande basar,när jag ville höra vad de kunde.det verds upp så jag trodde att lysrören skulle ramla ner-det skorrade som f.. när mc ferrin tog ton-häftigt må jag siga!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000