HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Vi vänder på steken!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/12/01 :  18:50:16  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
I mitt lilla vrede över att jag tappat lusten för Hifi och hur det låter här hemma så gjorde jag en spontan rokad.

Som ljudet är nu, generellt i helhet, kan det beskrivas som detaljerat, basrikt med väldigt bra 3D (sett till förutsättningarna).

Jag visar en före och en efter-bild.

FÖRE:




EFTER:






Skillnaden kan beskrivas som nästan tvärtemot hur det var förut. Nu tittade diskanten fram tydligt. Alla detaljer var kvar. Basen försvann (släcktes ut?) markant och 3d-perspektivet vad sämre.

Man kan säga att jag hade samma CC-avstånd mellan högtalarna före som efter rokaden. Däremot blev min sittposition annorlunda då rummet är längre på en ledd. Nu satt jag med en meter till bakvägg och så har jag en öppen korridor bakom mitt vänstra öra.

Vänster kanal spelar dessutom lite konstigt (syns kanske inte på bild) då den står precis bakom soffans vänstra armstöd.


Jag gillar dock den diskanten som tittade fram som jag länge saknat och basen saknade jag inte lika mycket som jag förut saknat diskanten.

Problemet är bara att skall det flyttas om så hamnar soffan klots mot sängen och ena halvan mitt i gången.


Fotnot: Den estetiska enkelheten i Squeezebox och förstärkare kan jag dock tänka mig att leva med länge

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/02 :  00:18:21  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Mycket fin förändring!

Syns lite på vänster-sidan faktiskt,soffan.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/03 :  14:31:21  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Va!!! Proson-högtalarna borta!! Testade du aldrig den större modellen

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/12/03 :  16:37:22  Show Profile Send marran a Private Message  Reply
jag har lite funderingar om resonatorn, tror inte det är en bra ide att ha den hängande bakom högtalarna, ha du provat att ta bort den?
Den borde ju spela med ganska flitigt tyvärr, men snygg är den!

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000