HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-Träff & Loppis i Göteborg 21/4 2007 Frågetråd.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:19:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nu har vi fått klart med lokal för vår årliga DIY-träff.

Den 21/4 från klockan 09.00 är således alla intresserade välkomna till Gamlestadsvägen 3B. Lokalerna är INTE desamma som de två senaste åren men ska vara helt OK enligt secanbj, jag har inte sett dem själv ännu.

Vi tar allmäna och praktiska frågor här, jag skapar ytterligare en tråd där folk kan skriva vad de ska ta med sig också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:29:59  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tråd över utställningsobjekt finns här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=59104
(Objekt läggs till efter hand.)

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:50:16  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Ne jag såg i går eftermiddag att de höll på att riva ur "våra" gamla lokaler.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

jaste
Member

106 Posts

Posted - 2007/03/08 :  18:32:37  Show Profile Send jaste a Private Message
Som ny på forumet och utan något at ta med sig är man fortfarande välkommen? Förstår om man istället ger plats till folk som faktiskt bidrar med kunnande och projekt.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/03/08 :  18:43:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Javisst, alla medlemmar och intresserade är välkomna!

Vi har en fikagrupp som vanligt. Denna gången är vi välförberedda, egenrostade bönor, hembakt, mer mjölk än förra gången, .... Så räkna med att få smaka det bästa kaffet du någonsin druckit!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jaste
Member

106 Posts

Posted - 2007/03/08 :  19:13:41  Show Profile Send jaste a Private Message
Härliga tider! Då måste man kanske bege sig alltså...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/03/08 :  20:11:21  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Bernt Jansson - du är en ängel!!!!!!!!

quote:
Denna gången är vi välförberedda, egenrostade bönor, hembakt, mer mjölk än förra gången,
Negresser??!! Jag behöver alltså inte ta med frun?!


Fanken vad roligt det här ska bli!!!
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/03/08 :  20:17:12  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Jag kommer om jag får "ledigt" ifrån familjen. Jag har inget nytt men det kanske finns någon som vill titta och lyssna på mina grejor

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/03/08 :  21:19:05  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Lite frågor (detta är ju frågetråden)

Jag har aldrig haft nöjet att närvara vid en träff tidigare så jag måste ju fråga om det tas ut någon avgift för att täcka fikat och lokalhyra? (helt OK i mina ögon)

Gamlesta'n känner jag taskigt till, så hur ser det ut med parkeringar i närheten?

Finns det någon som vill samåka?, jag kan ju hämta upp folk mellan Stenungsund och Gamlesta'n, bara ni bor någorlunda längs vägen.
Detta gäller ju under förutsättning att jag får ledigt från både familj och jobb.


A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/03/08 :  21:19:48  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Kan det vara läge/plats för en Köp&Sälj&Byt marknad för DIY pryttlar?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2007/03/08 :  21:25:08  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag ser verklig fram imot att träffa alla man känner och även nya forum medlemmar tråkigt bara att det inte blir i de gamla lokalerna men utvecklingen har sitt pris.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/03/08 :  22:01:55  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej,

Låter kul!

Hur blir det för hifi-företags närvaro på detta årets DIY-träff?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/08 :  23:33:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Jag har aldrig haft nöjet att närvara vid en träff tidigare så jag måste ju fråga om det tas ut någon avgift för att täcka fikat och lokalhyra? (helt OK i mina ögon)
Vi tar självkostnadspris för fikat, sen har vi haft frivilliga bidrag.

quote:
Hur blir det för hifi-företags närvaro på detta årets DIY-träff?
Vi har begränsat oss till skivförsäljning tidigare år. I övrigt måste det vara strikt DIY-relaterat om vi ens ska diskutera något annat.

quote:
Kan det vara läge/plats för en Köp&Sälj&Byt marknad för DIY pryttlar?
Absolut!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/03/09 :  08:57:44  Show Profile Send Kmj a Private Message
quote:
Gamlesta'n känner jag taskigt till, så hur ser det ut med parkeringar i närheten?


Parkering finns tvärs över gatan, jag har för mig att det låg på runt 5:- per timme men inte säker.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/03/09 :  12:13:46  Show Profile Send U1 a Private Message
Vad kul!!! Tack för att ni tar er tiden och fixar med allt. Klart man ska dit!
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/03/09 :  16:26:23  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Tackar för svaren, nu hoppas jag bara att både arbetsgivare och huskors har förståelse för att jag vill komma till träffen

Och, som sagt, finns det någon som bor längs vägen från Stenungsund som vill samåka så säg till.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/03/09 :  16:37:47  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Jag har en ide`
Vad sägs om att bygga ett klass-a slutsteg på träffen
Jag tar med kort,komponenter,kylflänsar,plåt och verktyg.
Låt säga att vi blir 3-4 personer som hjälps åt.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/10 :  13:03:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja för sjutton, ta med det Hoktuna!

Det finns tydligen en STOR lagerlokal också, perfekt för loppis skulle jag tro.
Så vi kan alltså ha en köpa/byta/sälja dag som går till historien.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/03/11 :  09:41:11  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Om någon vill samåka så åker jag från Nya Varvet (Älvsborgsbron) och jag kan ta repa över Hisingen.

PAC (om om du inte var så pigg på det förut att jag la mig i), om det är OK så kan jag upplåta mitt forum som en gästredigerbar sida där samåkning skulle vara spörsmålet.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2007/03/11 09:43:24
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/11 :  12:11:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tack, men jag tror nog att folk kan lösa sin samåkning ändå.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/03/12 :  10:35:05  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Tidigare år har det diskuterats om man skulle ha någon typ av namnskylt på sig då man bara känner till ett alias på personer. Något som planeras?

"Learning by doing"
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/03/12 :  12:05:27  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Det hade varit himla käckt. Det är bara några stycken som man lägger på minnet vad de heter. Hint: Varför har inte fler sitt namn i signaturen. Det är bra om man ska nöta in det riktiga namnet. En del vill förstås inte vara "oanonyma" men det verkar vara en åldersfråga.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/03/12 :  15:58:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kanonidé PerAnders!!!
Man kan ju ta lite styv kartong och skriva sitt namn (riktiga) OCH sitt alias och sätta fast med en säkerhetsnål.

Edit. Kan ju besökande, ej utställande forummedlemmar också göra.

Edited by - soundbrigade on 2007/03/12 15:58:36
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/12 :  16:00:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nu har Secanbj visat runt Pac och mig i lokalen. Den här lokalen är - tro det eller ej - BÄTTRE än den förra!

Här finns åtta rum att spela i, inga rum är jättesmå utan de ligger samtliga på ca 4x5 meter.
Alla kommer definitivt att få plats, ta med så mycket grejer som ni bara orkar!

Dessutom finns en stoooor, öppen lokal på uppskattningsvis 1500 kvadrat.
Här kan vi ha loppmarknad, beg. Hifi-försäljning, komponentförsäljning, etc.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/03/12 :  16:12:47  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Kul Bernt, verkar ha bra förutsättningar...har du nån känsla för akustiken i lokalen? Betongbunker eller konferens med heltäckningsmattor?

Hur är det tänkt med timing etc. jamenar att om portarna slår upp kl9, kanske det blir tokigt om man kommer lullande vid 11 med en massa grejer? Inte för jag tänkte det men ville liksom höra mig för lite .....

Man måste ju planera resa+boende etc...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/12 :  16:41:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det är dämpning i taket, i övrigt hårda väggar. Lokalerna var förut enligt uppgift Postens tryckeri. Så det är ingen nackdel att ta med sig lite akustikmojs.

Klockan 9 på lördagen tänkte jag dyka upp där, har man grejor att visa så är det väl lämpligt att vara där ungefär samtidigt. Annars brukar vi ställa i ordning lokalerna kvällen innan så det går ju att komma med grejor även då. De som är långväga gäster får alltså gärna ställa in prylarna på kvällen innan så slipper de stå i bilen över natten.

De som är där på fredag kväll brukar faktiskt gå över gatan till en utmärkt krog där det finns hembryggt öl och god mat. Minns inte vad den heter, fastän jag åt där idag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000