HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sqeezebox till Vista - Nu funkar den
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/03/14 :  16:10:00  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Jag ville bara att ni skulle veta att i dagsläget så är det stora problem med att få igång slimserver på Windows Vista. Jag installerade själv Vista igår och lyckas inte att få igång sqeezen... Så ni som har tänkt installera det, var beredda att det inte kommer att funka den närmsta tiden. Om du inte själv kommer på en lösning..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2007/03/26 23:49:04

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/03/14 :  17:18:14  Show Profile  Reply
Väntar på SP1, då borde dom ha fixat till det

Men det var bra med varningen för då har jag ytterligare en anledning att inte testa tidigare!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

UrSv
Member

2785 Posts

Posted - 2007/03/14 :  19:20:16  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Nu fattade jag säkert fel men vad har SP1 att göra med att Slimserver inte fungerar? Det är ju Slimdevices som inte gjort det de skall och fixat till en version som fungerar i Vista. Microsoft har väl inget med den biten att göra överhuvudtaget?

För övrigt verkar det som om det beror lite på version eftersom ett flertal människor kör Slimserver på Vista utan problem.

Edited by - UrSv on 2007/03/14 19:22:37
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/03/14 :  20:02:05  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Vari ligger problemet? Finns det verkligen ingen perl-distribution med alla nödvändiga moduler som funkar i Vista? Det låter konstigt.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/03/14 :  20:32:58  Show Profile Send Peg a Private Message  Reply
Ärsch vista är väl bara ett flashigt DRM paket som suger musten ur datorn ändå ?

XP funkar bra här :-)

Om man nu vill köra vista ändå kan man ju titta lite i den officiella tråden om problemen med slimserver+vista här:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=32578
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/03/14 :  22:11:20  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Kan tillägga att jag kör Windows Vista Ultimate 64bit Svensk. Väntar ivrigt på att de släpper en ny version tills mina nya högtalare kommer.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

koffe
Member

94 Posts

Posted - 2007/03/17 :  16:59:11  Show Profile  Visit koffe's Homepage Send koffe a Private Message  Reply
quote:
flashigt DRM paket som suger musten ur datorn

Hehe!

WhatTheFuckHiFi.com - vår blogg
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/03/17 :  17:30:34  Show Profile  Reply
quote:
Nu fattade jag säkert fel men vad har SP1 att göra med att Slimserver inte fungerar? Det är ju Slimdevices som inte gjort det de skall och fixat till en version som fungerar i Vista. Microsoft har väl inget med den biten att göra överhuvudtaget?

För övrigt verkar det som om det beror lite på version eftersom ett flertal människor kör Slimserver på Vista utan problem.

Syftade mest på att Vista är skit precis som alla andra MS operativ innan första servicepacket.
Småbuggar och kassa drivisar till det mesta.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/17 :  17:33:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
MS går ju heller inte ut till alla mjukvarutillverkare o berättar vad dom ska göra för att få det att fungera.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/03/17 :  17:47:46  Show Profile  Reply
Nej precis, det tar ju ett tag för nya operativsystem.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/03/26 :  23:49:23  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Nu har jag fått igång min. Tack vare slim forumet... bara så ni vet :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000