HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Besöker Engelholm Audio och Floro
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  15:32:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
För några veckor sen skulle jag ta en kortare tur till Shopingsuganfruntimmers Mecka - Ullared
Det var precis innan stängningsdags, så max 25 personer där.

Efter lite impriviserad shoping så blev man ju hungrig och åkte mot varberg för att ta en Hamburgare eller liknande,,, väl där så ser man att det bara är ett fåtal mil till trevliga fikaställen.

Kort sagt, jag och bilen hamnade så småning om på Hisingen, till en förvånad men glad forumsägare. Testa nya kaffemaskinen fick man också


Då nu senast när jag bara skulle åka till grannbyn för att tanka, så misstänkte jag att bilen skulle ta mig nån annanstans.

Jag hängde på,, Gör ni det ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/03/26 :  15:33:24  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Med såna rundor,visst.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  15:33:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi lämnar trygga och blåsiga Halland för nåt likadant på annan plats.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/26 :  15:59:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ser ut som om nått är mysko med fjäddringen i din bil Zalve

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  16:03:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Min bil ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/26 :  16:17:32  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
skakig bil är lika med skakig bild

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  16:28:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Säger han som inte har körkort...

Målet var under 1992 en av sveriges säkraste platser.


Att det är vår på gång märktes,,, det tycktes vara fullt med nyuppslagna saker i diket, Så intressant att de tom talade om det med skyltar efter vägen.





"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  16:56:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En tanke som dök upp.. OM jag inte kan forograferad den, så kan den inte fotografera mig !?



Fast En tanke om att ev slava dess blixt gjorde mig osäker. Tänk om skulle fungera?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:11:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vidare efter vägen hinner man ibland se saker och ibland hinner tom få upp kameran.



Nåns bakgråd ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:13:19  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Bilar med egenvilja ska man passa sig för att reta så det är klart att vi hänger på detta.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:21:06  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Dags att köpa IS-objektiv
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:31:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ser ut att ha kommit in en bra bit i norrland nu.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:45:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Äsch,, spelar ju ingen roll när man närmar sig hstigheter då ljuset böjer sig

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  17:46:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vemsom: Bor man där du bor kan väl allt norr om Hässleholm vara norrland, eller ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/03/26 :  18:40:34  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Något sådant. Där barrträden börjar och efter det tordes vara obebott område ;)

Nä, men ärligt. Jag ser barrträd, en eller ett par björkar, ett trähus. Allt pekar åt norrland

Edit: För mycket bilar på vägen, för lite frostskador i dito. Ingen snö. Inga renar.

Men inte heller några rapsfält, gäss eller fulla danskar heller. Kan inte vara skåne heller.. Nu får vi nog se lite mer bilder!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/03/26 18:44:08
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:00:47  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Verkar ha varit en skön biltur...

..åker lugnt vidare...målet blir bra!

\\K-man
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:08:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hmmmm... En åktur till!

Tack för besöket förra gången. Det kan man kalla oplanerat:
Telefon: Ring, Ring!!!
Z: Är du hemma?
P: Javisst!
Z: Jamen sätt på kaffet då. Jag är hos dig om 10 minuter.
P:


Det skall bli roligt att se vart det barkar hän denna gången.

"Säkraste platsen 1992", Kumla! Nej, skämt åsido, jag ser ett kalhygge, du måste ha kört genom Småland. Attans vad Gudrun ställde till det när hon blåste omkull halva södra Sverige.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:14:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Med tanke på att jag har 10-15 till slålandsgränen så är det ingen dum gissning

Det var ju 10min när vi hade pratat i 15min, lika bra att bjuda in sig på kaffe då.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:15:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
måste va växjötrakterna... Där är det fullt med sånna där fula kamror..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/03/26 19:15:48
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:18:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nån som känner igen sig nu då ?


Tror faktiskt att min farsa skulle göra det. Handelsresande i 15 år med norra Europa som område.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:32:18  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
Det ser onekligen ut att vara Ö-götland i sista bilden... Tycker mig känna igen den andra tallen från vänster.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:32:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
nån av dom nya rondellerna vid värnamo eller liknande skulle det kunna vara... lite sådan teräng i alla fall..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/26 :  19:33:09  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
Skämt åt sido... tycker mig känna igen rondellen.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/26 :  20:07:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Med 6'e växeln i, och inga fartkameror så närmar vi oss snabbt...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/03/26 :  20:12:10  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Du e inte vid Hyllinge väl...?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2007/03/26 :  20:12:36  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ahh den rondellen känner ju alla till eller .... var f*n är du.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000