HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Plåtat något på sistone? Släng upp bilderna här!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 77

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2008/09/25 :  19:53:28  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Cyklade förbi vallgraven på väg hem idag och såg en tydlig vattenreflektion. Vände den sedan uppochned

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2008/09/25 :  21:55:04  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Inte alls dum boombox.
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2008/10/04 :  00:41:01  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Tog en sväng in i Lunds Domkyrka idag. Världens mest översatta bok?

Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2008/10/04 :  14:36:28  Show Profile Send linnar a Private Message  Reply

Tyvärr har jag inte plåtat något minnesvär på ett tag.
Men utanför Arken skulle jag önska att kamran var med.
Där stod en SAAB 93 en sådan tvåtaktare som ryker så
förtvivlat. Baktill satt en lapp där stog det:

"No smoking generation"

F*n att jag inte hade kamran med...
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2008/10/07 :  18:21:21  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Tog en kvällsbild med min nya kamera, från ett känt Örebromotiv,
taget från min balkong.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/10/07 :  18:27:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ser att vara taget från öster(östra norr) på stan, för det är väl Kilsbergen i bakgrunden

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Revoxarn

806 Posts

Posted - 2008/10/07 :  18:37:52  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Stämmer. Jag bor på Majorsgatan (höghusen).

Revoxarn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/10/07 :  19:07:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hade samma syn för några år sen,, då jag bodde på väster,, fast lite längre till Svampen och inte samma bakgrundsljus.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2008/10/07 :  20:03:09  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Härlig utsikt du har Revoxarn.

Idag gjorde jag hemläxan till fotokursen - tema slutartid/rörelse

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2008/10/07 :  20:36:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
boombox

Den va asball (ibland måste man använda kraftuttryck). Fem slutsteg av fem möjliga.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2008/10/07 :  20:57:17  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
Snyggt boombox, fixa till hans byxben under bänken också bara. Du kan också prova om det blir ännu bättre genom att tunna ut färgmättnaden lite på det som nu är färgat. Då blir det lite mindre kontrast mellan det svartvita och det färgade, men det är som sagt inte säkert att det blir bättre. Jag tog denna på en kompis bröllop för några år sedan:

och nej det är inte han på bilden utan hans son

Vituð ér enn, eða hvað?

Edited by - Egill on 2008/10/07 20:58:59
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/10/07 :  21:07:38  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Bevis på att det tillverkats audio i huvudstaden i mellansvenska gnällbältet.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2008/10/07 :  21:14:44  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Tackar!

Härlig bild, Egill!

Tyckte också byxbenen såg lite ofärdiga ut men de är vita längst ner. Man skulle kanske kunna lägga dit samma färg men det har jag inte koll på hur man gör. Bra tips med att tunna ut färgen lite. Det skulle jag nog kunna klura ut.
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2008/10/07 :  21:40:01  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
Jaha, de är inte oranga nertill, då får jag be om ursäkt. Att prova att tunna ut färgen kan du göra direkt med Image; adjustments; Hue saturation eller om du vill ha mer kontroll och kunna ändra i efterhand med Layer; New adjustment layer; Hue saturation.

Den bilden jag tog, har jag tunnat ut mättnaden på och jag tycker nog den tjänade på det.

Vituð ér enn, eða hvað?

Edited by - Egill on 2008/10/07 21:40:36
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2008/10/07 :  21:45:20  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Roligt med många bilder i tråden!

Snyggt boombox. Tycker du fått till lagom mycket rörelseoskärpa.
Go to Top of Page

Revoxarn

806 Posts

Posted - 2008/10/08 :  07:44:38  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
Snyggt Boombox, hur blandar man färg och svartvitt?

Revoxarn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/10/08 :  08:00:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Lätt som en plätt med PS

Har inte tid att byta dator just nu men minns jag rätt så skapar du ett nytt lager med samma bild, den konverterar du sen till svart/vit.
Skapa en lagermask i det lagret sen väljer du penslen o tar svart färg. Där du målar framträder den undre färgade bilden.

Nått sånt är det iaf

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/10/08 :  08:26:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Bommbox riktigt läcker bild det där...

Instämmer helt med Micke_Y

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2008/10/08 :  09:00:21  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Tackar igen!

Jag använder Capture NX2 men det är samma princip som Johan beskriver för PS. Konverterar bilden till svartvit först och målar sedan bort konverteringen på önskat ställe med "minus-penseln".
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/10/08 :  17:01:29  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply

Ser enkelt ut........

Tre timmar setup och fem 600w blixthuvud

Artphotography
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/10/08 :  17:19:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Arrangerade du detta själv ???

Då förstår jag att det tog tid att fixa till det,,
Svarta saker SUGER ljus, så jag förstår att du behövde lite...

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/10/08 :  17:24:00  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
quote:
Arrangerade du detta själv ???

Jag hade för en gång skull en assistent med mig. Brukar jag inte ha men det var rätt mycket bärande....

Sedan ska jag förtydliga att det var en serie om tre bilder och det tog totalt tre timmar setup...

Artphotography
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/10/08 :  18:25:14  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Har du visat denna däcksbild tidigare Dan?
Annars har jag sett en likadan nyss.., kändes nästan som deja vu

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/10/08 :  18:32:12  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
inte jag inte! denna blev redigerad igår

Artphotography
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/10/08 :  19:15:56  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Kan ha varit när jag letade bilder på shutterstock för jobbet
agh, stör mig när jag inte kommer på det..

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page
Page: of 77 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000