HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos AMP VII
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/23 :  14:23:34  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Jaha då var det dags för mig att försöka visa upp mina grejer o lite historia med tror jag

(Nu är det jag som tagit korten o inte min sambo som är fotograf)Så ni får ursäkta kvaliteten på vissa

Så nedräkningen kan börja!



Min historia skrev jag förra veckan för de intresserade

Vi flyttade in i vår nuvarande lägenhet här i Malmö i höstas, vi blev lovade en nyrenoverad o fräch lägenhet
De andra som bott där hade inte gjort något(målat, renoverat"städat")på 20 år. Så när vi var o tittade på den såg den fördjävlig ut
Men vi såg möjligheterna o som sagt var den skulle vara klar o fin när vi flyttade in





O så här såg det ut dagen vi flyttade in

Till slut kröp det fram att de som bott där innan förhalat renoveringen för att de inte ville ha hantverkarna där undertiden de bodde kvar i lägenheten.
KUUUUUL!!!
Så det blev till att bo i kartonger i 1,5 mån ungefär innan målarna o hantverkare var klara.



MEN! ett rum hade hunnit göra klart o det var tv-lyssningsrum :cool:
Så min kära sambo sa till mig att börja du packa upp dina leksaker så du lugnar ner dig lite

Inget svårt beslut!!!!







Så efter några timmar var dessa grejer uppe



Audionet VIP, MAP1+EPS, AMP VII,



B&W 805s, HTM4
Empire stativ fyllda med blästersand(finaste sorten)
Cyrus CLS 70+ orginal stativ som bakhögtalare



R.E.L Stentor III
Project RPM 6.9?? Tror jag den heter med Benz Micro MC20E2



Musical Fidelity RIAA
3st Harmonic Tech pro 9 bi-wire
3st pro silkway mkII
2st Truth link
3st Audionet nätkablar
1st Clou cable silver nätkabel
2st master snake one nätkablar



Infocus 5700 projektor



15m HDMI kabel (USA importerad)
72" Euroscreen ramspänd proj duk
Sd-fötter
+ en massa annat lull lull

Och så här såg det ut till nyår i alla fall??
Fast vi fick lite bättre ordning efter hand


AMP VII

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/04/23 :  14:40:29  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Trevligt, antar att du är nöjd med audionet/b&w.
Har själv aldrig lyssnat på den kombinationen.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/04/23 :  14:59:30  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Sorgligt med sunkiga lägenheten... Men klart trevligt när det är flong nyrenoverat.

Ruggigt sexig anläggning. Lite annorlunda.

/M
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/04/23 :  15:28:03  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Var e Pioneerburkarna

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/04/23 :  16:18:10  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Suveränt snyggt och genomarbetat system. Kvalité i alla led :)

Hur tycker du att B&W och audionet fungerar tillsammans? Har själv gamla nautilus i hembion och funderar på ett nytt försteg (helst med hdmi-switch).

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/23 :  21:21:43  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Som sagt var det såg ut så här till nyår ungefär!
När jag inte visste bättre tyckte jag att B&W o Audionet funkade helt fantastiskt ihop.
Och jag skulle nog hållt kvar vid den kombin om inte Jörgen på Ultimate knäckt mig fullständigt när vi var där uppe en gång.

Men först kom det in en sån här + dedikerad 16A matning



Isotek Sigma

Gjorde underverk hos mig
Innan knäppte det o steget gick ner när man tände lampor o dyl i lägenhetet.
Drev mig till vansinne!

AMP VII
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/24 :  08:19:19  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Som sagt var det Jörgen knäckte mig med ett system när vi var uppe hos honom o det var detta





Jag har inga förutfattade meningar om varken folk eller såna här prylar men jag blev ganska ställd när dessa började lira

Så jag kunde liksom bara inte släppa dessa ur mitt huvud.

Efter mkt funderande o dividerande både med mig själv o min sambo så var det bara att sätta in annons på mina B&W prylar

Och Beställa Frontarna S1-EX o centern S7-EX

Sen började en lång väntan!!!


AMP VII
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/04/24 :  08:36:11  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Aha! Det blir pioneer. Dess har jag hört mycket gott om, men inte hört själv. De ska ju vara överdjävliga i 802D klass närapå. Dessutom är dom nog ännu snyggare än nautilus t.o.m. Ja du, detta kan nog bli riktigt bra.

805 är ju fina stativare med ett oerhört rent ljud, detaljer, luft och riktigt grym precision och placaering av röster och musiker, men jag upplever dom som lite trögdrivna och att det aldrig blir någon riktigt stor ljudbild med ordenlig kropp och klipp. Lite tunna helt enkelt.

Har lyssnat lite (rätt mkt egentligen...) på 803D som jag tycker har fördelarna från de mindre nautilushögtalarna, men få (om några) av nackdelarna. Dessa skulle vara skoj att ställa i hembion :), men kanske är pioneer ännu bättre.

Ska bli intressant att höra vad du tycker när de är på plats.

J

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/24 :  08:44:03  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Efter 4v åkte jag till Mexico för att jobba där i 4v och hade väl fått vissa indikationer från Jörgen uppe i Vimmerby att de skulle levereas under tiden jag var där

Fick försöka fördriva tiden så gott det gick när vi väl var lite lediga, så under Påsk åkte vi upp till Copper canyon (2-3ggr större än Grand Canyon)på en av de häftigaste tågresor jag gjort



Och bodde på detta hotell



Och hade denna utsikt



Fantastiskt upplevelse!

Och helgen innan jag åkte hem till mina kommande leksaker var vi o tittade på dessa





Inte lätta att få med på kort..... de ville inte direkt stanna o le



AMP VII
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/24 :  13:12:19  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Nu börjar vi närma oss den verkliga anledningen till denna presentation

Jörgen ringde helgen innan jag reste hem o meddelade att det kommit 2 små Lådor till Sverige och att dessa skulle levereras dagen efter
Så nu blev ju ju inte väntan lättare......

Men den som väntar på något gott...... väntar alltid för länge!

Så när jag kom hem från min lilla vistelse i Mexico stod dessa o väntade på mig innaför dörren






AMP VII
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/04/24 :  13:19:39  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Öppna kartongerna.........

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/24 :  17:18:02  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Så nu kan vi börja öppna!!



Så vad befinner sig här i då??





Mmmmmm.....

AMP VII
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/04/24 :  19:56:26  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Kom igen!


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/24 :  21:16:21  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Ja ja, ni är så otåliga



Andningsorganet



Pumpen



Ett omtalat element....
Magnesium o Beryllium



Fot med infällbara klor



Undelägg så man inte repar parketten



Och hela foten

Grym finish på alla detaljer och mkt smarta lösningar, Imponerar






AMP VII
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/24 :  21:38:50  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Ok då, här kommer de!



En otroligt vacker högtalare



En lika fin o brutal center(38kg, 90cm bred)



Hela härligheten.



Så här långt är jag grymt imponerad o då har jag bara spelat på dem över helgen ännu.
Jag tyckte jag mina Audionet prylar drev mina 805or väldigt bra, var mkt nöjd med det ljudet som presterades då.
Men bara efter en liten stund fattade jag att detta var i en helt annan klass!
Vilken dynamik, vilket driv, detaljer detaljer o ändå så musikaliska
Fattar inte riktigt hur detta ska sluta när de är riktigt inspelade

AMP VII
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/04/24 :  23:24:24  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
shit! Ja detta var andra grejor. Ett rejält steg upp antar jag.

Ska man uppgradera ska man nog göra det ordentligt så at man inte behöver sitta med stetoskop och självsuggerera sig till de små förändringar som skett :).

Rock on!

J

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/04/24 :  23:25:49  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Jag tycker de är grymt snygga, men undrar ändå hur går det med wafen... de är ju inte... hmm... lika "nätta" som ditt gamla system. ;)

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2007/04/24 23:28:01
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/25 :  08:14:56  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Om vi säger så här

Paulette såg dem bara på bilder innan jag köpte dem
O jag fick centern precis innan jag åkte till Mexico o när jag packade upp denna mastodont så trodde jag hon skulle ramla baklänges!

Jag tycker bara de är SÅÅ fina o grymma, Paulette tycker de är lite stora o lite för blanka allt speglas i dem

Men som tur är är hon väldigt förstående när det gäller mina leksaker!

Hon menar att gör det mig lycklig så gör det henne lycklig med o det köper jag helt.
Jag frågar ju ändå henne om färg o dyl!

Men hon likväl är lika imponerad av ljudet som jag o det tycker jag är viktigt, det gömer sig en liten audiofil i hennes kropp tror jag!


AMP VII
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/04/25 :  09:48:13  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
haha, känner igen mig. samma procedur som min hustru när jag beställde min marantz vp12s3. Den är snygg på bild, men i verkligheten var den 3ggr så stor nästan som den gamla projektorn. Det blev lite ansträngt innan den kom upp i taket.

designmässigt håller jag med dig, definitivt en av tio i topp högtalarna designmässigt. En av mina andra favoriter är signature 805, den gamla tigers eye.... ojoj blank och fin. Min hustru tyckte den såg ut som en dammsugare. Smaken är delad, men som tur är finns det förståelse och tolerans. Är det inte grundbulten i de flesta relationer som är bra :)

Lycka till med de nya grymmehögtalrna. >Ska bli spännande att höra vad du tycker när de "satt sig" efter några hundra timmar. Har haft 927be själv och berylliumdiskanten var inte lättinspelad (men ack så belönande efter vart).

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/04/25 :  19:51:47  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
ujuj dom skulle man vilja lyssna på.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/04/25 :  22:10:17  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Välkommen hem
quote:
packa upp dina leksaker så du lugnar ner dig lite
Det låter som hon känner dig, min flickvän hade nog sagt samma sak
Ursnyggt. Både före (B&W), men framförallt efter uppgraderingen.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/04/25 :  22:17:28  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Blir liiiite avis nu alltså!
Ser störtskönt ut nu med Pioneerburkarna, grattis o lycka till!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/04/26 :  08:17:08  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Snyggt, men personligen tycker jag att den mörka varianten är snyggare.

Hur låter det?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/04/26 :  16:18:21  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Det låter helt fantastiskt!
Svårt att förklara men så lätt, luftigt naturligt. Underbart mellanregister o diskant men ändå en hyper snabb o tung bas
Riktigt riktigt bra.......

Men det händer mer här i stugan just nu

Har jobbat som en galning nu ett par dagar med att få min egentillverkade bänk klar

30mm bänkskiva uppkapad o köpt på K-Rauta o 30mm solid rostfri axel stål. Svarvat o borrat o gängat på jobbet o 8 soundcare superspike M8 till fötter. Blev riktigt bra

Stabil om inget annat och ytterligare en klar förbättring ljudmässigt

O nu står allt på plats

NÖÖÖÖJD!!!!!







Så här ser det ut just nu!

Kommer att komma upp lite mer saker på väggarna, men denna tid räcker aldrig till!

Ett par bilder till!



Sweetspot!




AMP VII
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/04/26 :  17:55:23  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ett klart lyft jämfört med den vita bänken.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/04/26 :  19:14:54  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Suveränt bänkbygge - såna initiativ inspirerar till lite egna initiativ!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000