HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Feastrex, en bredbandig Japan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bappe
Member

60 Posts

Posted - 2007/04/26 :  12:05:57  Show Profile Send bappe a Private Message  Reply
Hej!

Här kommer lite bilder på den senaste generationen Feastrex bredbandare, dessa är på 5" men det finns en serie på 6.5" oxå. Om ngn är intresserad så reser jag en del på Japan och kan ta upp beställningar. Fn finns det ett par liknande hos Linden och mina skall hämtas inom några veckor.


Dom två vänstra varianterna har alnicomagneter och de längst till höger fältspole.

Mvh,
Anders

(såg att det fattades å på några ställen så jag la till dom, glapp i å-knappen)

Blir lika ledsen varje gång ungarna tror att Zappa är att byta kanal på dumburken.......

Edited by - bappe on 2007/04/26 12:12:06

Guru
Member

2761 Posts

Posted - 2007/04/26 :  12:10:36  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Fältspole vore kul att testa

Finns det några data på elementen ?
Go to Top of Page

bappe
Member

60 Posts

Posted - 2007/04/26 :  12:14:48  Show Profile Send bappe a Private Message  Reply
Dåligt med data på just dessa, du kan hitta en del på deras hemsida men det är lite äldre enheter. www.feastrex.com

/Anders

Blir lika ledsen varje gång ungarna tror att Zappa är att byta kanal på dumburken.......
Go to Top of Page

bappe
Member

60 Posts

Posted - 2007/04/26 :  12:28:51  Show Profile Send bappe a Private Message  Reply
Lite mer bilder......

Blir lika ledsen varje gång ungarna tror att Zappa är att byta kanal på dumburken.......
Go to Top of Page

frez
Member

187 Posts

Posted - 2007/04/27 :  12:29:27  Show Profile Send frez a Private Message  Reply
Ser ju vansinnigt läckra ut. Lådor i plexi är att förorda så man får se härligheten

Vad ligger priserna på?

/Frez

"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs."
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/04/27 :  13:08:38  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Prisbild?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8245 Posts

Posted - 2007/04/27 :  13:25:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ingår lampolja?(ser ju ut som en oljelampa..)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2007/04/27 :  14:04:54  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Priset på dessa är väl så högt att det inte räcker att sälja sin vänster arm jag tror mer på att höger arm, skjorta och kalsonger går åt . Men skall man ligga på topp så kostar det troligtvis är det nog det bästa man kan köpa som bredbandare. Jag kollade på hemsidan och man kan ju inte bli mer än imponerad.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/04/27 :  15:28:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Rena konstverk...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/04/27 :  17:01:04  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Fältspole är porrigt!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

bappe
Member

60 Posts

Posted - 2007/04/29 :  10:48:15  Show Profile Send bappe a Private Message  Reply
Hej!

Prisbilden på dessa enheter är väl den enda delen som inte är lika rolig, från ca 10.000/st till närmare 70.000 för de värsta.

/Anders

Blir lika ledsen varje gång ungarna tror att Zappa är att byta kanal på dumburken.......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000