HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Musikträff hos Bernt på lördag den 2 juni
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/05/25 :  09:44:35  Show Profile Send CarlssonH a Private Message  Reply
quote:
Tänkte att vi skulle ha ett litet blues- och rocktema och då börjar en stund med att lyssna på medhavda skivor. SACD kan jag inte spela här men däremot vinyl och vanlig CD. Sen fortsätter vi temat på så vis att vi rullar ner bioduken och kollar på en av mina absoluta favoritkonserter. Det blir Joe Bonamassa#180;s vanvettigt röjiga DVD "A New Day Yesterday". Efter det kan nästan vad som helst hända.


En av mina personliga favvo-DVD's är "Crossroads guitar festival"

Skulle hemskt gärna vilja komma och lyssna på mer blues, om det finns ledighet från arbete och familj att ta ut. Missade ju DIY-träffen pga arbetet
Och vad gäller blues så har jag en del kvar på vinyl oxå

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/26 :  11:35:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Boergars, Pac, Lovan, CH, CarlssonH

Boergars, det låter ju fint.
CarlssonH, Crossroads guitar festival finns.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/05/26 :  14:51:00  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Bernt, snart får någon annan fylla år 2:a juni eller be folkbokföringen ändra !!

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/28 :  13:08:07  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Lech, du får väl komma förbi en annan gång.

Jag tänkte att man kan droppa in när man känner för det, efter 17-18 sådär.
Ska jag köpa hem lite grillkött också kanske?

Det finns plats för ett par till.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/05/28 :  13:17:21  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Hade jag inte jobbat så skulle jag kunnat komma
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/28 :  13:31:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det får väl bli en annan gång för dig också då.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/29 :  23:25:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ten Years After är ett hett tips på lördag också märker jag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/30 :  13:12:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Boergars, Pac, Lovan, CH, CarlssonH, Linden

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/05/31 :  19:53:54  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
quote:
Fick mail från CDON att Dixie Dregs var levererad, så den kommer väl i dag eller på måndag!!!


NOT!!!

Verkar som om posten slarvat bort den...
Har aldrig varit med om att det tar åtta dagar eller mer från CDON.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/06/01 :  14:28:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
OK, det är smällar vi får ta. Idag ska jag handla lite så vi har något
gott att mumsa på. Välkomna efter kl 17 allihopa! Man har spått
uppehållsväder så jag tänkte dra igång grillen nån gång då.

CH och CarlssonH lämnade återbud så just nu har vi: Boergars, Pac, Lovan, Linden.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/01 :  15:58:36  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Ska man ta med något annat än plattor och gott humör? Käk, dricka eller snacks, typ?

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/06/01 :  16:07:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag kommer att servera mat och diverse drycker. Snacks kanske?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2007/06/03 :  12:39:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Tack för en jättetrevlig afton! Köttet blev kanongott med den marinaden!

Den stora behållningen för min del var utan tvekan möjligheten att få lyssna på Joe Bonamassa. Vilken grym gitarrist!!!! Vilken känsla, vilken timing, vilket gung!!!

Sorry för snarkningarna. Jetlaggen börjar ta ut sin rätt.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/06/03 :  13:23:11  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
avis

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/06/04 :  00:27:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Tack för en jättetrevlig afton!
Tack själva! Det var ju jättekul!
quote:
Köttet blev kanongott med den marinaden!
Även en blind höna kan lyckas marinera kött ibland. Eller hur det nu var med det där ordspråket...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/04 :  08:02:33  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Jättetrevligt som sagt! God mat och trevligt sällskap.
Bonamassa kan bli riktigt stor i framtiden med ett lite mer varierat material.
En bit in i filmen kändes det som om det gick på fullvarv och tomgång på samma gång, om ni förstår vad jag menar. Framåt slutet bjev det överj****gt bra.

Funderar på ngt liknande i höst om familjen går med på att bli ivägskickad...

Hififorum är en trevlig umgängesform, men inget går upp mot att träffa levande människor i verkliga världen!

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/06/04 :  11:18:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag förstår precis hur du menar med "fullvarv och tomgång på samma gång" Boergars, man blir övermätt. Just den DVDn vi såg är från 2002, Bonamassa är då 25 år. Jag tycker att den fullständigt bedövande spelglädjen med högsta växeln ilagd från början är kul, han vill göra allt på en gång. Det slår egentligen aldrig över, det är bara det att man själv inte orkar hålla hans enormt uppskruvade tempo i alla turer i musiken. Ibland gör han en konstpaus, det är tydligt att det inte är för hans egen skull tycker jag, det är snarare så att han inser att publiken behöver hämta andan lite.

Man kan lyssna på vilka spår som helst på DVDn, alla är fantastiska men man orkar inte ta in alla intryck efter ett tag. Jag har aldrig sett något liknande i intensitet och känsla samtidigt. Nu har det gått fem år till och han har mognat ytterligare. Pacs klipp är tre år senare tror jag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/06/04 :  11:29:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Här är slutnumret på DVDn vi såg, fast nu från 2005:
http://www.youtube.com/watch?v=tcSWbRZ3y5w

(Här saknar jag tilltaget att ställa sig på ett par lådor mitt ute bland publiken och köra solo så det stänker, som han gör på den vi såg på.)

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2007/06/04 :  20:40:05  Show Profile Send Mickeman a Private Message  Reply
Gotdamn! Nästan samma känsla som när jag 16-17 bast såg videon "Claptons 24 Nights" första gången och blev helt såld på elektrisk musik! Sicken kille!


Think what's inside the box!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2007/07/04 :  20:15:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Låt oss börja Lovan's bildorgie med en bild på Bernts förträffliga grillteknik...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/07/04 :  20:26:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Härliga karrér,,,

Blev lite lätt hungrig nu...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/07/04 :  21:10:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jo, dom karréerna blev väldigt lyckade! Marinad är superviktigt för ett bra grillkött.

Sitter på jobbet nu så jag hinner inte posta själv.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/07/04 :  21:13:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Marina är iprincip ett måste för grillat...
(Inte Hamburgare )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/04 :  22:05:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Ten Years After är ett hett tips på lördag också märker jag.


Dom såg jag en gång live i Sthlm då dom var heta som attan.. Jag minns ännu då guran drogs mot stativet med ett vrålande tjut..

Yeeeaaa.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2007/07/04 :  23:29:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja, nu var det inte bara Bernts specialrökta biffar som bjöds till middag...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000