HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 eoJeud-projekt: Billy the speaker
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/27 :  20:37:34  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Billy the speaker
Det här är en euJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial


// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/05/28 18:54:26

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/05/27 :  21:34:57  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Undra vad om nu är på gång (toknyfiken)

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:25:07  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Med tanke på bilden blir det nog
en svinbra tråd

Det kanske blir om diffusorer eller absorbenter.

Edited by - arcam on 2007/05/27 22:26:34
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:27:10  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Tycker titeln verkar lovande =)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:31:33  Show Profile Send dahlfalk a Private Message  Reply
Hmm, det här kan nog bli kul. Om titeln pekar på vad jag tror det pekar på så är det en rolig idé som jag inte kan hjälp att fundera på varje gång jag hälsar på ett par goda vänner som har ett par helt oskyldiga bokhyllor... :D
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:53:31  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Hmm, en line array med en Billyhylla som utgångspunkt till lådan?

Typ:
Billyhylla+bänkskiva+massor med element+dämpning och tätning+lite komponenter.

Två meter hög, blir fint det!


Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:07:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
IKEA har nog fått släppa till en hel del, för högtalarbyggen och liknande. Detta ska dock bli kul och se om det blir nåt åt ztenlunds gissning

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:12:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Hej pågar!

Jag är på tror andra halvan i projektet också är det. Bilder kommer väll i eftermiddag. Det är bra att hålla folk på halster lite. Bygga upp någon form av förväntningar inför tråden och bilderna..

Jag kan såklart inte avslöjja projektet, men era gissningar är ganska bra kan jag säga, men såklart fundamentalt fel också .

Lite ledtrådar.

Bygget kommer totalt sett (om man inte räknar nypris) kosta cirka 1500kr.
Mer finns att klura på. Det handlar om högtalarfilosofi, profession, snålhet (går iofs delvis ihop med min profession) samt brist på tid och brist på självkritik :)

Återstår fortfarande lite montering och målning men byggbilder finns det gott om!

Senaste byggtråden som gjordes var över samtidigt som den startade, lite oproffisgt. Denna gången blir det mer av ett reportage. Men tyvärr först efter kl. 17.

Hoppas ni håller ut! :)


/Fredrik

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:16:20  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Ikea bokhylla inblandad!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:20:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kaffekoppen: Pluralis för helsicke :)

Edit:
Fakta 1: Jag jobbar på IKEA


Kommer i denna posten kommentera lösta fakta :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/05/28 08:21:46
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:30:49  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Har faktiskt inte kommit på ett enda skäl till varför ingen startat en joint-venture med IKEA och producerar högtalare i platta paket....

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:30:56  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Benno är inblandad!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:39:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Att göra diffusorer av Billy är skitenkelt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:39:26  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Nix, inga Benno. För små! (de kunde dock vara smidiga att bygga små höga arrayer av.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:02:22  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Billy the kid!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Jan I
Member

448 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:20:56  Show Profile Send Jan I a Private Message  Reply
Kan det være nytt elopplegg til stereoen?




HMMM.... Ser ut som om det stemmer ...eller?

Mvh Jan I

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61202
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:40:59  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Historien börjar en regntung dag någonstans i den södra skånska myllan.

Det som först var en lugn och ordinär söndag tog snabbt en hastig vändning då denna man kom på besök!



The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater

Edited by - McGyver on 2007/05/28 14:03:16
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:43:34  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
nu är det 3 grisbilder med i tråden, nu räcker det !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/28 :  12:16:29  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
hehe nice one Johan ;D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/28 :  12:36:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Du tål det

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/05/28 :  13:05:34  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Snabbt plockade han fram diverse verktyg ur garaget och satte igång att tillverka sågspån!



För att få korrekta spån, så är det viktigt att ställa in verktygen rätt!





The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater

Edited by - McGyver on 2007/05/28 13:28:20
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:10:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Roger. Du kanske skall skilja på projekten lite.
Lämna mitt bygge. Det blir en ny tråd med det :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:17:01  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Lugn bara lugn!

Lite halvt "villospår", du kommer att se kopplingen snart!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:20:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag ser att vemsom har röd bil numera.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:27:31  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
quote:
Jag ser att vemsom har röd bil numera.


Lite enerverande, men han envisas med att köra med den i verkstaden!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:29:33  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
quote:
Jag ser att vemsom har röd bil numera.


Flickan har väl krävt en liten röd cabbe, fredrik är sportbilsentusiast och valde det lite billigare kitcar-stuket med karos i plast, helt klart en sleeper
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000