HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ljudupplevelser slår upp porten i Ystad - Premiär
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/02 :  23:51:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Demo hörnan bjuder på en heldel godsaker


Cd spelaren tror jag dom flesta känner igen



Tysk mekanik o kvalité



Mycket Monitor Audio var det, ett märke som jag alltid har gillat. Även stativarna bjuder på bra basresurser



Här i skepnad av minstingarna i Gold och Silver serien

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/03 :  09:29:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Jag gör det då men bara för att jag klantade mig BIGTIME !
När jag kom dit så visade det sig att jag hade glömt batteriet till kameran i laddaren Men sån tur var så hade Olle en Nikon o hans batteri passade (Puh)


Känner igen mig,,, Glömde batteriladdaren när jag åkte till High End i München. (Nu räckte det över mässan, men knappt mer än så)
Så nu vill vi se lite mer bilder,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/03 :  13:08:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ok


I Pagod racket hittar vi för mig helt nya prylar



Unico är Unison research namn på deras hybrid serie, rör grejer lär dyka upp i butiken med

Stående i Racket har vi Unico SE - Integrerad o Cd:n Unico Cd. På golvet ser vi Unico P även det en integrerad
http://www.unisonresearch.com

Designen faller mig i smaken med den lite matta ytan på fronterna

Tittar ni riktigt noga så ser ni att alla apparater står på fötter med. Olle tar inget förgivet redan från start !


Och att det handlar om Italienare ser man direkt på små detaljerna



Massiv träfjärr


edit
Sakfel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/06/03 13:30:04
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/03 :  13:22:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vrider vi oss lite så ser vi även att Shackti har letat sig in o att det står en Isotek på golvet bredvid



En bastant liten sak det där, Isotek Qube vilket är ett riktigt passande namn

Tänk om slutsteg hade sett ut så

Jag tänkte att vrida uppmärksamheten tillbaka hit ett litet tag igen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/03 :  16:27:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Som jag skrev innan har jag alltid varit svag för Monitor Audio o dessa talarna var en ny bekantskap för mig

Gs20 tillhör Monitor Audios top of the line vilket visar lite var Olle sätter ribban.


Inkluderad golfbollsbas


Det här spelade faktiskt över förväntan vilket tar oss till rummet. Heltäckningsmattorna hjälpte till att få ner efterklangen en del sen sitter det även nån sorts akustikplatta i taket. Olle har långt gående planer på att få upp lite dämpare i taket. Infällda ljusrörramper kommer att få bli absorbenter istället, smart

Redan nu så spelar det riktigt bra för att vara en butik med bra sammanhållning i ljudet. Högtalarna var placerade fritt och ändå var basen väldigt behagligen



Det bådar gott för kunderna när dom ser den här vyn

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/03 :  16:38:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det var allt för den här gången o jag önskar Olle all välgång med sin nya butik !
Ur rent välljuds perspektiv bådar det gott o allt som saknas nu är att få upp lite prylar på väggarna. Placeringen på Hamngatan är klockren så det här kommer att bli bra. Det kom till o med in flera stycken som var paffa att Ystad hade fått en HiFi butik

Lycka till !


Men se till att ha kaffe nästa gång jag kommer, OK !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/03 :  16:54:41  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Det där ser riktigt trevligt ut.Det blir ett besök framöver, fina bilder som vanligt Johan.

Hur ser Olle ut

Edited by - Jonne on 2007/06/03 16:57:57
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/03 :  16:57:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag har nog nån bild, kommer under kvällen Alla som har varit på mässor kommer att känna igen han från PL Audios rum

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/03 :  17:55:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jahå,, är det DEN Olle.
Då är jag förvånad att det inte fanns med BDR på plats

Grattis och lycka till.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/03 :  18:06:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Precis !
DEN Olle är det


Och han ser ut så här

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/06/03 :  18:30:00  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
En bastant liten sak det där, Isotek Qube vilket är ett riktigt passande namn

Det var länge sedan Isotek Qube fanns på programmet, närmare bestämt innan den killen som stod bakom de transformatorbaserade produkterna lämnade företaget och bildade Isol-8 Teknologies Ltd.. Som det står att läsa på Isol-8's webbsida:
quote:
The Qube has also undergone a transformation into the Qube³, with a brand new topology. Smaller, lighter and as beautiful as ever, its position as the top performer for high current draw loads is now unassailable.

En bild på Isol-8 Qube³

Det finns väl ingen som importerar Isol-8 till Sverige

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella

Edited by - eliot on 2007/06/03 18:35:35
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/06/03 :  19:07:03  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Jag svarar på min egen fråga

Det är norska T.AA. IMPORT AS (http://www.taaimport.no) som är "Importør for Skandinavia" och prislista finns: http://www.lyrichifi.no/PDF%20files/PR_ISOL-8_2007.pdf


'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/06/04 :  11:03:24  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Ser trevligt ut - hoppas att satsningen håller - lycka till!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/06/04 :  11:14:21  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Trevligt att Chord kablage letat sig söder ut nu med, förbannat trevliga kablar

Mycket fina bilder Johan

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/06/05 :  07:43:47  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Haha, den där olle var ju lite roligt. Jag var på en liten grillfest i Kivik med han för 1mån kanske. Tyckte fan jag kände igen han. Men kunde inte placera han.... Och det blev en hel kväll utan hifi snack. Var väl tur det, annars hade det nog blivit ett jäkla liv på fruntimmerna.

(Jag var den med blå t-shirt)

Lycka till, jag får komma förbi och kolla.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000