Jag har ingen erfarenhet av de integrerade RIAA kortet till Densen så följande kommentarer är generella och kan givetvis vara avvikande i vissa fall.
Mina erfarenheter av olika RIAA steg så här långt i mitt hifi liv är att jag vill gärna separerar dem från övrig utrustning. Alltså ingen inbyggd RIAA i försteg eller förstärkare. Detta är om man helt och hålet utgår från ljudet, om man blandar in användarvänlighet då det gäller kablar, upställning och utseende i ekvationen kan utgången se annorlunda ut.
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Jag hller med dig Audionet och har ett extern jst nu men lockas av dels recensionerna och dels att man slipper ha "väggvårta" kablar och en extern burk.
Tack ninja hade jag bott i göteborg hade jag nappat direkt. Men nu bor jag långt därifrån (Trelleborg) så jag ber att få tacka för det generösa erbjudandet men får avböja. Så du har densen med Benz ACE L (samma pickup som jag har). Hur upplever du ljudet?
Jag har Musical Fidelity X-lps v2 nu.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel