HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 llerk´s system(Krell/Sonus Faber/Nordost)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/10 :  09:00:34  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Jag är Rookie här på forum så här är lite info om mitt system:

Förstärkare: Krell Kav-400xi
Cd: Krell SACD Standard MkII
Högtalare: Sonus Faber Cremona Auditor M
Signalkabel: Nordost VALHALLA (XLR)
Högtalarkabel: Nordost FREY (SW)
Nätkablar: Nordost Brahma
Rack: Solid Tech "Rack of silence"
Tweek: Shakti sten


"don´t care as long it´s krell"

Edited by - llerk on 2009/12/10 15:34:02

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/12/10 :  09:47:20  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Rookie eller ej - tämligen ett kompetent system. Hade man gärna lyssnat närmre på.
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2007/12/10 :  09:53:29  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Välkommen hit! Ser fram emot bilder!
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/10 :  10:43:20  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Tack för dom fina orden. Man kan bara känna sig stolt att det finns mer än jag som är "nörd" på hifi. Bilder kommer så småningom

Mvh
llerk

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/12/10 :  10:53:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Enligt Profilen bor du i Svedala, tar det för lång tid med bilder så står jag o kameran o bankar på dörren en vacker dag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/10 :  14:00:29  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Tack för vänligheten Johan Jag ska göra mitt bästa för att tillfredställa era behov på min Krellanläggning enl.önskemål


"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/12/10 :  15:19:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag måste ju hem till ARC o lyssna på hans Apogge, tar dig i samma veva

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2007/12/10 :  16:33:27  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Ser mycket trevligt ut. Krell - Audiovector, mumma...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/12/10 :  17:48:16  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
quote:
Jag måste ju hem till ARC o lyssna på hans Apogge, tar dig i samma veva

Vi är bästa kompisar också Johan
Välkommen Micke!

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

97 Posts

Posted - 2007/12/10 :  20:58:13  Show Profile Send Admin a Private Message  Reply

Välkommen till HiFiForum!

Jag ber om ursäkt för förvirringen med användarnamn. Det skall vara llerk och inget annat.



Vänligen,
Per Adelsson
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/11 :  08:31:43  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Bilder är på gång. Ska be ARC om lite hjälp så att allt blir rätt(är väl ingen direkt datafreak precis)

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/11 :  20:51:49  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Här kommer lite bilder enligt önskemål. Lite svårt med ljuset men det får ni leva med för tillfället




"don´t care as long it´s krell"

Edited by - llerk on 2007/12/11 20:53:18
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/12/11 :  21:17:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Planer på några gardiner vid fönstret ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/12/11 :  22:37:59  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ahh... Jag blir alltid lika avundsjuk jag ser sådana här sparsmakade system. Vackert i sin enkelhet.

Men jag kan hålla med Zalve i frågan om gardiner eller dyl. Då det ser lite kalt ut.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/12/11 :  22:40:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det är så jäkla snyggt när det är stilrent !
Varför har man det inte så själv

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/11 :  23:11:46  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Tack för dom fina orden. Jag ska inom kort flytta ner anläggningen till ett annat rum. Detta gör troligt att jag måste byta högtalare till ett par stativare . Men vad gör man...

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/12/11 :  23:21:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Varför byta ?
Litet rum ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/13 :  21:35:23  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Jo,det är så att vi ska byta sovrum. Det nya blir endast 15kvm. Så jag ska nog införskaffa ett par JM Lab Micro Utophia Be eller ett par Sonus Faber Cremona. Det finns ett alternativ till. Det är att flytta till storarummet,men då är Audiovector för små(40kvm) så då blir det väl ett par Wilson Sophia eller?

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/12/14 :  11:02:20  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Snyggt, verkligen. Cremona Auditor skulle kunna sitta som en smäck ju. Jag har en liknande rigg men ska väl försöka med en uppgradering av högtalarna innom en rimlig tid, då blir det nog ett par Cremona gärna med ett M på slutet. Ska bara finna mig till rätta i vinylträsket först. Är du inte sugen på en svarv på toppen i stället och låta SACDn få stå en våning ner, närmre sin kusin.
Snyggt och jag råkar veta ljudpotensialen utan att ha varit på besök. Heimdal-högtalarkablar lär nog vara den bästa uppgraderingen just nu. Signalkabeln är mycket bra men lite för snäll i vissa lägen, vill du sova lugnt så ska du aldrig låna ett öra till Tyr eller Valhalla, då kommer du få det jobbigt, tyvärr. Skämt åsidå, hur ser rummet ut i övrigt? Möblering, placering mm?

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/14 :  19:49:57  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Just för tillfället sitter jag på en mocka clubfotölj som är perfekt i sitthöjd(öronen i liv med diskanten). Är lite osäker hur det blir i det nya rummet. Troligt blir det samma fotölj. Bakom högisarna sitter 6st gipsabsorbenter på väggen för att ta troliga objudna toner. Ang.kablarna så kommer jag närmare och närmare Valhalla,tro mej. Man får väl leva med sina Heimdall ett tag till. Jag håller inte riktigt med om att Heimdall är snäll men å andra sidan har jag inte fått tillfälle att höra på Tyr...

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/15 :  12:52:47  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Har du lyssnat på Cremona M Adagio? Dom är väl ganska färska för oss konsumenter

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/15 :  13:21:20  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Någon svarv finns det inga planer på Adagio. Känner lite att den tiden är förbi för min del. Men intresset för svarvar har väl aldrig varit större än nu. Kolla bara på alla mässor. Fast det är lite knivigt med vinyl så finns det där...

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/12/15 :  13:29:49  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Välkommen harjag inte helt fel för mig så träffades vi på jazzevenemanget i Smyge?
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/12/15 :  13:45:21  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Jag har inte haft nöjet än, att lyssna på Cremona M.
Det är onekligen knivigt med vinyl, själv såg jag vinylen med viss skepcis och betraktade det som ett suspekt nöjje för bakåtsträvare. På ett sätt tur att man kommit till insikt så här sent sas, jag har kommit in på en nivå där man faktiskt inser vinylens klara kvaliteter, något som jag tidigare skulle haft svårt för tror jag.
Första svarven köptes enbart för att jag tycker dom är vackra.
Sen var det kört, det spelas sällan på CD numera. Och skivsamlingen har snabbt vuxit till nästan det dubbla, massor av kul ny och nygammal musik. Kul med en KAV-Krellare till i allafall.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2007/12/16 :  13:23:58  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Det är helt rätt Iroise. Jag var där tillsammans med ARCshark. En J....... bra festival i mina ögon

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/12/19 :  20:55:06  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply

I was talking to myself!

Edited by - McEnroe on 2007/12/19 21:00:21
Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000