HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Tack för Era tips!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/04/01 :  20:05:56  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Tack för Era tips!!

Tack för Era tips, "gcs", "Bubbel", "Ear" och alla andra. 2007-08-11 var jag ute och "jagade" någon som kunde laga elektroniken i min Thores TD 125. Och nu står den här och snurrar hur fin som helst.
Era tips ledde mig till en kille som "fixade" min dyrgrip och jag vill gärna att fler ska få veta om hans existens. En "grymt seriös snubbe".
Gerhard Schubert heter han. Och han har sin verksamhet i Norsborg straxt utanför Stockholm. Auktoriserad reparatör och servicekille för Revox-Studer här i Sverige. Många HiFi-butiker anlitar honom efter som han kan mycket om både rör och halvledare, i synnerhet äldre konstruktioner. Men som han själv påpekade, "det är enklare och bättre att tala med kunden direkt".
Han lagade elektroniken, fyllde sileconolja i tonarmsliften och "smorde" talrikslagren (eller vad det nu heter). Nä......gratis var det inte. Fyra timma debiterade han á 450kr/tim totalt 1.800 kronor exklusive frakten.
Frakten föresten, Bussgods mellan Södertälje och Kalmar 2 * 195 kr. Funkade klanderfritt med "Aktas glas" etiketter.
En hel-seigös kille jag varmt kan rekommendera.
Gerhard Schubert.
Havrevägen
2145 68 NORSBORG
Mobil te: 070-7307980

Och tack ännu en gång , "forumister".

Vänligen
Gubben i Kalmar

PS. Jag vet inte om detta kan betraktas som smygreklam men är lättare att tacka forumisterna kollektivt. DS.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2008/04/01 23:02:05

Pac
200.000-klubben

22013 Posts

Posted - 2008/04/02 :  07:35:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tommy, klockren rekommendation, tack för att du delar med dig.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2008/04/02 :  23:21:04  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Har en gammal mailadress till Schubert - kan någon tipsa om hans nuvarande?
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/04/03 :  20:11:48  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Nä tyvärr inte någon mailadress. Men han verkar ha mycket jobb och träffas "nästan alltid" på mobilen. Jag tog inte med hemtelefonen för där får man sällan tag i honom.

Stalltips; mobilen. Och räkna inte med att han gör jobbet imorgon! Kövarning utfärdas!

Men jobben blir super bara.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2008/04/03 20:12:46
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000