HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Karneolens set up ... på väg till mutikanal
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Karneolen
Starting Member

27 Posts

Posted - 2008/10/22 :  18:35:53  Show Profile Send Karneolen a Private Message  Reply
En kort presentation av de prylar som finns i "karneolens" rigg efter att surfat runt på forat ett tag.

Uppifrån och ner, Dual 505-2, Rotel RB985 (basar), Pioneer DV-668, Denon AVR2307 (försteg),
Sentec EC9, Naq/LTS RIIA, Classic 8.0b (toppar)




Denna modell på högtalare mistänker jag inte är så obekant




... ytterligare stilstudier på dessa klenoder i .3 tappning.




Som kuriosa kan nämnas att basarna är de så kallade OB51 samt de i rå mdf framför är ett par
OA51 kloner med orginal element och filteruppsättning (låter helt okej).

I planerna för framtiden är väntan på element till 2 par mini-51or för sido- och bakkanaler.
Dessa är lackade men har ej WAF med nuvarande färg Omlackning väntar under veckan till
satin svart.

(-: Uppväxt med OD-11 :-)

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2008/10/24 :  12:34:57  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Sedär ja.
Jag måste säga att de ser än mer äggskalsfärgade ut på plats i rummet än vad de gjorde nere i garaget. Där var det en acceptabel nyans, på plats i rummet förstår jag madame.

/P

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2008/11/23 :  14:10:18  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Trevligt! Men det kan ju inte vara optimalt att ha skivspelaren på slutsteget. Du riskerar ju att sabba BÅDA enheterna av värmeutvecklingen!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Karneolen
Starting Member

27 Posts

Posted - 2008/11/25 :  23:10:17  Show Profile Send Karneolen a Private Message  Reply
Audiovector:
Det liras inte så mycket vinyl som jag skulle vilja. Detta är en temporär lösning tills jag får lyft
över allt i den nya bänken (den har varit färdigbyggd i veckor, öh någon månad å lite till). Det har
liksom kommit ett klonbygge av OA51 ivägen. I den nya bänken kommer svarven att stå fri från slutsteg
och annat löst bös.
Jag var bara tvungen att få igång basarna och då vart det enklast att bara lyfta på den :-)

(-: Uppväxt med OD-11 :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000