HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HKS:are besöker ASO:are som fattat grejen ;)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/11/13 :  21:10:15  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Hej alla glada...

Var hemma hos en gammal kompis igår och lyssnade på en del riktiga godbitar...

Han har varit ute på en lika lång och snirklig hifiväg som jag och jag anser att han (äntligen!) fattat vad det handlar om och hittat hem - även om det fortfarande finns ett och annat att fixa

Hur som helst tog jag lite bilder, tyvärr var det lite dåligt ljus och blixtbilder blir ju oftast inte så bra - hur som helst håll till godo

Lite högtalarstudie till att börja med...


Focal JM-Labs Micro Utopia (ej BE)


Dessa högtalare är fantastiskt trevliga - även om det är bl.a. just här jag anser att det finns uppgraderingar att göra..

Mer kommer - om ni vill..?

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2008/11/13 :  22:11:29  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
quote:
Mer kommer - om ni vill..?

Så klart,kör på bara.
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/11/13 :  22:17:45  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Jaja vi kör väl på lite då - tackar för uppmaningen Gus

De riktiga godbitarna finns i den nyinköpta elektroniken, allt helt nytt från källan till kraften - vi börjar väl med källan:


Jepp - McIntosh MCD201 (en precis sån som jag blev blåst på i Italien) - denna är helt uppgraderad både mekaniskt och mjukvarumässigt, så alla barnsjukdomar lyser med sin frånvaro...

Till denna finns det givetvis ett försteg kopplat och här har han verkligen inte sparat på krutet...

Försteg...




McIntosh C46 - helt underbar apparat, massor av in och utgångar, helbalanserad, 5 bands EQ och så läcker

Mer kommer snart...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/11/13 :  22:40:34  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Var det nån som sa slutsteg? Nehe - ja här kommer det i alla fall...

Slutsteg - en klassiker i sin 5:e uppgradering...


McIntosh MC275 - Rörsteg som blivit valt till världens bästa i Fidelity (även om dom använde 2 bryggkopplade), låter fantastiskt bra och kombinerar verkligen det bästa från rörstärkare med kraften från McIntosh - Kombinationen med övriga delar är klockren, såklart


Kör väl på med lite blandade bilder...








Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2008/11/14 00:03:18
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4438 Posts

Posted - 2008/11/13 :  22:49:21  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Fint så att man blir tårögd,och bra låter det väl dessutom.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/11/13 :  22:50:14  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Schysst anläggning! Inte direkt svårt att tro att det låter bra.

Inte så tokiga bilder heller.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/11/13 :  23:38:52  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Man tackar

Ja detta är en anläggning nästan helt i min smak och det är ett rejält kliv upp ljudmässigt mot den tidgare Densen-/Rotelanläggningen...

Vi kör väl på med de sista bilderna?





Detta var som sagt alla bilder jag har...

Tyvärr inga Martin Logan (än i alla fall) och lite för mycket Nordostkablage och andra konstiga lådor (Plasma, Blueray, DVD och sånt) - men trots dessa missar, så kunde inte ljudet bli annat än duktigt bra...

Sist men inte minst så vill jag tacka Fredrik (Snakeman) för den trevliga lyssnings- och pratstunden, vill även tacka för gott fika, samt önska honom välkommen till McIntoshfamiljen

Hoppas Fredrik kommenterar lite i morgon...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2008/11/13 :  23:46:06  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Snacka om hög dräggelfaktor
McIntosh är ju så läckra!
Och Focal är ju inte heller kattskit...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2008/11/14 :  07:56:17  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Bra bilder jocke!

Snakeman... Vilka grejer du fått tag i! Nu blir man sugen på att åka norrut igen

En fråga, vad används "Level"-ratten till på cdn?

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/11/14 :  09:53:53  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Tack Wallraff - "Level"-ratten är volymkontrollen till den variabla utgången, du kan alltså om du bara spelar CD, använda spelaren direkt in i slutsteget.

Både Fidelity och Fredrik anser att det inbyggda försteget i spelaren motsvarar ett förststeg i prisklassen runt 15.000 Kr, dvs inte riktigt i klass med C46

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2008/11/14 :  11:48:19  Show Profile Send snakeman666 a Private Message  Reply
Det blev riktigt bra bilder jocke.

Att det har blivit ett par steg upp på ljudskalan är det ingen som helst tvekan om.
Känns som att det mesta har fallit på plats.

quote:
och lite för mycket Nordostkablage


Hehe kan aldrig bli för mycket sånt.



Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2008/11/14 :  11:54:05  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Aha, då är jag med.

Som sagt, härlig anläggning du fått ihop.

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2008/11/14 :  12:00:19  Show Profile Send snakeman666 a Private Message  Reply
Jämförde det inbyggda försteget med mitt Densen beat200,och tyckte väl att dom låg på ungefär samma kvalitets nivå.

Där Densen fokuserar lite mer på "stampa takten" så känns det som att det inbyggda spelade lite större och med mer pondus.

Men som sagt varken Densen eller det som sitter i 201:an rår på C46.
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2008/11/14 :  12:01:54  Show Profile Send snakeman666 a Private Message  Reply
Du får sätta dig i bilen och gasa hit nån dag wallraff.

Edited by - snakeman666 on 2008/11/14 14:31:32
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2008/11/14 :  20:20:18  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Det är bara att ta av hatten och bocka!
Vilken anlägning GRATTIS!!!

Man kanske skulle lifta med Wallraff om han skulle få för sig att hälsa på dig, om en HKS:are är välkommen

AA

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/11/14 :  22:20:05  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jasså densen+rotel saker innan precis som jag har nu. Spännande detta.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2008/11/15 :  09:48:52  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
asimov66 - Jag har alltid gillat både Rotel och framför allt Densen, haft båda märkena till och från genom åren - men detta är nått helt annat, har har du ett "High endigt" ljud med pondus och finlir, det är som musiken får ett lätt skimmer över sig utan att för den skull inte vara, i alla fall i närheten av, "neutralt".

Det är tyvärr kraftigt vanebildande att lyssna på en sån här anläggning, nu har jag ju rätt bra grejer själv, men man kan ändå inte låta bli att börja fundera på lite uppgraderingar - Cd:n borde nog bytas och C46:an är nog mer transparent än mitt C712 och så vidare... Men det är såklart lite av ett angenämt ilandsproblem - men man bör vara medveten om att det inte alltid är riskfritt att lyssna på en sån här anläggning

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000