HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 switchat kiselgrus till datorn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2008/11/30 :  01:28:52  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
Ikväll fick jag faktiskt tummen ur att fixa till min efterlängtade förstärkare till datorn, en shysst låda, en shysst pot, blyacc och en AMP6 från www.41hz.com är alltid en bra början










Livet är för kort för mono

Edited by - mr. Triatic on 2008/11/30 01:46:26

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2008/11/30 :  08:13:16  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Det ser riktigt snyggt ut än så länge, stilrent och prydligt, helt i min smak!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Andy
Member

269 Posts

Posted - 2008/12/02 :  10:44:47  Show Profile  Visit Andy's Homepage Send Andy a Private Message  Reply
Hur har du tänkt att integrera IR-mottagaren? Eller sköter du motorpoten via datorn?

Funderar nämligen hur jag själv ska sätta en mottagare på ett snyggt sätt i en alu-front...

Mvh
Andy

Är stationerad i Uppsala.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2008/12/02 :  19:17:42  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
ja, jag har inte kommit fram till någon lösning än, att få en IR-diod att inte "sticka" ut på alufront är inte det lättaste.. kanske använda nån gammal plastlins för glödlampor?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Andy
Member

269 Posts

Posted - 2008/12/02 :  23:30:05  Show Profile  Visit Andy's Homepage Send Andy a Private Message  Reply
Jag hade tänkt att implementera den i en trädekoration, gärna rund så man bara borrar ett hål. Men det kan vara omständligt. Man kan ju bara använda ett mörkt glas, göra det runt, och montera det. Det är faktiskt ett bra förslag. Men vilken produkt menar du när du säger plastlins för glödlampor?

Mvh
Andy

Är stationerad i Uppsala.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2008/12/03 :  15:21:05  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
Hittade en lysdiodlins som ser shysst ut, ELFA 75-072-70, kanske inte helt säkert att den är IR-transparent men troligtvis.

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/12/03 :  16:41:44  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Liten och prydlig Ser jättefin ut!

Är lådan köpe, eller diy?

Olle Norell
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2008/12/03 :  19:48:37  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
-> Olle, lådan är köpt här: http://www.audiokit.it/ENG/Frames/Introduction1.htm

Mycket trevliga chassin, om än dyra och ännu mer ohemult dyra på ELFA

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/12/03 :  20:11:04  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
De hade fler fina chassin
Hur har du gjort med nätdelen? Vad är det för "klump" som ligger till höger i lådan?

Olle Norell
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2008/12/03 :  21:00:51  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
"klumpen" är två stycken 6V seriekopplade blyaccar, jag håller på att krångla med laddningen av accarna som bäst just nu, steget låter mycket trevligt, kanske lite väl bra att bara ha till datorhögtalarna, men va tusan

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/12/03 :  23:39:02  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Jaha, det är batteri! Så kan man göra ja
Kul att det låter bra! Kör du bara batteri eller har du kondingar parallellt? Hra läst någon stans att det kan vara bra med kondensatorer iallfall...

Olle Norell
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2008/12/04 :  10:19:14  Show Profile Send reVintage a Private Message  Reply
Vore kul om du kunde göra en lyssningstest med acc kontra att tappa 12V från datorns nätagg. TDA2020 verkar trevlig!


mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

Andy
Member

269 Posts

Posted - 2008/12/06 :  00:09:42  Show Profile  Visit Andy's Homepage Send Andy a Private Message  Reply
Jag kom på att jag faktiskt har lite färgad plast från fronten o displayen på en skrotad mikro hemma. Det kanske vore nåt att sätta framför IR-mottagaren?!? Om du är intresserad, kan jag säkert kapa lite till dig. Har ju inte kollat om det släpper igenom IR, men det testar man ju enkelt. reVintages förslag om ljudtest verkar vara en ovanligt bra idé! Heja heja!

Mvh
Andy

Är stationerad i Uppsala.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000