HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 SOAP Mk III bygge
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2008/12/07 :  19:24:45  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Hade turen och fick tag i Zeis sista mösterkort :)

Så här kommer lite bilder på bygget.


Början med nästan inga komponenter, blev så ivrig att jag glömde ta kort på det tomt


Lite mer "befolkat"




Edit: Stavfelsnisse hade varit i farten.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)

Edited by - Hemling on 2008/12/07 19:27:28

Andy
Member

269 Posts

Posted - 2008/12/07 :  20:46:27  Show Profile  Visit Andy's Homepage Send Andy a Private Message  Reply
Bravo! Man tittar bort några sekunder, och du har nästintill slutfört YTTERLIGARE ett bygge!!! Impressive! Vad kommer du att ha hunnit med innan årsskiftet? Startat ett HiFi-företag?

Mvh
Andy

Är stationerad i Uppsala.
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2008/12/07 :  21:06:42  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Haha ja vem vet, märks iaf att man har för mycket fritid

Men så är det väll när man nyligen flyttat till en ny stad och "studerar"

Här kommer lite mer bilder med.





Kan någon gissa vad chassiet är från ?

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Andy
Member

269 Posts

Posted - 2008/12/07 :  21:19:07  Show Profile  Visit Andy's Homepage Send Andy a Private Message  Reply
En nätdel till datorer????

Är stationerad i Uppsala.
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/12/07 :  21:19:17  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
AT eller ATX nätaggregat för datorer

Olle Norell
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/12/07 :  21:19:56  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Andy hann före!

Olle Norell
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2008/12/07 :  21:49:02  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Nice! En till med detta försteg =) Ska bygga ett till av dem nu snart till en kompis.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2008/12/07 :  22:20:17  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Japp det är ett nätagg från datorer :P inte riktigt klart ännu men nu ser det ut såhär




Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

primpa
Member

90 Posts

Posted - 2008/12/07 :  22:20:27  Show Profile Send primpa a Private Message  Reply
Ser ju ut att bli bra det där. Verkar vara ett trevligt litet kort.

Finns ju flera designer med den OPn, nästan så 2134 är förförstärkarnas
Gainclone

Lycka till med resten!

Edited by - primpa on 2008/12/07 22:20:57
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/12/07 :  23:06:39  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Trafon ser ut att vara mer än tillräcklig

Olle Norell
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2008/12/07 :  23:46:14  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
mr.olle.norell: jo jag tror då det, hade den liggande så jag tyckte inte det var nödvändigt att köpa en ny

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2008/12/08 :  00:12:15  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
En fundering, om man vill ha 2st utgångar så man kan använda 2 steg måste man köra nå speciellt eller är det bara att parallell koppla 2 st då?

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2008/12/08 :  09:18:08  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Det skall gå bra att driva två steg parallelt.

Det ser ut som om du vänt trimpottarna åt fel håll. Men det kanske blir så med den modellen du valt?

/JZ


Signatur..
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2008/12/08 :  12:16:24  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
jo det blev det, var svårt att sätta dom på nå annat sätt, men jag får ut +-15v och spelar gör det

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2008/12/08 :  12:59:51  Show Profile Send Zei a Private Message  Reply
Jaaamen dåså

Bra jobbat!

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/01/29 :  14:20:59  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Dåså, nu har jag äntligen fått fingrarna ur och gjort klart lådan med undantag för en knopp till volymen


Även med min DIY el-kabel


XLR utaget är inte balanserat, hade bara inget annat först när jag skulle testa så fick bli lite ful lösning på det.
Men nu sitter det RCA, in uppe och ut nere.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/29 :  14:26:15  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Vad gillar du SOAP så långt, tycker det är en mkt trevlig bekantskap själv =)

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/01/29 :  15:06:58  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
än så länge gillar jag det, spelar oväntat bra tillsammans med mitt gainclone.
Har dock bara använt det till datorn än så länge så en riktig källa och bättre
uppställning av högtalarna skulle inte skada vid ett mer "seriöst" test.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/29 :  22:20:02  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Relativt snart kan jag även säga hur det presterar tillsammans med tripath i form av AMP5.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000