HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 HiFi-menyer och recept
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/08 :  12:24:42  Show Profile Send byZan a Private Message
Hej alla forumvänner!

Vi som håller på med hifi har tydligen en del andra intressen också, bl. a mat. Ibland så åker vi till varandra för en stunds lyssnande och tekniksnack eller bara för att umgås. Vid dessa tillfällen så bjuds det ofta på något ätbart typ kaffe o kaka, lunch eller kanske en middag. Jag är själv är intresserad av mat och leker ofta "Chef" men utan kunskaper i området, men det kan bli bra ändå.
Så jag tänkte, att eftersom vi är flera här på forumet som verkar vara likasinnade så startar jag en tråd där vi kan berika varandra med recept på god mat, bakverk, kaffesorter o s v.

Själv börjar jag med ett recept på vad Pac fick när han var hemma hos oss för att göra ett reportage.

Meny a la hifi-kväll


*
Grillad whiskymarinerad fläskfilé (hel) m. ugnsbakad klyftpotatis och en kall vitlök och olivsås
(tillbehör grillade champinjoner på spett och två halvor vitlök toppade med olivolja och vitpeppar. En grönsallad med tomat, gurka, rädisor, fetaost och kalamata oliver)
*
Äkta vaniljglass m. färska (frysta) hallon/blåbär
*
Espresso (Ristretto a la Nespresso)
*
Dryckesförslag

Till maten ett rött vin
Till desserten en god likör eller portvin
Till kaffet whisky, cognac eller en limonchello (italiensk citronlikör)


Recept, ingredienser och tillagningsmetod för ca 3-4 personer


Varmrätt: Färsk fläskfilé, 1-2 skivade vitlöksklyftor, whisky, olivolja, soya, salt, socker, vitpeppar, svartpeppar, italiensk salladskrydda, färsk timjan, färsk basilika och ca 10 st malda rödpepparkorn.

Marinad: ca 1-2cl soya, 2-3cl whisky, 3-4cl olivolja, krydda efter behag och en nypa socker. Spar några rödpepparkorn (kan ligga i vatten och mjukna tills det är dags att använda) och färsk basilika till garnering.

Sallad:
Grönsallad (gärna blandsallad), fetaost, kalamata oliver, gurka, körsbärstomater, rädisor, (avokado om ni vill ha den lite matigare).

Dessert: En riktig gräddglass med färska blåbär och hallon (spar några hela bär för att toppa med).

Kaffe: Gärna en espresso i någon form.

Beredning - tillagning


Ta fram filén ca 20 min innan beredning, gör marinaden under tiden.

Rensa fläskfilén (ej kylskåpskall) skölj därefter av i kallt vatten och torka, skär sedan en längsgående skåra ca 2/3 av den totala tjockleken, inte ända ut till ytterläge, lägg filén på ett stort avlångt fat. Pensla marinaden på hela filén och slå i resterande marinad i skåran på filén, fördela ut de skivade vitlöksklyftorna i skåran, låt sedan täcka över med folie eller gladpack och in i kylen/svalen.

Nu är ni i behov av öl eller dylikt, sitt ner och vila, ta en dusch eller börja duka, välj själva.

Efter en 1 timme så ta fram filén ur kylen/svalen gå ut och sätt igång grillen, in i köket och börja rensa och skära grönsakerna i lämpliga bitar. I med alla grönsakerna i en skål och blanda ner det tillsammans med olivolja och lite rödvinsvinäger (brukar ha italiensk salladskrydda här också). Tag den hela vitlöken och dela den mittpå (försök behåll de halverade klyftorna i vitlökens skal) lägg varsin halva i ett ihopvikt folie (som ett litet fat) och pensla på olivolja och toppa med vitpeppar. Trä på hela champinjoner på spett (om du använder spett av trä så låt de ligga i vatten en stund innan du använder dessa).

Grillen: Detta recept med grilltider m m är gjord med tanke på att jag använder en klotgrill och grillar då med indirekt värme.
När grillen har fått sin rätta temperatur och riktiga glöd (ca 15-20 min). Ta då ut filén till grillen och försök att behåll lite av vätskan som ligger i skåran.
Lägg filén i mitten av grillen, kött, vitlök och champinjoner får ej ligga direkt över glöden. Nu tar det ca 30-35 min för en filé (35-40min för två filéer) innan det är klart. Klyftpotatisen ska in i ugnen ca 20 min innan det är dags att ta bort köttet ifrån grillen.
Lägg upp köttet på en skärbräda och skiva den i ca 10-15mm tjocka skivor. Lägg upp köttet på ett uppläggningsfat och garnera med färsk basilika och timjan, lägg spetten med champinjonerna och de halverade vitlökarna på varsin sida om köttet. Servera med potatisklyftorna och eventuellt en kall sås (brukar ibland själv köpa färdig men gör även egen)

Efterrätten och kaffet tror jag ni klarar utan recept!

Smaklig måltid önskar - byZan


PS receptet kom jag på efter jag sa till min fru att jag skulle leka Boris (efter tv-programmet, här är ditt kylskåp eller något sådant) så det finns ingen kock eller kokboks författare att klaga på om ni inte gillar maten, utan då är det ni som har gjort något fel DS



byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/08 :  12:27:41  Show Profile Send byZan a Private Message
Ojdå, den hamnade fel Någon kanske kan flytta den till rätt forumdel? Tack på förhand!

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2009/03/08 :  13:08:22  Show Profile Send Pettersson a Private Message


Åååh plötsligt vill jag att det ska bli sommargrillkvällar typ nuuuuu!!!

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/03/08 :  15:06:04  Show Profile Send B-200 a Private Message
"Detta recept med grilltider m m är gjord med tanke på att jag använder en klotgrill och grillar då med indirekt värme"

10 poäng av 10 möjliga !!! underbart tillvägagångssätt. Och vilken smak det blir av det.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/08 :  15:38:22  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Åååh plötsligt vill jag att det ska bli sommargrillkvällar typ nuuuuu!!!

Vadå? Klä på dig och ut och grilla testa nu så är du kung till sommaren
quote:
10 poäng av 10 möjliga !!! underbart tillvägagångssätt. Och vilken smak det blir av det.

TACK! Smaken är grym


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/08 :  16:20:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Det var verkligen gott!

Lite bilder på mästerverket;






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/03/08 :  17:14:51  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Gisses - rena matporren...

Vill ha...

Slurp
/Jörgen G

PS
Dans arkiverade recepttråd från tidigare kan kanske kan vara till glädje för hugade: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=65138&SearchTerms=pastagrat%E4ng

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2009/03/08 :  18:14:11  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
quote:
Efterrätten och kaffet tror jag ni klarar utan recept!


Kanske det, men varför chansa? Jag vill se om du kan lyckas du få en lika sugen med ett dessertrecept!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/08 :  18:35:19  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Jag vill se om du kan lyckas du få en lika sugen med ett dessertrecept!

Nu gjorde jag ju inte glassen själv och inte hade jag plockat bären heller, så då återstår det bara att formulera sig så att det suger till i den tarmen också, eller?
Nja det får vänta tills jag är på rätt humör, just nu är jag det inte och det beror på att det är ett jack i en skiva som inte ska vara där, f*n också


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/03/08 :  18:43:54  Show Profile Send B-200 a Private Message
sitter och dreglar och sur-kisar mot köpelasagnen man skall ha ikväll...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/08 :  20:09:44  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Dans arkiverade recepttråd från tidigare kan kanske kan vara till glädje för hugade: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=65138&SearchTerms=pastagrat%E4ng

Jörgen_G, tack för den länken, där fanns mycket att ta del av
Men tråden var låst så då går det inte att fylla på eller flytta över från denna tråd va?

Om inte så välkomnar jag fler recept som kan gagna oss "kockar" och/eller matglada entusiaster
Som sagt, fyll på med det ni har, det inspirerar.....


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/03/08 :  21:11:37  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Köp inte, gör en pizza !

50g Jäst (blå) 1/2 paket löses i 2 dl ljummet vatten tillsätt 5 dl mjöl och 1/2 tsk salt och en skvätt olja. Arbeta ihop och jäs i ca. 30 min.

Under tiden, mixa 3dl tomatkross med salt(1/2tsk), peppar(1/2krm), basilika, oregano (1/2 tsk var), vitlöksklyfta... --> koka upp och kyl! ( gör eventuellt större laddning och frys in till nästa gång)
Sätt på ugnen 200 grader.

Förbered fyllning (se nedan)

efter 30 min--> Baka ut degen med mjöl på en bakplåt.

Smeta ut tomatsåsen...

Sedan är det bara att slänga på

Skinka
Svamp
Ananas
Pepperoni
Oliver
etc...annat gott!

Mozzarella(två påsar)väl avrunnen och lite annan bra hårdost (cheddar), fördelas...

In i ugnen 10-15 min...

Gör en sallad utan tomater!

Man kan byta ut 1-1,5 dl av mjölet till Grahamsmjöl och få en fullkornspizza (hehe)

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

gerward
Member

92 Posts

Posted - 2009/03/08 :  21:16:30  Show Profile  Visit gerward's Homepage Send gerward a Private Message
Matlagning är alltid trevligt =). Längtan efter sommaren blir bara större och större. Grillat är aldrig fel!

Men jag tänkte dela med mig av gårdagens middag som blev riktigt trevlig. Utvecklades lite efterhand som lagningen skedde men här kommer ett recept:

Fetaost fylld fläskfilé med honungsglace:
Ingredienser:
Fläskfilé, mängd efter behov =)
Fetaost
Persilja
Honung
Soja
Balsamvinäger
Rött vin
Olivolja
Salt
Peppar
Blandade örter
vitlök

Servera med rödvinssås och klyftpotatis och en trevlig sallad!

Gör följande:
Banka ut fläskfilen med lämplig redskap, fyll med fetaost och persilja, sätt ihop med en tandpetare.

Blanda ihop marinaden (olja, honung, vitlök, salt, peppar, örter)och pensla över filén

Stek på medelhög värme tills fin färg blivit uppnådd.

När all filé är stekt lägg tillbaka i pannan, häll över kvarvarande marinad, vatten och vin efter behag, låt koka ihop i ca 10 min!

Smaklig spis!

//Andreas



Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/08/01 :  17:50:40  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Vanlig hederlig köttfärssås kanske?

Så här ser vårt recept ut: Det är anpassat för stor- och långkok. Att jag noterar det för 1,6 kg köttfärs beror på att vår närmaste ICA har den storleken på köttfärsförpackningar som den största. Receptet går bra att skala upp. (Hur det blir att skala ner vet jag inte...)

(Receptet finns f ö övrigt i förenklad form som ett kraftigt OT-inlägg under "Värdelöst vetande")

Ingredienser:


1/2 kg (gul)lök (innan skalandet)
2 vitlöksklyftor
1/2 kg morötter (innan de skalas)
1/2 dl (oliv)olja (lämplig för varm matlagning)
(1msk paprikapulver)
1,5 kg tomater (färska, burk eller "tetra")
1,6 kg nötfärs
svartpeppar
salt (efter behag)
1 msk (fransk) senap
33-50cl (lätt)öl (helst mörkt)
3 (rå)sockerbitar
1/2-1 buljongtärning
(tomatpuré)
(äkta) soja
(maizenamjöl eller vetemjöl och vatten)

Dessutom kan man om man tycker det är gott ha i:
2-3 hg fläskfärs
1/2-1 hg rökt fläsk (bog, bacon, sida, skinka)
1 palsternacka i stället för motsvarande vikt morot

Strax före servering: svarta oliver, färsk finhackad paprika, örtkryddor eller andra smakhöjare efter tillgång...

Gör så här:

1) Hacka löken, morötterna och vitlöken

2) Häll oljan i en gryta - minst 5l - och fräs lök, morötter och vitlök tillsammans med eventuellt paprikapulver och rökt fläsk så att de blir mjuka

3) (Grovahacka vid eventuellt behov tomaterna och) häll tomaterna över löken och morötterna

4) Lägg i svartpeppar, salt, senap, öl, sockerbitar och buljongtärning

(5a) Bryn eventuellt färsen - jag vet att många vill detta men det behövs inte om man låter såsen puttra ordentligt)

5) Smula när färsen peau om peau i grytan och rör ner den mellan varven

6) Rör om och koka upp under fortsatt omrörning

7) Sänk värmen så att såsen småputtrar. Rör om emellanåt och håll koll på att såsen puttrar lagom. Var uppmärksam på att den inte bränner fast i botten.

8) Smaka av efter en timme med t ex soja och tomatpuré. (Glöm inte allt annat i hyllorna därhemma som kan förhöja smaken...)

9) Låt puttra ytterligare i åtminstone att en timme. Helst uppemot fyra. Då har så pass mycket vätska kokat bort att såsen inte är soppig. Är den för soppig får man reda av med lite topprednig av maizena eller vetemjöl.

10) Tag grytan av spisen och kyl av så snabbt som möjligt.

11) Frys in i lagoma portioner. (i vår familj 275-280g per portion).

12) Servering:

12a) Vid uppvärming inför servering - smaksätt eventuellt med t ex svarta oliver eller finhackad parika och servera med pasta enligt svensk tradition sedan mitten av 1900-talet.

12b) Hacka i lite färska örkryddor omedelbart före servering och servera med pastan enligt ovan

12c) Kan vid uppvärming kompletteras med t ex kokta bönor (finns i typ "tetra" på ICA (motsv) och färsk chili och då blir det Chili corn Carne.

12d) Fyll på med ytterligare tomat och använd såsen som köttfärssås till lasagne

12e)Plus förmdligen andra varianter som vi inte tänkt på ännu...

/Jörgen G




Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2009/08/01 18:42:07
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/08/01 :  19:07:37  Show Profile Send byZan a Private Message
Jörgen_G: Den köttfärsrätten ska jag försöka göra någon gång då vi alla familjemedlemmar är samlade De brukar gilla när farsan/svärfar har gjort något nytt i matväg.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/08/02 :  12:44:03  Show Profile Send bmxx a Private Message
gjorde en annrättning som blev sjukt bra faktiskt.

det blev en älgentrecote med potatisbakelse, murkelsås och glazad rödlök med lingon.

tog fram älgen ca en timma innan tillagning och klappade in nymalen svartpeppar och salt.
lät den vila. under tiden förberedde jag potatisbakelsen:

pressade potatis, fräste på kantareller med finhackad charlottenlök, brynte smör ca 40% av vikten på potatisen (det ska vara otroligt mycket smör), brynt smör är en av mina absoluta favo-ingredienser, det blir en otrolig nötsmak.
lägg bara smöret i en kastrull och koka under uppsikt till det nästan slutat bubbla, det reducerade smöret ska då ha en gyllenbrun färg.
blandade ihop potatisen med smör och kantarell fräset.
koncistensen ska vara på gränsen till att det flyter ut. puren ska glänsa.
sedan geggade jag ner puren i en 3-4cm hög, rektangulär form som jag klätt med plastfolie.
ställde formen i ett isbad i kylen.
när den hade blivit hård så skar jag upp puren i rektanglar ca 8x4x4cm.
dubbelpanerade dom som vanligt med ströbröd, har man tillgång till panco (japanskt ströbröd) så blir det bättre.
stekte rektanglarna i mycket olja och smör väldigt snabbt på jätte hög värme.
det är svårt att få paneringen att sitta kvar. annars kan man fritera dom så blir det lite lättare.
tanken med bakelsen är att puren ska flyta ut lite ur paneringsskalet när man knäcker den.

murkelsåsen gjorde jag såhär:

kokade ur torkade murklor några minuter .
svängde ihop en rödvinssky med rotsaker, lök, vitlök, vilt och kalvfond.
silade efter 45 minuters stormkokande, slog ner murklorna (det ska vara mycket), mixade,
lät reducera till hälften, silade gjenom en riktigt finmaskig sil.
slog på lika mycket grädde som sky, fick koka ihop tills den blev simmig. justerade med salt.
såsen blir riktigt kraftig, tanken är att man inte ska behöva så mycket utan att det ska smaka intensivt, då kan den också vara lite lösare.

älgen fräste jag ganska hårt på alla sidor och slog sedan in den i smörpapper och stoppade in en termometer.
fick gå i ugnen i ca en halvtimma på 100 grader.
har för mej att termometern fick gå upp till 48 grader. sedan tog jag ut den och lät den vila på sidan om spisen där det var ca 50 grader i en kvart.
här slängde jag in potatisen i ugnen och höjde tempen till 200 grader

grejen med att laga på låg temp är att man slipper den där kärnan i mitten som är nästan rå och resten i medium.
gör man så här så blir det en stekyta som är några mm tjock och resten i precis den stekgrad som man vill ha.
anledningen till att jag lät köttet vila i en kvart är att köttsaften binds upp av köttet så det inte blöder ut när man börjar skära i det.
köttet blev medium/rare men det hade gärna fått bli lite mer rött.

rödlöken och lingonen gjorde jag så här:

halverade rödlökarna från rot till topp och plockade ut hjärtat så det blev fyra eller fem lager kvar sedan skar jag båtar av dom fräste båtarna med smör och strödde sedan socker över, för att få lite lösare koncistens på caramellen så klickade jag i lite honung.
sedan i med lika mycket lingon som lök.


oj vad mycket text det blev, hoppas någon orkar läsa..







Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99

Edited by - bmxx on 2009/08/02 12:47:44
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4438 Posts

Posted - 2009/08/02 :  13:17:47  Show Profile Send jari a Private Message
Murklelsås och älgkött "gifter" sig fantastiskt smakligt,
en klassiker.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000