HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 ORTOFON 2M Blue?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/12/03 :  20:11:00  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Har gjort mig av med min Linn och hittade som ni ev läst en NOS Thoréns TD-318 MkIII hos en kund. Jag fick köpa den för en rimlig peng och har den nu monterad med min 2M Blå.

Jag känner inte till egenskaperna för Thoréns TP-50 armen som sitter på denna spelare, men den verkar ha lite mera massa är den tanigare armen som sitter på MkII versionen. I vilket fall valde jag att montera 2M Blue-puppan istället för att en prova den ospelade OM-20 som satt förmonterad.

Och döm om min förvåning när denna kombination fick 2M-en att sjunga ut och med ens passera målbrottet! Det låter helt enkelt skitbra! Och, med en varm ton och fin klangbotten som inte alls jag hört tidigare. Visst, inte lika fin precision i ljudbild och så, men mycket svängigt och gött!

Så denna lilla rackare kan definitivt överraska! Åtminstone mig!
MVH /Micke

Bilder finns på länken nedan:

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000