HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Tunetrippins grund.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TuneTrippin
Member

59 Posts

Posted - 2009/06/20 :  17:04:13  Show Profile Send TuneTrippin a Private Message  Reply
//Har nu fått tillräkligt med ordning på min minimac för att att ge mig på att försöka ladda upp bilder på min stereo, nu skall vi se om jag kan få bilderna att synas också... Jag har även lärt sig varför man tar snitsiga sneda bilder på sin stereo... det gör man för att man saknar macroobjektiv. :( //


Högtalare: (Notera mina nogrant testade och utvalda stativ ;))



med nytt mellan/bas element. Jag gissar på att de är ungefär 30 år gamla, och ser inte allt för illa ut. :)

Dock är de inte mina, utan jag har fått ha dem (tillsammans med deras märkes syskon Model L30) temporärt (de senaste 3 åren), men de skall byttas ut nu i sommar mot något nytt och eget. :)

Till dessa har jag



(Marantz PM7000 och Marantz CD6000OSE) som inköptes för ganska exakt 10 år sedan för att jag skulle kunna byta ut en del i taget sedan under åren som kom. Detta hände dock aldrig utan jag har sutit fast med detta sedan dess. Lite tråkigt i längden men kraften hos min billiga första förstärkare skall jag inte klaga på, även om jag har tänkt att leta upp någon ersättning till den när jag väl införskaffat mina nya högtalare.

Hela stereo hyllan ser ut så här

med en Marantz radio del (ST6000) och en extra cdspelare (för att spela brända cdskivor, för det klarar inte marantzen av).

Lounge.

Edited by - TuneTrippin on 2009/06/20 17:06:44

TuneTrippin
Member

59 Posts

Posted - 2009/06/27 :  16:39:16  Show Profile Send TuneTrippin a Private Message  Reply
Fick hem 5 kilo kärlek från bmxx i helgen och var på hifiklubben och lånade hem 2*12 kilo välljud i dag.

Det tråkiga är att jag måste lämna tillbaka mina låne ex av cm7 när jag beställer de nya. :(

Lounge.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/06/28 :  00:08:16  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Tror att jag känner igen den där Technics-cdn som lurar där i hyllan. Gjorde trogen tjänst under många år tills släden vägrade hoppa ut. Jag fick montera isär den för att få ut min U2-skiva som den svalt.

Trevliga bilder på anläggningen.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

TuneTrippin
Member

59 Posts

Posted - 2009/07/19 :  09:36:07  Show Profile Send TuneTrippin a Private Message  Reply
Ja technics-cd:n är väldigt bra, den är numera flyttade till garderoben men har annars bara svikit mig en gång, när den började spela en Robert Miles cd (inköpt av en polare i Ryssland) baklänges vid låt nr 7. En märklig upplevelse.


Lounge.
Go to Top of Page

TuneTrippin
Member

59 Posts

Posted - 2009/07/19 :  10:27:25  Show Profile Send TuneTrippin a Private Message  Reply
Passar på att uppdatera lite tror jag.
En del har hänt, och jag har nu ett helt annat ljud. Underbart ljud!

Först kom det 4,5 kg kärlek från BMXX,


Kärlek i en liten ask helt enkelt. ;)



Vilken skillnad det blev, så mkt mkt mer. Behöver inte byta cd-spelare på ett bra tag nu, Marantzen får nog stå kvar tills den ger upp.

Sen kom skatteåterbäringen, och med den ett par nya högtalare.
Väl behövlig uppgradering som gav ännu mer ljud.







Och sen hade Caroli musik & bio här nere i skåne utförsäljning, så då blev det till att passa på att handla en Lp-spelare, lite tidigare än planerat.

Och min första pickup blev röd.




Numera ser det ut så här,

lite trevligare än innan, men lite tomt ovanför stereon, men det beror på att jag projektorn riktad där på kvällarna. :)



Lounge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000